کد خبر : 1663664 | 02 بهمن 1398 ساعت 22:46 | 16.8K بازدید | 0 دیدگاه

سومین شکست علیرضا برابر نفردوم جهان

بین صدر جدول و فیروزجا فاصله افتاد

علیرضا فیروزجا با قبول سومین شکست در تورنمنت تاتار استیل از صدر جدول فاصله گرفت.

بین صدر جدول و فیروزجا فاصله افتاد

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه برگزاری مسابقات تورنمنت تاتا استیل در هلند ،در دور دهم این مسابقات امروز علیرضا فیروزجا سوپر استاد بزرگ ایرانی با درجه 2723با مهره سیاه در برابر فابیانوکاروآنا صدرنشین  تورنمنت و نفر دوم رنکینگ  جهانی با درجه  2822 قرار گرفت و پس از 48حرکت  با انتخاب  دفاع  هندی شاه برابر حریف نامدار خود شکست خورد .


فیروز جا که تا دور هشتم با 4پیروزی و 3تساوی و یک شکست با 5.5امتیاز در رده نخست جدول رده بندی قرارداشت پس از باخت در دور نهم برابرکارلسن نفر اول رده بندی جهانی دور دهم را نیز برابر کاروآنا نفر دوم  درجه بندی جهان با شکست سپری نمود و از صدر جدول که کاروآنا با7امتیاز در اختیار دارد  فاصله گرفت .

 

تورنمنت تاتا استیل که از معتبرترین رقابتهای دنیای شطرنج میباشد با حضور 14شطرنج بازبزرگ جهان  به صورت دوره ای در "جدول بسته" هر ساله  دراوایل سال میلادی در کشور هلند برگزار میشود و حضور فیروزجا در این تورنمنت برای اولین بار میباشد.

 

شطرنج بازان فردا استراحت دارند ، فیروزجا روز جمعه  از ساعت 16 در ادامه مسابقات  با مهره سفید دربرابر قهرمان 50ساله اسبق  جهان، ویسوآناتان آناند پرآوازه هندی با درجه 2758 قرار خواهد گرفت.


درتصویر لحظه تسلیم شدن فیروزجا برابر کاروآنا را مشاهده می کنید.

 

1471707

دیدگاه‌ها