کد خبر : 1663720 | 03 بهمن 1398 ساعت 11:48 | 19.8K بازدید | 0 دیدگاه

چرا می شود به این آرسنال امیدوار بود؟

میکل آرتتا شروع خوبی در آرسنال نداشته است. تساوی دو بر دو در خانه چلسی به این معناست که او در شش بازی در لیگ برتر، تنها یک پیروزی کسب کرده است. حالا باشگاهی که او نامش را «بزرگ‌ترین باشگاه انگلیس» گذاشته در رده دهم جدول است.

چرا می شود به این آرسنال امیدوار بود؟

به گزار ورزش سه ، آمار اما بازگوکننده همه چیز نیست. در این بازی آرسنال در حالی شکست نخورد که در دقیقه 26 ده‌نفره شده بود. اگر قرار باشد پیشرفت بر اساس تعداد بردها و باخت‌ها باشد، به‌سختی می‌توان پیشرفتی در آرسنال دید اما آرسنال در این بازی نمایشی داشت که نشان داد اوضاعش دارد بهتر می‌شود. بازیکنان جوان مانند گابریل مارتینلی که یک گل زد و بوکایو ساکا، مدافع کناری تیم (هر دو 18 سال دارند)، سماجت و جاه‌طلبی فراتر از سنشان نشان دادند و هکتور به‌یرین، مدافع راست تیم هم نشان داد که مسئولیت کاپیتانی را به‌ خوبی پذیرفته است.


چلسی در خانه بازی می‌کرد و یک بازیکن هم بیشتر داشت. آنها دو بار پیش افتادند اما آرسنال به هر ترتیب توانست با یک امتیاز از استمفورد بریج برگردد. آرتتا گفت: «بسیار به شجاعت تیمم افتخار می‌کنم. من بسیار راضی هستم. ما با بازیکنان جوان بسیاری بازی کردیم و چیزی که امشب نشان دادیم به این معناست که می‌توانیم بسیار به آنها افتخار کنیم. آنها یک قدم به پیش برداشتند. اگر یک هم‌تیمی اشتباه کند، دیگران آن را جبران می‌کنند.»


آرسنال در مراحل ابتدایی بازسازی است. اونای امری نتوانست ثبات را به تیم بیاورد و آرتتا تیمی آشفته را تحویل گرفت. تیم او در مناطق کلیدی کیفیت لازم را ندارد و بسیاری از بازیکنان، مانند لوییز و مسعود اوزیل (که پس از 56 دقیقه بازی بی‌تأثیر تعویض شد)، به دلیل ضعف‌هایشان تیم را به عقب می‌رانند.


آرتتا نتوانسته نتایج تیمش را بهبود بخشد اما راهی پیدا کرده که بازیکنان کارهای ابتدایی را درست انجام دهند. این باید اولین هدف هر مربی‌ای باشد. اینکه آرسنال بدون لوییز و اوزیل تیم بهتری شده بود، آن هم در حالی که تنها 10 بازیکن داشت، نشان می‌دهد که آرتتا ذهنیت تیم را تقویت کرده است.

 

1464134


گرانیت ژاکا، هافبک آرسنال گفت: «پس از این بازی، دیگر لازم نیست کسی از ما انتقاد کند. ما شخصیت والایی نشان دادیم. بسیاری افراد می‌گویند که تیم شخصیت لازم را ندارد اما پس از این بازی نشان دادیم که شخصیتی که باید داشته باشیم را داریم.»


آرتتا باید تیمش را در تابستان بازسازی کند تا آنها نتایج بهتری بگیرند اما گل‌های عالی مارتینلی و به‌یرین به آرتتا این حس را می‌دهد که بازیکنانی دارد که می‌توانند آرسنال را به شرایط خوبش برگردانند.


فرانک لمپارد، مربی چلسی هم به دنبال بازسازی تیمش است. او در این راه خیلی جلوتر از آرتتا نیست و از تابستان بوده که هدایت چلسی را به عهده گرفته است. چلسی بازیکنان بهتری دارد و به همین دلیل است که در رده چهارم جدول است اما آنها در 12 بازی اخیرشان در لیگ تنها چهار برد داشته‌اند و شتابشان را از دست داده‌اند.


چالش لمپارد متفاوت با آرتتا است، چون او بازیکنان بهتری دارد اما او حالا باید به ستارگان جوانش کمک کند و بازیکنان باتجربه را به تیم اضافه کند. ناکامی در بردن رقیبی که بیش از یک ساعت 10نفره بازی کرد، نشان می‌دهد بازیکنانی که بازی را تغییر دهند در این تیم وجود ندارند. لمپارد گفت: «ما می‌توانستیم سه یا چهار گل بزنیم. ما ضربات خود را زدیم، سانترهایمان را انجام دادیم و لحظات زیادی رقم خورد که آه کشیدیم اما باید دقیق‌تر ضربه بزنیم. زمانی که روز بازی فرامی‌رسد باید غریزه کشنده خود را داشته باشید. ما در حال حاضر اینطور نیستیم. تیم ما جوان است و در مرحله گذار هستیم اما باید آن کیفیت لازم را داشته باشیم.»

 

 

1468493

 

لمپارد ناراحت بود و آرتتا واقع‌بین: «زمان خواهد گفت که آیا این بازی سکوی پرتاب ما می‌شود یا نه اما من دست‌کم واکنش بازیکنان را دیدم. من از بازیکنان می‌خواهم که هرگز تسلیم نشوند. ما باید با همین روحیه در تمامی بازی‌ها به میدان برویم.»


مشکل آرسنال در سال‌های اخیر این بوده که آنها نتوانسته‌اند نمایش‌های خوب را به روند تبدیل کنند. اگر آرتتا بتواند این کار را انجام دهد، روزهای خوب در پیش خواهند بود.

 


منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها