کد خبر : 1663808 | 03 بهمن 1398 ساعت 20:17 | 37.9K بازدید | 0 دیدگاه

تغییر رای ای افی سی از زبان مدیرعامل پرسپولیس

انصاری‌فرد: مکاتبه وزیر با اینفاتینیو موثر بود

انصاری فرد می‌گوید باتوجه به امنیت موجود در ایران، سلب میزبانی باید با مذاکرات دیپلماتیک حل می‌شد.

انصاری‌فرد: مکاتبه وزیر با اینفاتینیو موثر بود

به گزارش "ورزش سه"، محمدحسن انصاری‌فرد در روزهای اخیر یکی از پرخبرترین افراد فوتبال ایران بوده است. او پس از اعلام سلب میزبانی از تیم های ایرانی و با لغو مراسم رونمایی از البسه جدید باشگاه پرسپولیس، به همراه مسئولان دیگر باشگاه ها راهی مالزی شد و حالا به نظر می‌رسد تلاش آن ها جواب داده است.

 

وی در گفتگو با ورزش سه به تبعات حذف از لیگ قهرمانان آسیا با انصراف پرداخته و همچنین درباره امنیت ایران نکاتی را گفته است. مدیرعامل پرسپولیس در ابتدای صحبت هایش با اشاره به همین موضوع، عنوان کرد: حذف تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا اتفاقی بود که مشکلات زیادی را برای ما به وجود می‌آورد. محرومیت و جریمه های سنگینی که afc میتوانست در نظر بگیرد و مشکلاتی پیش می‌آمد و ما باید تدبیر به خرج می‌دادیم تا منافع فوتبال کشورمان حفظ می‌شد و احقاق حق می‌کردیم.


وی افزود: امنیتی که در کشور وجود دارد نسبت به خیلی از کشورهای دیگر خاور میانه زیاد است و این را همه می‌دانند. به هر حال رایزنی هایی را داشتیم. مم تعجب می‌کنم که چرا در عربستان که در موشک باران است این اتفاقات نیفتاد. ولی به طور کلی باید بگویم که برخی دوستان به بنده پیشنهاد کردند که باشگاه ها باید از حق خودشان دفاع کنند. و afc این حق را به آنها میدهد و حرف هایمان را می‌شنود و دغدغه هایمان را بررسی می‌کند. بنده به آقای وزیر پیشنهاد کردم و ایشان خیلی استقبال کردند و گفتند موضوع را پیگیری کنید و من موافق این مسئله هستم که باشگاه ها بروند و از حق‌شان دفاع کنند ما هم شما را تا جایی که بتوانیم همراهی میکنیم. من هم این موضوع را در جلسه ای که در فدراسیون برگزار شد طرح موضوع کردم و همه موافق بودند و تبدیل به خواسته مکتوب باشگاه ها از کنفدراسیون شد. پیرو این موضوع مسئولان فدراسیون رایزنی کردند. آقای علینژاد رسما ورود کردند و با کنفدراسیون رایزنی کردند و آن ها موافقت داشتند که مدیران باشگاه های ایرانی بیایند و ار حق خودشان دفاع کنند و نظرات‌شان را مطرح کنند.

 

او درباره روند جلسه اظهار داشت: آقای علینژاد هم آمدند و قبل از سفر جلساتی را با آقای وزیر داشتیم و دیدار کردیم و همه راهکار ها بررسی شد. در مالزی مسئله مهمی که مطرح شد دو نکته بود. ما دست روی این گذاشتیم که کنفدراسیون می‌بایست قبل از تصمیم گیری و رای گیری تیم تحقیقاتی خودش را به ایران میفرستاد و این کار را نکرده ک این خلا بزرگی است و کنفدراسیون باید تحقیق میکرده. گفتیم اگر مسئله پرواز هاست ما با پرواز مستقیم به مالزی آمده‌ایم. کنفدراسیون هم نگاهش این بود که تیم های ایرانی در لیگ باشند و در نهایت ما گفتیم که به شرطی در پلی آف تیم ها در کشور ثالث بازی میکنند و به شرطی مرحله گروهی را می‌پذیریم که بازی‌هایمان ابتدا خارج از خانه برگزار شود و بعد خانگی که شما تضمین بدهید و آنها پذیرفتند. آقای وزیر شخصا سه سه مکاتبه داشتند. با اینفانتینو مکاتبه داشتند.

 

انصاری فرد در پایان گفت: این کارها انجام شد، رایزنی هایی داشتند. باشگاه ها یک صدا بودند و رسانه ها نقش محوری داشتند. فوتبال ما آسیب نمیبیند. همین که ما توانستیم تضمین بگیریم، این اتفاق مهمی است و امیدوارم که تیم های ایرانی بتوانند با نتایج خوب و حضور پر شور تماشاگران بار دیگر نشان بدهند لیگ قهرمانان آسیا بدون تیم های ایرانی اعتبار لازم را نخواهد داشت و امیدواریم کنفدراسیون هم در مناسبات خودش نگاه های بهتری داشته باشد و نفوذ برخی کشورها به ما آسیب نزند.

دیدگاه‌ها