کد خبر : 1664054 | 05 بهمن 1398 ساعت 09:35 | 34.4K بازدید | 0 دیدگاه

میزبان استقلال؛ اولین ورزشگاه موقوفه جهان

بعد از ادغام دو باشگاه مطرح شهر دبی مالکان ورزشگاه المکتوم بن راشد تصمیم گرفتند مالکیت این مجموعه را وقف مراکز خیریه و سلامتی جامعه کنند.

میزبان استقلال؛ اولین ورزشگاه موقوفه جهان

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی امارات را برای میزبانی از بازی های نمایندگان ایران در پلی آف ACL2020 انتخاب و معرفی کرد که اولین ورزشگاه موقوفه جهان برای میزبانی از استقلال ایران مقابل حریف کویتی در نظر گرفته شد، ورزشگاه های که طی یکی دو دهه گذشته کم شاهد درخشش ستاره های فوتبال ایران نبوده است.


ورزشگاه المکتوم بن راشد تا چند سال پیش به عنوان یکی از دارایی های محمد بن رشید آل مکتوم به عنوان مالک باشگاه الشباب شناخته می شد، باشگاهی که الان دیگر وجود خارجی ندارد چون سه سال قبل با الاهلی ادغام شد تا در حال حاضر شباب الاهلی یکی از مدعیان اصلی فوتبال امارات و حاشیه خلیج فارس قلمداد شود.


بعد از این اتفاق و انتقال بازی های الشباب به ورزشگاه الاهلی عملا المکتوم بن راشد بی استفاده باقی مانده بود. به نوشته سایت 24 امارات چند هفته بعد از ادغام دوباشگاه مشهور دبی، محمد بن رشید آل مکتوم نخست وزیر امارات و شیخ دبی تصمیم گرفت مالکیت این ورزشگاه 18 هزار نفری را وقف موسسات خیریه و سلامتی جامعه کند تا درآمدهایش در این راه هزینه شود.


سامی القامزی رئیس کنونی این ورزشگاه موقوفه گفت:« این ابتکار شیخ محمد بن رشید آل مکتوم برای خدمت به افزایش امید و رشد سلامتی در منطقه در دستور کار قرار گرفت .ما بزرگ ترین و در عین حال متنوع ترین نهاد تأمین کننده نیازهای بشراعم از امداد ، آموزش اولیه ، خدمات درمانی و نشر دانش ورزشی هستیم که از طریق نهادهای نوآوری ، پشتیبانی از جوانان  و توانمند سازی رسانه ها برای معرفی فرهنگ جوامع، مشغول به کار هستیم. بسیار خوشحالیم که جزو اولین دسته اشخاصی هستیم که دارای نشان موقوفه دبی هستند که برای خدمت به جامعه و ورزش جوانان فعالیت می کنند».


به این ترتیب بخش عمده ای از هزینه های اجاره این ورزشگاه موقوفه که برعهده کنفدراسیون فوتبال آسیا است همین طور بخشی از بلیت فروشی های بازی امروز به عنوان امور خیریه در نظر گرفته خواهد شد تا برای کمک به رشد و برنامه های ورزشی مد نظر AFC و نهاد خیریه مالک ورزشگاه هزینه شود.

دیدگاه‌ها