کد خبر : 1664084 | 05 بهمن 1398 ساعت 11:08 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش معاون وزیر ورزش به اعتراض فدراسیون‌ها؛

دریافت گزارش مالی از فدراسیون‌ها دخالت نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش گفت: اینکه فکر کنیم همه منابع را باید دولت بدهد و اگر گزارش خواست، مداخله تلقی شود، کار درستی نیست.

دریافت گزارش مالی از فدراسیون‌ها دخالت نیست

به گزارش "ورزش‌سه"، در هفته‌های اخیر شاهد بودیم که برخی روسای فدراسیون‌ها به بودجه دریافتی خود از وزارت ورزش اعتراض داشتند که همین اتفاق بهانه‌ای شده تا معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش توضیحاتی را در رابطه با توزیع منابع دولتی ارائه کند.


ژاله فرامرزیان، اظهار داشت: نمی‌توانیم تمام اعتبارات را یک‌جا دراختیار چند فدراسیون یا همه فدراسیون‌ها قرار بدهیم. فدراسیون‌ها باید رویکرد برنامه‌ای داشته باشند. بخشی از منابع را مستقیم به فدراسیون و بخشی را هم از طریق ادارات کل به هیات‌ها می‌دهیم. ما 14 هزارهیات ورزشی داریم. مجموعه منابعی که در ورزش می‌چرخد، دولتی است. ضمن اینکه بخشی دیگر از بودجه ورزش نیز ازطریق همکاری سایر دستگاه‌هاست.


وی درباره تعامل با فدراسیون‌ها گفت: ما سعی می‌کنیم در یک مدل برنامه‌ای همکاری داشته باشیم. برهمین اساس ابتدای سال یک جلسه را با فدراسیون‌ها برگزارمی‌کنیم و توافقاتی صورت می‌گیرد و تفاهم‌نامه امضا می‌شود. براساس همان توافقات هم تا پایان سال درچندین مرحله کمک خود را پرداخت می‌کنیم.


فرامرزیان افزود: رؤسای فدراسیون‌ها یک‌سری تعهدات را می‌دهند و وارد یک برنامه می‌شوند. اینکه فکر کنیم تمام منابع را باید دولت بدهد و اگر گزارش خواست، مداخله تلقی شود، این کار درست نیست. به بودجه فدراسیون‌ها که مالیات تعلق نمی‌گیرد، اما باید اظهارنامه ارائه شود تا شامل معافیت شوند.


وی درادامه صحبت‌هایش راجع به پول پرداختی به فدراسیون‌ها گفت: سال گذشته 202 میلیارد پرداختی به فدراسیون‌ها داشته‌ایم که 20 درصد همگانی، 10 درصدبانوان و 70 درصد مربوط به ورزش قهرمانی است. اینکه کدام فدراسیون بیشتر دریافت کند، مربوط به هماهنگی با حوزه قهرمانی وزارت ورزش و نظراین معاونت پس ازجلسات مختلف است، اما می‌توانم بگویم که کشتی و فوتبال بیشترین بودجه را از وزارت ورزش دریافت می‌کنند.


فرامرزیان در مورد دولتی شدن ورزش عنوان کرد: ما درنظام دستگاه اجرایی باید یک‌سری الزامات را رعایت کنیم. باید پاسخ پول که از طریق دولت پرداخت می‌شود، داده شود وحساب بانک مرکزی برای همین منابع دولتی است. حساب دیگر برای فدراسیون‌ها وجود دارد که سایر درآمدهای فدراسیون‌ها به آن می‌رود و باعث نشده است که فدراسیون‌ها درقالب دولتی شدن قراربگیرند.

 

دیدگاه‌ها