کد خبر : 1664087 | 05 بهمن 1398 ساعت 11:15 | 9K بازدید | 0 دیدگاه

پایان یک دعوا؛ بازنشسته ها حق ثبت نام ندارند

در دوره ریاست مهدی تاج تصویب قانون منع حضور بازنشسته ها در نهادهای دولتی چالش های زیادی را برای فدراسیون فوتبال به وجود آورد.

پایان یک دعوا؛ بازنشسته ها حق ثبت نام ندارند

به گزارش "ورزش سه"، در نهایت این چالش ها با تلاش وزیر ورزش و جوانان و گرفتن مجوز کار برای مهدی تاج و هم چنین چند مدیر دیگر رفع شد. اما اینبار هر بازنشسته ای در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و دیگر پست ها ثبت نام کند رد صلاحیت خواهد شد. فدراسیون فوتبال پیش تر گفته بود یک نهاد غیر دولتی بشمار می رود اما نظر قانونگذار بر این است اگر چه فدراسیون فوتبال یک نهاد غیر دولتی بشمار می رود منتهی یک نهاد مردمی است و باید از قانون های داخلی تبعیت کند.

 

گفتنی است انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و نواب و هم چنین اعضای هیات رییسه 25 اسفند در تهران برگزار می شود. جالب اینکه مقرر شده در دوره بعدی هیچ یک از پست های کلیدی در اختیار کسانی که بازنشسته هستند اما به عنوان مشاور هم اکنون با فدراسیون فوتبال کار می کنند، قرار نگیرد. فدراسیون فوتبال برای اینکه در برخی از پست ها با قانون منع حضور بازنشسته ها مواجه نشود آدم ها را با پست مشاور مشغول بکار کرد.

 

در ماه های گذشته فدراسیون فوتبال تضمین داده بود که در دوره بعدی مانع از حضور بازنشسته ها در فدراسیون فوتبال شود. به همین بهانه مجوز چند مدیر برای دوره فعلی صادر شد.

دیدگاه‌ها