کد خبر : 1664212 | 05 بهمن 1398 ساعت 18:46 | 166.8K بازدید | 0 دیدگاه

صعود غریبانه به مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان

شهرخودرو ایران 2 - الرفاع بحرین 1؛ مرسی مشهد!

شهرخودرویی ها در دیداری که حتی فیلمبرداری هم نشده بود موفق شدند بر حریف بحرینی خود غلبه کنند و به مرحله بعدی پلی آف لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

شهرخودرو ایران 2 - الرفاع بحرین 1؛ مرسی مشهد!

 

به گزارش "ورزش سه"، نماینده مشهدی ایران در لیگ قهرمانان آسیا موفق شد در اولین دیدار خود در مرحله اول حذفی به برتری برسد. شاگردان سرآسیایی در این دیدار با دو گل محمدرضا خلعتبری و امین قاسمی نژاد موفق شدند دو بار دروازه حریف را باز کنند و با یک گلی که از سوی بازیکنان حریف به ثمر رسید موفق شدند به یک پیروزی تاریخی در فوتبال ایران دست پیدا کنند. شهرخودرو اولین تیم مشهدی است که به نمایندگی از فوتبال ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا می کند. 

 

اولین دیدارحذفی لیگ قهرمانان آسیا، ‌شنبه  05/11/98، ساعت 17:50، ورزشگاه شارجه

 

داور: دائه یانگ کیم (هنگ کنگ)        کمک ها: دونگ هو کانگ، جانگ پیل جانگ


شهرخودرو ایران:


سیدمهدی رحمتی، علی نعمتی، حسین مرادمند، علی فرامرزی، حسن جعفری، اکبر صادقی، سعید صادقی، میلاد سرلک، امین قاسمی‌نژاد، محمدرضا خلعتبری(81 روح الله سیف اللهی) و حسین مهربان(71 مرتضی خراسانی)


سرمربی: مجتبی سرآسیایی

 

الرفاع بحرین:

 

عبدالکریم فردان، سید رجا، فیصل قاضی، علی عبدالله، سوریولا، محمد صالح، محمد الشعبان، ایمن عبدالله(70 حبیب هارون)، صالح طاهر، عدنان فائز(61 محمد جاسم)

 

سرمربی: علی عاشور 

 

1472488

 

کارت زرد:

 

سعید صادقی(73) و روح الله سیف اللهی(90) از شهرخودرو

 

عدنان فائز(14)، علی عبدالله(21) و (86) از الرفاع

 

شرح گل ها: 

 

شهرخودرو ایران 1 الرفاع بحرین 0 (دقیقه 19، محمدرضا خلعتبری): پاس در عمق و دیدنی سعید صادقی درون محوطه به خلعتبری رسید و این مهاجم هم پس از دریافت توپ و دریبل بازیکن پیش رو توانست با ضربه ای دقیق دروازه حریف بحرینی را برای اولین بار باز کند.

 

شهرخودرو ایران 1 الرفاع بحرین 1 (دقیقه 35، صالح طاهر): پاسی رو به عقب درون محوطه جریمه به صالح طاهر رسید این بازیکن هم با ضربه ای دقیق دروازه نماینده ایران را باز کرد. 

 

شهرخودرو ایران 2 الرفاع بحرین 1 (دقیقه 83، امین قاسمی نژاد): ارسال بلند فرامرزی در موقعیت خوبی به قاسمی نژاد رسید و او نیز توانست با یک ضربه سر زیبا دروازه حریف را برای دومین بار باز کند. 

 

1472426

 

بهترین بازیکن:

 

امین قاسمی نژاد را می توان بهترین بازیکن دیدار امروز مشهدی ها دانست. او ضمن گلی که در این بازی به ثمر رساند و موجبات پیروزی تیمش را مهیا کرد در چند موقعیت دیگر نیز به دنبال گلزنی بود که در نهایت این اتفاق نیفتاد. او پس از آسیب دیدگی که پشت سر گذاشت حالا باز هم به عنوان یکی از بهترین های شهرخودرو نام گرفت. 

 

سیدمهدی رحمتی و محمدرضا خلعتبری هم از بازیکنان خوب دیدار امروز بودند. رحمتی که یک بار دروازه خود را در این دیدار باز شده دید در چند موقعیت توانست با واکنش های دیدنی مانع از باز شدن دروازه تیمش شود. خلعتبری هم در اولین دیدار رسمی خود پس از بازگشت به مشهد موفق شد یک بازی تاثیرگذار برای تیمش به نمایش بگذارد و گل اول شهرخودرو را هم به ثمر برساند. 

 

1472477

 

اتفاق ویژه:

 

قطعا دیدار دو تیم شهر خودرو و الرفاع از بسیاری جهات اتفاق های ویژه ای در خود داشت. اولین پیروزی آسیایی شهرخودرو در اولین حضور آسیایی این تیم رقم خورد. 

 

این بازی را می توان از معدود دیدارهایی دانست که در این سطح بین المللی، فیلمبرداری نمی شود! با این حساب باید گفت هیچکدام از هواداران فوتبال ایران و البته مشهدی ها نتوانستند شاهد اولین برتری تاریخ فوتبال خراسان در آسیا باشند. 

 

هر چند این بازی با میزبانی شهرخودرویی ها برگزار شد اما در نهایت آنها موفق نشدند در خانه خود از حریف پذیرایی کنند. سرخ پوشان حالا باید در روز سه شنبه برابر تیم السیلیه قطر در دوحه روبرو شوند. 

 

پیروزی شهرخودرویی ها در این دیدار باعث شد تا در بازی پیش رو مهاجم تیم ملی ایران را روی نماینده خراسانی فوتبال ایران در آسیا دانست. شهرخودرو باید در دومین بازی مرحله پلی آف باید روبروی تیم السیلیه قرار بگیرند. دیداری که باید شاهد رویارویی کریم انصاری فرد با شهرخودرویی ها باشیم. 

 

1472487

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 30 – شوت محکم بازیکنان تیم الرفاع با واکنش دیدنی سیدمهدی رحمتی مهار شد.

 

دقیقه 32 – پاس دقیق و دیدنی خلعتبری در فرصتی خوب به حسین مهربان رسید و مهاجم شهرخودرو نیز با ضربه ای محکم دروازه حریف را نشانه گرفت اما این ضربه فقط تیرک دروازه تیم بحرینی را لرزاند.

 

دقیقه 34 - محمدرضا خلعتبری این بار هم پاسی دیدنی مهیا کرد. او پاس رو به عقب خود را به مرادمند رساند اما ضربه مدافع پیش تاخته شهرخودرو توسط دروازه بان تیم بحرینی مهار شد. 

 

دقیقه 37 - پاس در عمق برای مهاجم الرفاع موقعیت خوبی برای این تیم به وجود آورد اما ضربه این بازیکن در فرصت تک به تک توسط سیدمهدی رحمتی مهار شد. 

 

دقیقه 38 - شوت محکم امین قاسمی نژاد چیزی نمانده بود تا یک گل دیگر برای شهرخودرویی ها داشته باشد اما ضربه این بازیکن پس از برخورد به مدفع حریف به کرنر رفت.

 

دقیقه 39 - یک پاس در عمق زیبای دیگر برای م هاجم تیم بحرینی فرستاده شد اما یک بار دیگر رحمتی برنده دوئل بود و توانست با خروجی فوق العاده توپ ضربه زده شده توسط مهاجم حریف را راهی کرنر کرد. 

 

دقیقه 45 - در یک رفت و برگشت در محوطه جریمه توپ به خلعتبری رسید و این مهاجم هم با ضربه چیپ و دیدنی دروازه حریف را تهدید کرد اما ضربه او به زیر طاق دروازه حریف خود و راهی به دروازه نیافت. 

 

دقیقه 45 - ضربه برگشتی توسط هافبک تیم شهرخودرو باز هم به سوی دروازه حریف زده می شود اما این توپ هم با فاصله کمی به بیرون رفت. 

 

1472428

 

دقیقه 55 - شوت محکم و دیدنی از سوی بازیکنان تیم شهرخودرو از پشت محوطه جریمه با واکنش دیدنی گلر بحرینی به کرنر رفت. 

 

دقیقه 56 - این بار امین قاسمی نژاد می توانست دروازه حریف را باز کند اما ضربه دیدنی او باز هم با سیو دیدنی دروازه حریف به بیرون رفت. 

 

دقیقه 62 - بحرینی ها در این نیمه برای اولین در این دقیقه روی دروازه تیم ایرانی حمله ای را ترتیب دادند اما در نهایت نتوانست به دروازه این تیم برسند. 

 

دقیقه 72 - شاگردان سرآسیایی که تصمیم به پیروزی در این دیدار دارند باز هم حمله ای خطرناک را ترتیب می دهند اما فعلا نتوانستند به گل دوم خود دست پیدا کنند. 

 

دقیقه 85 - یکی از آخرین حملات بحرینی ها در این دقیقه صورت گرفت اما هوشیاری مدافعان تیم مشهدی باعث ختثی شدن این موقعیت شد. 

 

حاشیه:

 

* شهرخودرو هم به مانند دیگر تیم ایرانی یعنی استقلال در نهایت نتوانستند بازی خود را در ایران برگزار کنند و به همین دلیل در زمین بی طرف به عنوان میزبان از رقبای خود پذیرایی کردند. 

 

* مشهدی ها در شارجه روبروی تیم الرفاع بحرین قرار گرفتند و استقلالی ها هم در دوبی مقابل الکویت کویت ایستادند. 

 

* اتفاق عجیب پیش از بازی به عدم فیلمبرداری از این دیدار بر می گشت. اولین بازی شهرخودرو در آسیا در نهایت فیلمبرداری و ضبط نشد تا پخشی هم به دنبال نداشته باشد. 

 

* درباره عدم پخش این بازی احتمال پرداخت نکردن پول توسط شهرخودرویی ها بالاست. آنها به دلیل میزبان بودن باید مبلغ 15 هزار دلار به مسئولان برگزار کننده این بازی ها می دادند که این اتفاق نیفتاد و در مقابل بازی هم فیلمبرداری نشد. به این ترتیب اولین پیروزی شهرخودرویی ها را می توان یک برد غریبانه نام گذاری کرد. 

 

* بازی دو تیم در حالی پس از 45 دقیقه در حالی با تساوی به پایان رسید که نماینده ایرانی فرصت های بسیاری برای پیش افتادن از حریف داشت اما در نهایت نتوانست به گل برتری دست پیدا کند. 

 

* نیمه دوم بازی هم از آن نماینده ایران بود. شهرخودرویی ها در 10 دقیقه پایانی موفق شدند گل برتری را وارد دروازه حریف کنند و به پیروزی برسند. آنها خیلی قبل تر از دقیقه 83 می توانستند به دروازه الرفاع برسند. 

 

* روح الله سیف اللهی که تنها 9 دقیقه در زمین حضور داشت باز هم به روند پیشین خود ادامه داد و در این دیدار نیز کارت زرد گرفت! 

 

* برتری شهرخودرویی ها در این بازی باعث شد تا این تیم در مرحله بعدی بازی های حذفی لیگ قهرمانان آسیا برابر السیلیه قطر قرار بگیرند. دیداری که کریم انصاری فرد در آن باید روبروی مدافعان ایران قرار بگیرد. 

 

 

دیدگاه‌ها