کد خبر : 1664266 | 05 بهمن 1398 ساعت 20:11 | 37.8K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش: قهرمانی با نصب فوری!

فاصله 16 امتیازی لیورپول (با یک بازی کمتر) با تیم دوم جدول یعنی منچسترسیتی ربط چندانی به ضعف سیتیزن‌ها در این فصل ندارد.

گزارش: قهرمانی با نصب فوری!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از همشهری، من‌سیتی فصل قبل در همین مقطع تنها 5امتیاز کمتر به‌دست آورده بود. این کلوپ بود که در این فصل غیرمنطقی برای لیورپول امتیاز جمع کرد. او تنها یک‌بار در طول فصل امتیاز از دست داده که آن هم در بازی رفت مقابل اتوبوس منچستریونایتد بود که مساوی کرد. گواردیولا با منچسترسیتی در فصل 2017-2018موفق شد 100امتیاز کسب کند. حالا لیورپول با پیروزی 1-2آخر هفته مقابل ولوز تنها 27امتیاز دیگر تا قطعی کردن قهرمانی لیگ و شکستن طلسم 30ساله فاصله دارد؛ یعنی فقط 9پیروزی دیگر می‌تواند شاگردان کلوپ را قهرمان کند؛ بدون توجه به نتایج سایر تیم‌ها. نهمین برد می‌تواند در بازی رودررو با تیم دوم جدول در روز 14آوریل(25 فروردین99) اتفاق بیفتد و قهرمانی زودهنگام قطعی شود.

 


این سریع‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر خواهد بود. منچستریونایتد در 14آوریل2001سریع‌ترین رکورد قهرمانی لیگ را ثبت کرد. این تیم 2 رکورد بعدی را هم در 22آوریل سال‌های 2000و 2012در اختیار دارد. رتبه بعدی در اختیار آرسنال است که در تاریخ 25آوریل2004و چلسی در 30آوریل 2004قهرمانی خود را زودتر از پایان فصل مسجل کردند. این هفته تعطیلات زمستانی است و لیورپول چهارشنبه آینده در دیدار عقب‌افتاده‌اش به‌خاطر جام‌جهانی باشگاه‌ها به مصاف وستهام می‌رود و 8بازی بعدی هم که می‌تواند قهرمانی را قطعی کند به‌ترتیب مقابل ساوتهمپتون، نوریچ، دوباره وستهام، واتفورد، بورنموث، اورتون، کریستال‌پالاس و من‌سیتی خواهد بود و در ادامه، بازی مقابل استون‌ویلا، برایتون، برنلی، آرسنال، چلسی و نیوکاسل تشریفاتی خواهد شد. تازه، این در شرایطی است که منچسترسیتی همه بازی‌های بعدی خود را برده باشد وگرنه قهرمانی زودتر اتفاق خواهد افتاد. تنها نگرانی کلوپ برای ادامه فصل مصدومیت مانه است که در دقیقه32بازی با ولوز دچار مشکل همسترینگ شد و جای خود را به مینامینای ژاپنی داد. امتیاز از دست دادن تیم گواردیولا مقابل تیم‌های نه چندان پرافتخاری مثل واتفورد، نوریچ، نیوکاسل و ولوز (باخت در 2 بازی رفت و برگشت) حال ‌و روز مدافع عنوان 2 قهرمانی اخیر را به این روز انداخته است. البته این فقط مشکل منچسترسیتی نیست. در این فصل غیر از لیورپول همه تیم‌های بزرگ موسوم با بیگ‌سیکس یا تاپ‌سیکس نسبت به فصل پیش کمتر امتیاز گرفته‌اند. من‌سیتی فصل قبل 56امتیاز در همین مقطع جمع کرده بود که 5امتیاز آن آب رفته است.

 


چلسی 7امتیاز کمتر، منچستریونایتد 11امتیاز کمتر، آرسنال 17امتیاز کمتر و تاتنهام 20امتیاز کمتر از فصل قبل دارند. بین بیگ‌سیکس اگر تیمی اول شود 9.5میلیون پوند بیش از تیم ششم پاداش خواهد گرفت اما پاداش حضور در لیگ قهرمانان بسیار بالاتر از تیمی است که در رده ششم جای می‌گیرد و به لیگ اروپا می‌رود؛ یعنی 40میلیون پوند. کلوپ به‌احتمال خیلی خیلی زیاد عنوان قهرمانی لیگ برتر را هم به‌دست خواهد آورد که تعداد جام‌های مهم او در یک سال را به عدد 3 - لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های جهان- خواهد رساند.

دیدگاه‌ها