کد خبر : 1664386 | 06 بهمن 1398 ساعت 12:22 | 17.9K بازدید | 0 دیدگاه

اشکان، مسعود و احسان؛ مهره های کلیدی

مثلث طلایی تراکتور با 255 بازی ملی

تراکتور برای بازی با پرسپولیس به تهران آمده است و نقطه قوت این تیم حضور سه بازیکن طراز اول با تجربه بالای بین المللی است؛ اشکان دژاگه، احسان حاج صفی و مسعود شجاعی.

مثلث طلایی تراکتور با 255 بازی ملی

به گزارش" ورزش سه" امسال برای سه بازیکن که با سابقه کاپیتانی تیم ملی ایران به تراکتور آمدند متفاوت شروع شد. حاج صفی در این فصل همان کیفیت همیشگی اش را داشت ، بازیکنی غیرقابل انکار در ترکیب تراکتور بود اما برای اشکان و مسعود فصل کمی سخت شروع شد. هرچه از بازی ها گذشت و سرانجام تغییر تحولات روی نیمکت همزمان با بازگشت به اوج دژاگه و شجاعی بود.


تراکتور صاحب مثلثی است که تبدیل به نقطه کانونی این تیم شده اند. این سه بازیکن که در نواحی مرکز زمین بازی می کنند روی هم در حدود 255 بازی ملی دارند، حضور در جام های جهانی و جام ملت های آسیا کارنامه آن ها را از نظر تجربه و بازی در عرصه های بین المللی سنگین کرده است. این موضوع باعث شده که آن ها بازیکنان بازی های حساس و بزرگ باشند و همین می تواند تبدیل به برگ برنده تراکتور در مسابقات دور برگشت در برابر مدعیان قهرمانی باشد.


تراکتور در بازی امروز هر سه بازیکنش را در آمادگی کامل در اختیار دارد ، آنها در محدوده مرکزی زمین می توانند تعادل و توازن بازی را به سود خودشان به هم بزنند. همین باعث شده که بازی امروز هفته هفدهم پرسپولیس و تراکتور یک بازی دشوار برای میزبان صدرنشین رقابت ها باشد. پرسپولیسی ها می دانند که با وجود داشتن بازیکنان ملی پوش و سطح بالا برابر بازیکنانی قرار می گیرند که بازی های مهم زیادی را تجربه کرده‌اند و برای چنین مسابقاتی از نظر روحی و ذهنی آماده هستند.

 

1472686


البته که این میزان تجربه خالی از نقطه ضعف هم نیست ، احسان در مرز سی سالگی ، اشکان 34 و مسعود 36 ساله هستند . تراکتور امروز بیشتر روی تجربه حضور این سه بازیکن در فوتبال اروپا و بازی های مداوم همراه تیم ملی در هشت سال حضور کارلوس کی روش حساب می کند و این موضوعی است که می تواند در سرنوشت این بازی حساس و مهم تاثیر گذار باشد.


در بازی رفت تراکتور با تک گل احسان حاج صفی سه امتیاز بازی را در تبریز گرفت.  احسان در حالی که بازی از نظر تاکتیکی پیچیده و به نوعی در بن بست گیر کرده بود با یک شوت از پشت هجده قدم کار را تمام کرد. گلی که تنها روی تجربه و هوش بالای او به دست آمد و توانست توپ را در آن زمان و شرایط به جایی بزند که دست بیرانوند به آن نرسد.


امروز ساکت الهامی علاوه بر حاج صفی که توانایی بازی در پست های مختلف را دارد ، مسعود شجاعی را که در بازی های پایانی نیم فصل اول اوج گرفت در اختیار دارد. او نقش اول بازی های آخر تراکتور و یکی از مهره های تاثیرگذار برای بازگشت دوباره این تیم به بالای جدول بود.


اشکان دژاگه هم مثل مسعود هرچه از بازی ها گذشت بیشتر به اوج نزدیک شد به طوری که در بازی های آخر برای تیمش گل زد و پاس گل داد.


نکته ای که درباره این سه بازیکن وجود دارد رابطه خوبشان در زمین فوتبال و هماهنگی و لذتی است که از بازی کنار یکدیگر می برند.

دیدگاه‌ها