کد خبر : 1664422 | 06 بهمن 1398 ساعت 15:08 | 15.6K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس – تراکتور؛ به یاد آنالیز سه بعدی آفساید!

دیدار فصل گذشته پرسپولیس و تراکتور در تهران یک حاشیه منحصر به فرد و تاریخی داشت.

به گزارش ورزش سه، عصر امروز تیم های پرسپولیس و تراکتور در حساس ترین بازی هفته هفدهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. این اولین بازی دو تیم در نیم فصل دوم و پس از گذراندن تعطیلات است و برای این دو مدعی بالای جدولی حساسیت های ویژه ای دارد.

 

اما این تقابل همیشه از دیدارهای پراتفاق و حساس فوتبال ایران بوده است. آخرین دیدار این دو تیم در ورزشگاه آزادی هم هرچند که با یک نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت، بی حاشیه نبود و یکی از اتفاقات نایاب فوتبال را به دنبال داشت.

 

در بازی رفت فصل گذشته بین تیم های پرسپولیس و تراکتور موقعیت های زیادی روی دروازه ها صورت نگرفت و حساسیت بر جریان بازی غالب بود اما یک صحنه بسیار مهم در بازی وجود داشت، گل احسان حاج صفی به علیرضا بیرانوند؛ گلی که از سوی کمک داور مسابقه آفساید اعلام شد.

 

حاج صفی و هم تیمی هایش در زمین یا نیمکت به شدت نسبت به آفساید اعلام شدن این گل اعتراض کردند و در تصاویر تلویزیونی هم چندان قابل تشخیص نبود که کمک داور تصمیم درستی گرفته یا نباید پرچم می زده.

 

اما بعد از بازی بحث های زیادی در مورد این گل مطرح شد و تصاویر مختلفی به شکل های گوناگون در رسانه ها به منظور تایید یا رد تصمیم داوران منتشر شد. گل سرسبد این تحلیل ها در برنامه نود صورت گرفت؛ جایی که با خطوط سه بعدی و به شکلی بی سابقه این گل بررسی شد و نهایتا نظر کارشناس داوری بر اشتباه بودن نظر کمک داور بود و از نگاه وی، گل حاج صفی به پرسپولیس در شرایط سالم زده شده بود.

 

1472720

دیدگاه‌ها