کد خبر : 1664550 | 06 بهمن 1398 ساعت 19:29 | 38.9K بازدید | 0 دیدگاه

با ثبت اولین قهرمانی در این رده؛

زیر 23 ساله‌های کره جنوبی تاریخ‌سازی کردند (عکس)

شاگردان هاک بوم کیم با گلزنی در وقت های اضافی مقابل عربستان سعودی، موفق شدند برای اولین مرتبه در تاریخ، تیم کره جنوبی را در رده سنی امید به قهرمانی آسیا برسانند.

به گزارش "ورزش سه"، گل جئونگ تائه وود در دقیقه 113 سبب شد تا کره ای‌ها برای اولین مرتبه در رده سنی زیر 23 سال به قهرمانی آسیا دست پیدا کنند؛ تاجی که چهار سال پیش هم در نزدیکی فتح آن بودند ولی در فینال سال 2016 و در یک بازی دراماتیک به ژاپن باختند.


کره جنوبی برای رسیدن به فینال مسابقات در گروه سوم با تیم های ایران، چین و ازبکستان هم گروه بود که توانست با شکست هر سه تیم، به عنوان سرگروه راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.  در مرحله یک چهارم نهایی تیم فوتبال کره جنوبی با نتیجه 2 بر 1 از سد اردن گذشت و در نیمه نهایی هم با نتیجه 2 بر صفر موفق به شکست استرالیا شد، تا در فینال با عربستانی مصاف بدهد که با پیروزی یک بر صفر مقابل ازبکستان به فینال رسیده بود.

 

1472843

 

1472844


عربستانی‌ها یک مرحله قبل تر و در یک چهارم نهایی مسابقات نیز با نتیجه مشابه موفق به شکست میزبان مسابقات تایلند شده بود و برای رسیدن به این مرحله در گروهی که قطر، ژاپن و سوریه حضور داشتند، با پیروزی مقابل ژاپن و سوریه و شکست ژاپن، 7 امتیاز کسب کرده بود.


دو تیم کره جنوبی و عربستان در شرایطی به فینال مسابقات رسیده بودند که هردو حضورشان در بازی های المپیک تابستانی 2020 توکیو تضمین شده بود و به همین دلیل با فراغ بال بیشتری بازی می کردند.

 

1472845


نگاهی به آمارهای ثبت شده در این بازی نشان می دهد که شاگردان سعد الشهری مربی جوان و 40 ساله عربستانی که در این دوره بالاتر از انتظارات عمل کرد، مالکیت بیشتری در بازی داشته اند ولی تیم کره جنوبی بود که در ایجاد موقعیت های گلزنی بهتر عمل کرد و در نهایت یکی از این موقعیت ها توسط جئونگ تائه وود در وقت های اضافی به گل تبدیل شد تا قرمزپوشان کره جنوبی قهرمان رقابت هایی لقب بگیرند که از 18 دی ماه در تایلند آغاز شده بود.

 

1472846


تیم امید ایران در رقابت های قهرمانی زیر 23 ساله های آسیا در گروه سوم با کره جنوبی هم گروه بود و مصاف رو در رو با قهرمان مسابقات را با نتیجه 2 بر 1 واگذار کرد، تا با در نظر گرفتن تساوی مقابل ازبکستان و شکست چین، در گل شماری با ازبکستان که در نیمه نهایی به عربستان باخت، از صعود به مرحله یک چهارم نهایی بازمانده باشد.

دیدگاه‌ها