کد خبر : 1664643 | 07 بهمن 1398 ساعت 10:35 | 33.5K بازدید | 0 دیدگاه

برد دو گله برای تثبیت صدرنشینی؛

انتقام در آزادی به سبک یحیی (آنالیز)

سرخ های پایتخت در اولین بازی با هدایت گل محمدی، در برابر تراکتور به پیروزی ارزشمندی دست یافتند .

انتقام در آزادی به سبک یحیی (آنالیز)

به گزارش "ورزش سه"، در حساس ترین بازی هفته هفدهم و شروع نیم فصل دوم لیگ برتر ، شاگردان گل محمدی میزبان تراکتور بودند . در این دیدار که نقش مهمی در معادلات صدرنشینی داشت، سرخ های پایتخت با درخشش فوق العاده امیری، برای 2 مرتبه دروازه تراکتور را گشودند تا برنده بازی لقب بگیرند .

 

همان سیستم همیشگی !

 

سرخپوشان بازی را با آرایش 2-4-4 خطی آغاز کردند. بیرانوند  مرد شماره یک پرسپولیس، خلیل زاده  و کاپیتان حسینی  هم دو مدافع میانی تیم گل محمدی بودند. انصاری در جناح چپ و شیری هم در جناح راست، قرار گرفتند. در خط میانی؛ کامیابی نیا و نوراللهی به عنوان  دو هافبک تدافعی، ترابی و امیری نیز به عنوان دو هافبک راست و چپ خط میانی حضور داشتند. در خط حمله هم علیپور و اوساگونا قرار گرفتند. آنچه که از دیدار روز گذشته مشخص بود، سرخپوشان در اولین دیدارشان با هدایت گل محمدی به دنبال یک پیروزی ارزشمند بودند . تا فاصله خود را در هفته ای که دیگر مدعیان عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشته بودند ، بیشتر کنند .دو تیم موقعیت های مختلفی را خلق می کردند . شاگردان گل محمدی پرس سنگینی را در زمین حریف انجام می داد و قصد داشت تا در کمترین زمان توپ را بگیرد تا با استفاده از ضد حملات دروازه تراکتوری ها را تهدید کنند . این برنامه برای آن ها موفقیت آمیز بود و بر روی یکی از این ضدحملات به گل نخست این بازی دست یافنتد . با گذشت زمان و به خصوص در یک سوم پایانی نیمه اول، تراکتوری ها بر توپ و میدان مسلط شدند و موقعیت هایی نیز خلق کردند که در نهایت بی حاصل بود . نیمه دوم با حملات تیم تراکتور آغاز شد اما این تیم پرسپولیس بود که موفق شد دروازه تراکتور را باز کند. امیری با بهره جویی از اشتباه تیکدری و دریبل مدافعان حریف توانست گلزنی کند. پس از این گل سرخ های پایتخت عقب نشینی کردند و به حفظ نتیحه بازی پرداختند . به همین سبب تراکتوری ها دوباره بازی را در اختیار خود گرفتند و شاگردان نمایش هجومی را ارائه دادند ولی بی برنامگی و ضعف در خلق  موقعیت برای آن ها باعث شد تا به موقعیت های گلزنی دست پیدا نکنند و در نهایت سرخ های پایتخت به یک پیروزی ارزشمندی دست یابند .  مهم ترین نکته در نیمه دوم تعداد بالای کارت زرد هایی بود که بازیکنان هر دو تیم دریافت کردند.

 

1473128

 

بازگشت آقای گل!

 

بازی با هیجان بسیار زیادی آغاز شد. حرکت امیری در قلب خط دفاعی تراکتور با خطای سلیمی همراه بود تا شاگردان گل‌محمدی صاحب یک ضربه ایستگاهی شوند و داور به مدافع تراکتور یک کارت زرد نشان دهد. این ضربه ایستگاهی با ضربه سر کامیابی‌نیا از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت. ضد حمله تند و تیز پرسپولیسی‌ها و پاس عالی امیری به پشت مدافعان تراکتور به علیپور رسید و بعد از حرکت با توپ، ضربه خود را با ارتفاع بالا و محکم زد که از بالای دستان مظاهری وارد دروازه تراکتور شد و گل اول پرسپولیس رقم خورد . پس از گل پرسپولیس، تراکتور برای جبران گل خورده تلاش کرد. شاگردان الهامی با در اختیار گرفتن توپ سعی در ایجاد روزنه‌ای برای گلزنی داشتند اما با خط دفاعی مستحکم رقیب تهرانی خود مواجه شدند.برخلاف روند بازی، سرخ های پایتخت ی موقعیت خطرناک دیگرd را خلق کردند . ارسال ترابی به روی دروازه با ضربه سر ناقص اوساگونا همراه بود .در ادامه بازی در میانه زمین گره خورد و بارها بازیکنان دو تیم با خطاهای مختلف همدیگر را در این قسمت از زمین سرنگون کردند تا سرعت بازی گرفته شود و موقعیت خطرناکی روی دروازه‌ها خلق نشود.در دقیقه ۳۵، باز هم شاگردان گل محمدی صاحب موقعیت گل شد که ضربه اوساگونا از مقابل محوطه جریمه به راحتی در آغوش مظاهری جای گرفت . بازیکنان دو تیم در دقایقی از بازی در جو این دیدار قرار گرفتند و بارها به تصمیمات داور دخالت کردند و در مواقعی با همدیگر به بگو و مگو پرداختند.در ادامه نوبت به کارت زرد گرفتن گل‌محمدی از سوی اکبریان رسید که اعتراض هواداران پرسپولیس را هم دنبال داشت. دقایقی بعد بازی از جریان افتاد. اعتراض بازیکنان و مربیان تراکتور به تصمیمات داور، ابتدا منجر  نشان دادن کارت زرد به اسدی و سپس کارت قرمز به الهامی شد. نیمه اول با تک گل امیری به پایان رسید .

 

1473130

 

گل هوشمندانه!

 


تراکتوری ها باز هم بازی را با حفظ توپ آغاز کردند اما کماکان مقابل دفاع حریف، برنامه‌ای نداشتند تا توپ بدون هدف میان بازیکنان دو تیم رد و بدل شود. امیری با حرکتی انفرادی، توپ را از مقابل بازیکن حریف ربود و در ادامه چندین بازیکن تراکتور را با دریبل پشت سر گذاشت و با دروازه‌بان تک به تک شد و با ضربه‌ای نرم و فنی مدافع و دروازه‌بان حریف را مغلوب کرد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند در ادامه باز هم بازیکنان دو تیم با حرکات خشن و اعتراض‌های بیش از حد موجب توقف بازی شدند. بازی در این نیمه به جز حرکت زیبای امیری موقعیت گل جدی نداشت تا گل محمدی و شاگردانش به نخستین پیروزی خود در نیم فصل دوم دست یابند .

 

1472925

 

آرتین چراغی

دیدگاه‌ها