کد خبر : 1664654 | 07 بهمن 1398 ساعت 10:55 | 74.6K بازدید | 0 دیدگاه

جنگی که با پرچم ژاپن آغاز شد! (عکس)

روز گذشته باز شدن پرچم کشور ژاپن در جایگاه هواداران تراکتور باعث جنجال های زیادی در ورزشگاه شد.

جنگی که با پرچم ژاپن آغاز شد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه امپراطوری ژاپن به کشور صلح شناخته می‌شود اما روز گذشته نمایش پرچم این کشور، جنجال بسیار زیادی را آغاز کرد و شروع‌کننده یک «جنگ سنگی» تمام عیار بود؛ جایی که برخی از طرفداران تراکتور پرچم ژاپن را به اهتزار درآوردند و با شعارهای تند از طرف هواداران میزبان مواجه شدند. سپس آن ها که این شعارها را برنتابیدند، تلاش کردند تا با پرتاب سنگ انتقام جویی کنند و درهمین لحظه، سکوهای ورزشگاه آزادی دوباره محل جنگی تمام عیار بین هواداران قرمزپوش شد.

 

رقابت پرسپولیس و تراکتور همیشه با حواشی و جنجال های بسیار زیادی همراه بوده اما از زمان اوج‌گیری سرخپوشان تهرانی با برانکو ایوانکوویچ، این تنش و التهاب در رابطه هواداری دو تیم، بیشتر و بیشتر شده است. حتی همین حالا تراکتوری ها در مسابقات عادی خود نیز علیه پرسپولیس شعار می‌دهند و این تیم را رقیب اصلی خود می‌دانند.

 

اما از سال گذشته این رقابت‌ شکل جدیدی به خود گرفته است. پس از صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا و تقابل با تیم کاشیما آنتلرز، موج حمایتی هواداران تراکتور از تیم ژاپنی شکل گرفت و باعث شد آن ها در بازی های خانگی خود به تشویق این تیم بپردازند. همچنین تی تی ها با نمایش پرچم این کشور در بازی های خود، جنجال ساز شدند که البته آن موقع اعلام کردند این پرچم به خاطر حمایت از یوکیا سوگیتا فراگیر شده است.

 

حالا جدایی یوکیا سوگیتا نیز تاثیری در این موج نداشته است. روز گذشته اهتزار این پرچم دوباره آتش جنگ را در سکوهای استادیوم آزادی شعله ور کرد و باعث مصدومیت بسیاری از هواداران شد. هوادارانی که در یک روز وسط هفته، برای تماشای مسابقه ای جذاب به ورزشگاه رفته بودند اما این اتفاق، سبب شد تا با کامِ تلخ به خانه برگردند.

 

این که در لحظه پرتاب سنگ، طرفداران دو تیم دقیقا به چه چیزی می‌اندیشند، پرسش بسیار مهمی است که هرکسی باید قبل از ورود به استادیوم از خود بپرسد. این که آغازکننده کدام طرف است و شدت عمل بیشتر از کدام سو اعمال می‌شود، اهمیت زیادی ندارد و مسئله مهم، همان خویشتن داری است که حتی اگر لازم باشد، طرفداران باید هر بار از خود نشان دهد تا از فاجعه جلوگیری کند.

 

1473145

 

1473146

 

1473147

دیدگاه‌ها