کد خبر : 1664678 | 07 بهمن 1398 ساعت 12:15 | 25K بازدید | 0 دیدگاه

داور باید بهتر بازی پرسپولیس و تراکتور را مدیریت می کرد

اصفهانیان: اکبریان در بعضی صحنه ها اشتباه کرد

قضاوت محمدرضا اکبریان در حساس ترین بازی هفته هفدهم یک قضاوت دشوار و پر از کارت های زرد بود که بعد از بازی بشدت مورد بحث قرار گرفت.

اصفهانیان: اکبریان در بعضی صحنه ها اشتباه کرد

به گزارش" ورزش سه" وقتی سوت پایان بازی پرسپولیس و تراکتور به صدا در آمد آمار خطاها و کارت هایی که از جیب داور درآمده بود حکایت از یک بازی فیزیکی و خشن داشت. 53 خطا، 12 کارت زرد و 1 کارت قرمز آمار شگفت انگیز این بازی بود. محمدرضا اکبریان داور 42 ساله این بازی روز دشواری را پشت سر گذاشت و زمان زیادی از بازی را در محاصره بازیکنان معترض گذراند. فریدون اصفهانیان عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره قضاوت این بازی گفت:"درباره قضاوت داور مسایل مختلفی وجود دارد به خصوص در بازی های اینچنینی که حاشیه زیادی قبل و بعد از آن هست."


او افزود:" هر داوری وقتی به زمین مسابقه می رود دوست دارد طوری عمل کند که حق به حقدار برسد و کل تیم داوری قضاوت خوبی داشته باشند اما بعضی مواقع به خاطر عدم تمرکز ، جاگیری نامناسب و اتفاقاتی که رخ می دهد ممکن باعث شود که داوران نتوانند قضاوت درستی داشته باشند. باید قبول کنیم تا زمانی که یک انسان قضاوت می کند اشتباه هم هست."


داور قدیمی فوتبال ایران درباره قضاوت محمدرضا اکبریان هم گفت:" او بازی سختی را قضاوت کرد و تصمیمات سختی را در این بازی گرفت اما در بعضی جاها نیز اشتباهاتی در تشخیص هایش داشت. چند صحنه از این بازی نیاز به بازبینی دارد مثلا اتفاقی که در محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد که باید بعد از بررسی آن‌ها نتیجه‌گیری کنیم."


او در ارتباط با تعداد بالای کارت زردها هم گفت:" نمی توان گفت چون تعداد کارت زرد زیاد بوده داوری مشکل داشته یا کم بوده قضاوت خوبی داشته است. اینها مساله مدیریت بازی و از اختیارات داور است و موضوع اصلی این است که به موقع اخطار بدهد. داور به غیر از کارت می تواند با تذکر ، حتی چشم غره رفتن و تذکر لفظی هم خیلی از مسایل را مدیریت کند. این ها در دست داور و از جمله اختیارات او است که اگر به موقع استفاده نشود میتواند مشکل ساز شود اما اگر به موقع استفاده شود طبیعی است. این ابزار خیلی مهمی در اختیار داور است که بتواند بازیکنان و بازی را مدیریت کند."

 

 

1472916

 


اصفهانیان همچنین گفت:" اشتباهات محمدرضا اکبریان در بازی دیروز اشتباهات تاثیرگذاری نبود و قضاوت مشکلی نداشت که بگوییم جلوی گلی گرفته شده یا گل ناسالم زده شده است. با همه این ها مدیریت بازی ، اخطار و اخراج که در حوزه اختیارات داور است  و برای کنترل بهتر بازی از آن ها استفاده می کند. به بیان بهتر کنترل بازی فقط با اخطار دادن نیست بلکه با به موقع و به جا اخطار دادن است."


او اضافه کرد:" بازی دو تیم پرسپولیس و تراکتور که می خواهند قهرمان شوند و سهمیه بگیرند حساسیت بالایی داشت و شایسته است که برای چنین مسابقه ای قضاوت درستی را داشته باشیم. با این وجود فکر می کردم تصمیمات داور در بعضی جاها اشتباه ها بود. البته اینگونه نبود که بگویم به نفع یک تیم اشتباه کرده بلکه حتی اشتباهاتش می تواند به سود و ضرر یک تیم باشد."


اصفهانیان گفت:" در چنین بازی هایی که شرایط خاصی داشته، دو تیم در جدول موقعیت خوب و هواداران زیادی دارند کنترل بازی، مدیریت بازیکنان و تشخیص خطاها بسیار اهمیت دارد. با این وجود حدود 55 خطا نشانگر این است که یک بازی فیزیکی و خشن انجام شده و داور باید درباره کنترل بازیکنان و بازی و مدیریت بازیکنان دقت بیشتری بکند."

دیدگاه‌ها