کد خبر : 1664814 | 07 بهمن 1398 ساعت 22:01 | 109.4K بازدید | 0 دیدگاه

تبریزی‌ها به دنبال بستن پنجره پرسپولیس؟

تهدید تراکتور به محرومیت خرید جدید پرسپولیس

مدیر حقوقی باشگاه تراکتور اعلام کرد استوکس به دلیل عقد قرارداد غیرقانونی با پرسپولیس احتمالا با محرومیت مواجه خواهد شد.

تهدید تراکتور به محرومیت خرید جدید پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، آنتونی استوکس که فصل گذشته در تراکتور حضور داشت و با فسخ قرارداد یک طرفه با باشگاه تبریزی، به آدانا دمیر اسپور رفت، روز گذشته رسما قراردادی با پرسپولیس به امضاء رساند که ۲۴ ساعت بعد از این اتفاق، باشگاه تراکتور به انتقال و بازگشت او به لیگ برتر ایران واکنش نشان داد.

 

مصطفی کاراندیش درخصوص شکایت قدیمی باشگاه تراکتور از آنتونی استوکس ابراز کرد: مطابق مقررات تعیین وضعیت و انتقال بازیکنان فیفا، در صورتی که بازیکنی بدون دلیل موجه قرارداد خود را فسخ نماید، بدون هیچ منعی می‌تواند با باشگاه دیگری قرارداد منعقد نماید. قرارداد جدید در هر نقطه از دنیا قابلیت ثبت دارد و بازیکن نیز می‌تواند برای باشگاه جدید به میدان برود. پس از طرح شکایت و صدور حکم محکومیت، بازیکن از تاریخ صدور حکم با محرومیت ۴ یا ۶ ماه مواجه می‌گردد و باشگاه جدید نیز با محرومیت دو پنجره نقل و انتقالاتی مواجه می‌شود.

 

او با بیان اینکه در کنار این محرومیت‌ها، باشگاه و بازیکن مسؤولیت تضامنی پرداخت غرامت را دارند، عنوان کرد: اگر پیش از صدور حکم، بازیکن قصد انعقاد قراردادی با باشگاه دیگری داشته باشد، هیچ فدراسیون و کمیته‌ای مانع انعقاد آن نخواهد شد اما باشگاه دوم در زمان محرومیت بازیکن، نمی‌تواند از وی استفاده کند.

 

معاون حقوقی باشگاه تراکتور تصریح کرد: در رویه فیفا و دیوان داوری ورزش، پرونده‌هایی از این دست بسیار هستند و فسخ بازیکن بدون توجه به موجه یا غیر موجه بودن ثبت می‌شود و ترتیب اثر داده می‌شود، ولی درصورت اثبات غیر موجه بودن، بازیکن محکوم به محرومیت از بازی و پرداخت غرامت می‌شود.

 

کاراندیش یادآور شد: در تابستان دو سال گذشته سامان قدوس برای انجام تست‌های پزشکی در باشگاه اوئسکا، به اسپانیا سفر کرد و پس از آن، باشگاه اوئسکا مدعی شد که قراردادی با این بازیکن ایرانی منعقد نموده ولی باشگاه اوسترسوند سوئد و سامان قدوس این ادعا را رد کردند.

 

او تاکید کرد: با شکایت باشگاه اوئسکا از باشگاه اوسترسوند و سامان قدوس، فیفا سامان قدوس را محکوم به پرداخت ۴ میلیون دلار جریمه و ۴ ماه محرومیت از بازی نمود و باشگاه اوسترسوند نیز از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد. همانطور که می‌دانیم، این بازیکن با باشگاه آمیان قراردادی منعقد نموده و این محکومیت، موجب ابطال قرارداد یا محکومیت آمیان نشد.

 

معاون حقوقی باشگاه تراکتور پیرامون طولانی شدن زمان دادرسی فیفا گفت: باید در نظر داشته باشیم که در برخی پرونده‌ها، روند رسیدگی کمی طولانی می‌شود و طبیعی نیز هست. برای مثال تصمیم صادره از سوی اتاق حل و فصل اختلافات فیفا در پرونده‌ای که در تاریخ ۳ خردادماه ۹ مطرح شده بود را قضات فیفا در تاریخ ۲۵ مردادماه ۹۸ و بیش از ۲ سال و ۲ ماه پس از طرح دعوا، صادر نموده‌اند.

 

کاراندیش عنوان کرد: ما در اقدامات حقوقی خود نیازمند اجتناب از هرگونه حاشیه‌ای هستیم. توضیحات و مصاحبه‌های ما در مورد پرونده‌ها می‌تواند به ضرر باشگاه در مراجع رسیدگی باشد؛ لذا از تمام هواداران عزیز تراکتور تقاضا دارم در پرونده‌های مطرحه و موارد حقوقی صبور باشند.

 

گرچه باشگاه تراکتور با طرح این مسائل، نامی از پرسپولیس به‌عنوان تیمی که به دنبال محرومیت نقل و انتقالاتی‌اش هستند، نیاورده ولی مشخص است که مخاطب اصلی‌شان، این تیم بوده چراکه آنتونی استوکس به تازگی با پرسپولیس قرارداد بسته و بدون تردید مخاطب معاون حقوقی تراکتور، تیمی غیر از پرسپولیس نمی‌تواند باشد.

 

البته باشگاه پرسپولیس مدعی است استوکس را به‌عنوان بازیکن آزاد و بعد از استعلام‌های لازم به خدمت گرفته، اما تراکتوری‌ها نظر دیگری دارند و درنهایت باید منتظر رای نهایی فیفا در این باره بود.

دیدگاه‌ها