کد خبر : 1664841 | 08 بهمن 1398 ساعت 08:21 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

قطر قهرمان رقابت‌های هندبال آسیا شد

نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا با قهرمانی تیم قطر به پایان رسید.

قطر قهرمان رقابت‌های هندبال آسیا شد

به گزارش "ورزش سه" به نقل از مهر، نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی رقابت‌های جهانی از ۲۶ دی ماه الی هفتم بهمن ماه به میزبانی کویت برگزار شد. در این رقابت‌ها ۱۳ تیم حاضر بودند.

 

دو دیدار فینال و رده بندی این رویداد دوشنبه شب هفتم بهمن ماه برگزار شد و چهره تیم‌های اول تا سوم مشخص شد. در دیدار فینال دو تیم قطر و کره جنوبی که هر دو رقیبان ایران در مرحله دوم مسابقات بودند به مصاف هم رفتند. در پایان تیم قطر توانست با نتیجه ۳۳ بر ۲۱ تیم کره جنوبی را شکست داده و برای چهارمین دوره متوالی قهرمان این بازی‌ها شود. کره جنوبی نیز برای دومین سال متوالی نایب قهرمان آسیا شد.

 

در دیدار رده بندی هم دو تیم ژاپن و بحرین مقابل هم قرار گرفتند که در نهایت تیم ژاپن توانست با تنها یک اختلاف گل ۲۷ بر ۲۶ برنده این دیدار باشد. ژاپن با این سومی از عنوان سوم دوره قبل خود دفاع کرد. بحرین نیز همانند دوره قبل چهارم شد.

 

چهار تیم اول این رقابت‌ها جواز حضور در بیست و هفتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان در سال ۲۰۲۱ قاهره مصر را بدست آوردند.

 

اما رده بندی کامل این رقابت‌ها به این ترتیب است:

 

۱- قطر، ۲- کره جنوبی، ۳- ژاپن، ۴- بحرین، ۵- امارات، ۶- ایران، ۷- عربستان، ۸- کویت، ۹- عراق، ۱۰- هنگ کنگ، ۱۱ - چین، ۱۲- استرالیا، ۱۳- نیوزلند

 

در مرحله اول تیم‌ها در چهار گروه تقسیم شدند. تیم ایران در گروه اول این رقابت‌ها با تیم‌های نیوزلند و بحرین هم گروه بود که حاصل آن یک برد برابر نیوزلند و یک باخت برابر بحرین نماینده قاره آسیا در المپیک ۲۰۲۰ بود. تیم ایران به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. در مرحله یک چهارم نهایی تیم ایران با تیم‌های کره جنوبی، کویت و قطر هم گروه بود. در این مرحله شاگردان علیرضا حبیبی موفق به شکست تیم کویت شدند. برابر قطر قهرمان این رقابت‌ها و نایب قهرمان جهان نتیجه را واگذار کردند و برابر تیم کره جنوبی دارنده ۹ طلای آسیا به نتیجه تساوی رضایت دادند.

 

این تساوی باعث شد تا تیم ایران نتواند جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کرده و مجوز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را بدست بیاورد. در نهایت در بازی آخر نیز تیم بی انگیزه ایران برابر تیم امارات باخت تا به عنوان ششمی این رقابت‌ها بسنده کند.

 

دیدگاه‌ها