کد خبر : 1664904 | 08 بهمن 1398 ساعت 12:00 | 114.9K بازدید | 0 دیدگاه

مسن‌ترین‌های لالیگا در کدام تیم ها؟

سیدجلال و رحمتی در بتیس و اسپانیول!

روزنامه اسپانیایی ال‌موندو در گزارشی به بررسی مسن‌ترین بازیکنان شاغل در لالیگا پرداخته و وضعیت آنها در تیم‌هایشان را بررسی کرده است.

سیدجلال و رحمتی در بتیس و اسپانیول!

به گزارش "ورزش سه"، در اینکه تعداد فوتبالیست‌های به نسبت سن در لیگهای بزرگ فوتبال دنیا نسبت به سالهای گذشته شاهد افزایش بوده شکی وجود ندارد. نشریه اسپانیایی ال‌موندو به بررسی مسن‌ترین بازیکنان شاغل در لالیگا پرداخته و می‌گوید این بازیکنان پا به سن گذاشته با استفاده بهینه از چهار عامل روان‌شناسی، رژیم غذایی، پیش‌گیری از مصدومیت و تمرین‌های ویژه توانسته‌اند با وجود بالا رفتن سن و سال‌شان در بالاترین سطح فوتبال دنیا به فعالیت ادامه دهند.

 

خواکین سانچس – رئال بتیس – 38ساله

کاپیتان رئال بتیس نمونه کاملی از بازیکنی پا به سن گذاشته است که همچنان عملکردی درخشان دارد. او در ترکیب بتیس همچنان ستاره‌ای مرجع و برای هواداران این تیم الگویی بزرگ به حساب می‌آید. او در فصل جاری تا اینجا هفت گل به ثمر رسانده و در بازی اخیر این تیم مقابل اتلتیکو توانست نام خود را به عنوان مسن‌ترین بازیکن تاریخ لالیگا که موفق به هت‌تریک شده به ثبت برساند و از آلفردو دی‌استفانوی بزرگ پیشی بگیرد.

 

1473484

 

دیگو لوپز – اسپانیول – 38ساله

دروازه‌بان شماره یک اسپانیول از سال 2006 که اولین بازی خود در لالیگا را انجام داده تا کنون بیش از پانصد بازی رسمی در کارنامه دارد. او سابقه حضور درون دروازه تیمهایی مثل رئال مادرید، ویارئال، سویا و آث میلان را دارد و مدتی پیراهن تیم ملی اسپانیا را هم به تن کرده است. او همچنان در دروازه تیم کاتالان اسپانیول می‌درخشد.

 

1473482

 

آرتیز آدوریز – اتلتیکو – 38ساله

آرتیز آدوریز امسال مسن‌ترین بازیکن شاغل در لالیگا است و در یازدهم فوریه 39ساله خواهد شد. او از زمان ورود به لالیگا در سال 2002 تا امروز بیش از 300 گل به ثمر رسانده است. او در اولین بازی فصل جاری در دیدار اتلتیکو مادرید و بارسلونا موفق شد اولین گل فصل لالیگا را به ثمر برساند تا ثابت کند سن برای او تنها عددی روی کاغذ است.

 

1473480

 

خورخه مولینا – ختافه – 37 سال

ستاره 37ساله ختافه تا کنون در لالیگا نزدیک به 200 گل به ثمر رسانده است. او همچنان یکی از خطرناک‌ترین مهاجمین لالیگا به حساب می‌آید و نشان داده که گذشت سالها شم گلزنی او را کم‌اثر نکرده است.

 

1473481

 

سالوا سویا – مایورکا – 35 سال

این ستاره مایورکا بیش از 400 بازی در لالیگا انجام داده و از جمله به این تیم کمک کرده تا دو بار پیاپی به لالیگا صعود کند. او زمانی که در اسپانیول بازی می‌کرد تصمیم گرفت به مایورکا که در لیگ دسته دو حضور داشت بپیوندد. سویا در مایورکا به رهبر اول تیم تبدیل شد و مهمترین نقش را در لالیگایی شدن دوباره این تیم بازی کرد.

 

1473483

 

کارلس دیاس – آیبار – 35ساله

این بازیکن اسپانیایی- برزیلی در سال 2004 به فوتبال اسپانیا وارد شده و تا امروز بیش از 150 گل به ثمر رسانده است. او که یکی از ستاره‌های اصلی آیبار است امسال هفتمین فصل حضور پیاپی خود در لالیگا را پشت سر می‌گذارد.

 

1473477

 

سانتی کازورلا – ویارئال – 35ساله

این ستاره کهنه‌کار اسپانیایی که چند سال پیش به دلیل مصدومیت تا یک قدمی بازنشستگی پیش رفته بود در ویارئال بار دیگر متحول شده و حتی موفق شده به تیم ملی اسپانیا دعوت شود. او یکی از تاثیرگذارترین مهره‌های ویارئال در فصل‌های اخیر بوده است.

 

1473478

 

ایوان کوئلار – لگانس – 35ساله

دروازه‌بان لگانس در دوران فوتبال حرفه‌ای خود بیش از 350 بازی انجام داده و در هر باشگاهی که حاضر بوده یکی از مهمترین ستاره‌های آن بوده. از زمانی که لگانس در سال 2016 توانست به لالیگا صعود کند کوئلار در سه فصل پیاپی دروازه‌بان شماره یک این تیم بوده است.

 

1473479

 

در لیگ ایران هم شاهد حضور ستاره‌های کهنه کاری مثل سید جلال حسینی و سید مهدی رحمتی هستیم. ستاره‌هایی که مثل همتایان اسپانیایی خود با گذشت سالها و درخشش در باشگاه‌های خود همیشه از تاثیرگذارترین مهره‌ها در تیمهایی که در آنها حضور داشته اند بوده و توانسته اند محبوبیت فوق‌العاده ای هم نزد هواداران داشته باشند. بدون تردید دو ستاره مسن لیگ فوتبال ایران هم مثل همتایان اسپانیایی خود بدون رعایت رژیم غذایی مناسب، استفاده از تکنیکهای روانشناسی و تمرینات ویژه نمی توانستند سالها در بالاترین سطح فوتبال ایران بدرخشند. 

 

دیدگاه‌ها