کد خبر : 1664921 | 08 بهمن 1398 ساعت 13:22 | 19.4K بازدید | 0 دیدگاه

سهراب و کیانوش باید به المپیک برسند!

وزنه‌برداری ایران به دنبال گرفتن دو سهمیه در المپیک ۲۰۲۰ است و در نظر دارد یکی از این دو سهمیه در دسته ۹۶ کیلوگرم باشد.

سهراب و کیانوش باید به المپیک برسند!

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی، اگرچه وضعیت آمادگی سهراب مرادی بعد از انجام 2 عمل سنگین (دیسک کمر و کتف) برای بازگشت به شرایط ایده‌آل تمرینی و رکوردی، همچنین حضور مقتدرانه در رقابت‌های باقیمانده گزینشی برای کسب امتیاز ورودی به المپیک 2020 هنوز مشخص نیست و حتی هنوز معلوم نیست که اصلاً سهراب می‌تواند به المپیک برسد یا خیر، یا اینکه اصلاً وضعیت امتیازی کیانوش رستمی برای به دست آوردن مجوز ورودی به المپیک وضعیت خوبی نیست، سرمربی تیم ملی با هماهنگی مسئولان فدراسیون قصد دارند سوای جام فجر و مسابقات آسیایی قزاقستان، یک مسابقه گزینشی المپیک دیگر را نیز برای دو چهره شاخص وزنه‌برداری کشورمان یعنی کیانوش رستمی و سهراب مرادی و تعدادی دیگر از ملی‌پوشان امیدوار برای المپیکی شدن تدارک ببینند.


 وزنه‌برداری ایران به دنبال گرفتن دو سهمیه در المپیک ۲۰۲۰ است و در نظر دارد یکی از این دو سهمیه در دسته ۹۶ کیلوگرم باشد. سهراب مرادی و کیانوش رستمی دو گزینه اصلی برای رسیدن به این سهمیه هستند که البته کار بسیار مشکلی را پیش رو دارند چراکه این دو نفر یا باید جزو هشت نفر اول رنکینگ دسته ۹۶ کیلوگرم قرار بگیرند یا اینکه بهترین وزنه‌بردار آسیا در وزن خود باشند تا در نهایت صاحب مجوز ورودی مستقیم به بازی‌های المپیک 2020 توکیو شوند.


 سهراب مرادی که در حال گذراندن دوره درمانی خود است، در جام فجر وزنه نمی‌زند و قرار است بعد از جام فجر به اردوی تیم ملی اضافه شود و برای مسابقات غرب آسیا و سپس قهرمانی آسیا آماده شود اما در این میان فدراسیون گویا برای مسابقات گزینشی المپیک در کلمبیا هم ثبت‌نام کرده و نام دو، سه وزنه‌بردار بابت اینکه اگر نیاز باشد در این رویداد وزنه بزنند را برای اعزام به این کشور رد کرده است اما این رویداد به اصطلاح حالت ذخیره را دارد تا مثلاً اگر سهراب مرادی در رقابت‌های غرب آسیا نتیجه خوبی نگرفت شانس دیگری داشته باشد چون سهراب مرادی باید از دو مسابقه امتیاز بالایی بگیرد که یکی از آن مسابقات، قهرمانی آسیا قزاقستان و دیگری یک گزینشی است.

 

1473510


سهراب مرادی رقابت‌های غرب آسیا را به عنوان مسابقه گزینشی مناسب برای بالا بردن امتیازاتش در نظر گرفته که البته با توجه به وضعیت فعلی سهراب، کار بسیار مشکلی خواهد بود زیرا سهراب باید وزنه‌های بالایی بزند تا با امتیاز خوبی که می‌گیرد، بتواند در رنکینگ صعود چشمگیری داشته باشد. از این رو چون او مصدوم هم بوده هر اتفاقی ممکن است در آن مسابقات بیفتد. اگر مرادی در غرب آسیا خوب کار نکند یا اوت شود، مسابقات کلمبیا هم هست که بتواند شرکت کند و امتیاز بالا را آنجا بگیرد اما اگر در همان غرب آسیا امتیاز خوبی بگیرد دیگر لزومی به حضور در مسابقات کلمبیا نیست.


البته سهراب چندی پیش دصراحتاً اعلام کرده بود که قصد دارد فقط در رقابت‌های غرب آسیا و بعد از آن مسابقات آسیایی 2020 بزرگسالان در قزاقستان روی تخته برود. با ثبت‌نام در مسابقات کلمبیا، دیگر اشتباه مسابقات گزینشی سوئیس تکرار نمی‌شود که به از دست رفتن المپیک برای سعید علی‌حسینی و مشکل امتیازی کیانوش رستمی منجر شد.


کیانوش رستمی هم در جام فجر، غرب آسیا و قهرمانی آسیا شرکت می‌کند و با این حال به نظر می‌رسد نام او نیز برای کلمبیا رد شده باشد. مسابقات کلمبیا ۲۸ اسفند تا ۴ فروردین برگزار می‌شود. مسابقات غرب آسیا نیز ۶ تا ۱۰ اسفند در امارات برگزار خواهد شد. در حال حاضر سهراب مرادی با ۱۳۳۳ امتیاز در رده هفتاد و هشتم و کیانوش رستمی با ۲۸۵۲ امتیاز در رده بیست و ششم رنکینگ دسته ۹۶ کیلوگرم قرار دارند.

دیدگاه‌ها