کد خبر : 1665337 | 10 بهمن 1398 ساعت 14:56 | 8.2K بازدید | 0 دیدگاه

سوت جنجالی داور ساوجی‌ها را به نیمه نهایی رساند؛

سرنوشت فرش آرا در دستان فدراسیون؛ ماجرا چیست؟

در یکی از جدال های مرحله پلی‌آف لیگ برتر فوتسال کشور جنجالی بزرگی رخ داده است که با گذشت هشت روز همچنان پرونده این بازی جنجالی در حال بررسی است.

سرنوشت  فرش آرا در دستان فدراسیون؛ ماجرا چیست؟

به گزارش "ورزش سه" در تقابل سوم مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر فوتسال کشور که در مشهد میان فرش آرا و سن ایچ ساوه دنبال شد، دو تیم با اندوخته یک پیروزی برای صعود به مرحله نیمه نهایی محکوم به پیروزی بودند؛ این دوئل حساس که در حضور پرشور تماشاگران هم در جریان بود تا واپسین لحظات بازی 2 بر 1 به سود تیم میزبان دنبال شد اما یک تصمیم جنجالی همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داد.

 

در فاصله 4.9 ثانیه به پایان بازی، ابراهیم محرابی داور مسابقه ضربه اوت به سود سن ایچ اعلام کرد؛ روی یک رفت و برگشت توپ وارد دروازه فرش آرا شد تا بازی مساوی شود اما از زمان قانونی مسابقه گذشته بود. در واقع، گل در دقیقه 5.4 ثانیه به ثمر رسید که داور عملا باید نمی‌پذیرفت و بازی با پیروزی به سود فرش آرا به پایان می‌رسید اما پس از جنجال بزرگ بازیکنان و کادرفنی دو تیم که همگی به میانه میدان آمدند داور گل صد درصد مردود سن ایچ را پذیرفت تا بازی به وقت اضافه برود.

 

جالب اینجاست که محرابی پس از پایان بازی بابت تصمیم اشتباه خود عذرخواهی کرد اما دیگر کار از کار گذشته بود؛ چرا که در پایان وقت های اضافی تیمی موفق به گلزنی نشد و بازی به ضیافت پنالتی‌ها رسید که پس از نواختن یک به یک پنالتی‌ها این تیم سن ایچ ساوه بود که توانست از پنالتی از دست رفته حریف سود ببرد و راهی نیمه نهایی شود.

 

اما پایان این بازی پرماجرا اینجا نبود؛ چرا که پس از بازی کارشناسان مختلف داوری با تحلیل صحنه گل، به سوت اشتباه داور بازی صحه گذاشتند و کار به جایی رسید که غلامرضا مرتضایی مدیر عامل زردپوشان مشهدی اعلام کرد که بدون جنجال و حاشیه، از فدراسیون مطالبه حق تیمش که صعود به مرحله نیمه نهایی است را دارد.

 

در حال حاضر، مشهدی‌ها شکایت خود را با اسناد و مدارک کامل تقدیم فدراسیون کرده‌اند تا آنها برای این بازی جنجالی تصمیم بگیرند؛ نکته دیگر اینکه مرتضایی اعلام کرده است که در صورت رد شکوائیه آنها از بازی و عدم صعود فرش آرا به نیمه نهایی، دیگر پس از سالها تیمداری در لیگ برتر حاضر نخواهند شد!

 

حال باید دید این جنجال بزرگ در لیگ فوتسال، چگونه با ورود مسئولان فدراسیون که در حال حاضر مشغول جمع بندی انتصاب سرمربی تیم ملی فوتبال هستند و انتخابات ریاست فدراسیون هم در پیش رو آنها قرار دارد بررسی شود و رأی نهایی آن صادر شود؛ فارغ از نتیجه حاصل از بررسی های فدراسیون، بدون شک صدور رای (به سود فرش آرا و یا به سود سن ایچ) خود می‌تواند شروع جنجالی دیگر را رقم بزند که باید منتظر روزهای آتی و اعلام آن ماند.

 

چند سکانس از لحظات پایانی بازی فرش آرا و سن ایچ ساوه را از دوربین علی شیخ زاده عکاس ورزش سه در زیر با هم می‌بینیم که اندوه فراوان کادرفنی و بازیکنان فرش آرا از این حذف دراماتیک و البته با اشتباه فاحش داوری را به تصویر کشیده است:

 

1474125

 

1474126

 

1474127

 

1474128

 

دیدگاه‌ها