کد خبر : 1665353 | 10 بهمن 1398 ساعت 15:49 | 31.7K بازدید | 0 دیدگاه

شهرخودرو چگونه آسیایی شد؟

دست‌های سید، هیجان مربی، مدیر همراه، بازیکنان همدل

موفقیت در ضیافت پنالتی ها باعث شد خراسان برای اولین بار در لیگ قهرمانان آسیا حضور یابد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال شهرخودرو پس از پشت سر گذاشتن اتفاقات اغلب ناخوشایند و گوناگون، با پیروزی در دو بازی مقابل نمایندگان بحرین و قطر توانست دست به تاریخسازی بزرگی بزند تا شمال شرق کشور برای اولین بار در رقابت های آسیایی حضور داشته باشد.

 

اما مهمترین دلایل رقم خوردن این اتفاق فوق العاده برای فوتبال خراسان چه بود؟

 

دست هایی پرتوان، تجربه ای گران بها

 

سید مهدی رحمتی برای شهرخودرو فقط حکم یک بازیکن باتجربه را ندارد. او مهره آس تیم است و با اینکه بازوبند کاپیتانی را بر بازو نمی بندد اما یک لیدر به تمام معناست.

 

سید مهدی رحمتی در مقابل السیلیه با چند واکنش خارق العاده توانست دروازه شهرخودرو را در بازی فوق العاده حساس ورزشگاه عبداله بن خلیفه دوحه بسته نگه دارد. بخصوص با واکنشی دیدنی در دقایق پایانی بازی.

 

سنگربان سرشناس نماینده کشورمان که حتی روی سکوها و در بین قطری ها نیز شناخته شده و محبوب بود قبل از آغاز پنالتی ها با درخواست از کادر فنی خواست: هر بازیکنی که احساس می کند می تواند پشت ضربه بایستد... هیچ کدام از پنالتی های آنها گل نخواهد شد! این نحوه روحیه دادن به هم تیمی ها کاری کرد که هر پنالتی زن شهرخودرو موفق به گلزنی شوند.

 

1474143

 

لحظه سرنوشت ساز دیدار پلی آف لیگ قهرمانان آسیا البته بازهم توسط رحمتی رقم خورد. جایی که او با یک عکس العمل سریع توانست ضربه پنالتی کریم انصاری‌فرد را دفع کند و موجب پیروزی تیمش شود. رحمتی با شایستگی عنوان بهترین بازیکن زمین را نیز از آن خود کرد.

 

او چه در پایان جشن صعود و چه در نشست خبری پس از بازی شکر خدا را فراموش نکرد و رو به خبرنگاران گفت: ما خیلی تلاش کرده بودیم و حریف را به خوبی آنالیز کرده بودیم اما مهار پنالتی کریم، فقط لطف خدا بود.

 

1474144

 

سرآسیایی، فرشته خوشبختی از آسمان آمد!

 

پس از جدایی ناگهانی و ناباورانه یحیی گل محمدی کسی فکرش را هم نمی کرد شهرخودرو دیگر روزهای خوش گذشته را تکرار کند اما جانشین غیرقابل پیش بینی او این کار را به بهترین شکل انجام داد.


مجتبی سرآسیایی که از بدو تاسیس پدیده و بعد شهرخودرو در کنار این تیم بوده با شناختی کافی از پس ماموریت غیرممکن محوله برآمد و با همان شیوه زمان تصدی سرپرستی تیم با ایجاد روحیه و انگیزه و تهییج بموقع شاگردانش توانست رویای آسیایی شدن خراسانی ها را برآورده کند.

 

1474145

 

خوش خنده ی خستگی ناپذیر، خوش صحبت مثل حمیداوی

 

مالک شهرخودرو دیگر برای همه شناخته شده است. او لحظه ای از کنار تیمش تکان نمی خورد و از نزدیک در جریان ریز امور است. بخصوص که خوش صحبت و خنده رو است و هرجا که حضور دارد بشدت جلب توجه می کند بخصوص در قطر و بخاطر تسلط او به زبان عربی!

 

در مورد شهرخودرو و صعود تاریخی اش به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا این نکته بسیار حائز اهمیت است که آنها به لطف حمیداوی و مجموعه اقتصادی اش بدون دریافت حتی یک ریال از بودجه عمومی به این موفقیت دست یافتند، موضوعی که می تواند سرمشقی برای فوتبال باشگاهی کشورمان باشد.

 

1474146

 

یکدلی یک تیم

 

بازیکنان شهرخودرو غیرت را معنا کردند. آنها در اوج خستگی به قطر رسیدند اما حتی یک قدم برای موفقیتشان عقب ننشستند و ذره ای کم نگذاشتند.

آنها با نیمکتی خلوت پای به حساس ترین فوتبال تاریخ خراسان گذاشتند اما جوان هایی چون خراسانی و نبی زاده هم به خوبی شرایط حساس پلی آف را درک کرده بودند و همین باعث شد جای خالی هیچ بازیکنی در شهرخودرو حس نشود. تیمی یکدست و همدل که دست به شگفتی سازی بزرگی زد و خراسان را برای اولین بار آسیایی کرد.

دیدگاه‌ها