کد خبر : 1665666 | 12 بهمن 1398 ساعت 08:45 | 22.7K بازدید | 0 دیدگاه

24سمبل وفاداری به باشگاه و ماندگاری (گزارش)

آرام ، کم حرف ، بدون حاشیه و باتعصب مثل هادی نوروزی و اجتماعی ، فعال ، مهربان،قوی و جنگنده مثل کوبی بین برایانت با یک وجه تشابه شماره۲۴ .

24سمبل وفاداری به باشگاه و ماندگاری (گزارش)

به  گزارش "ورزش سه"، جهان ورزش همچنان در شوک از دست دادن یکی از بزرگترین ورزشکاران خود در سن 41سالگی. کوبی بین برایانت بازیکن بی جانشین لس آنجلس لیکرز است ، هضم این ضایعه برای جامعه جهانی ورزش ، سلبریتی های هنری و حتی شخصیت های سیاسی سخت است .


در دنیای امروز حرفه ای ورزش که تبدیل به صنعت و درآمدزائی شده است  دیگر  صحبت از وفاداری به باشگاه حتی نزد آماتورهای رشته های مختلف جایگاهی ندارد، ولی هستند کسانی که به باشگاه خود مثل خانواده وفادارند ، کنار باشگاه میمانند در اوج و برای هویت خود و باشگاه در زمان افت می‌جنگند، اینان مزد خود را میگیرند و در جایگاه ابدی ساخته شده خود در ورزش در ذهن نسل امروز و نسل های آینده خواهند ماند.


کوبی برایانت از این دسته افراد بود .در پولسازترین ورزش دنیا ، بسکتبال حرفه ای NBA20سال در لس آنجلس لیکرز ماند ، 5بار قهرمان NBAشد که سه دوره آن همراه با شکیل اونیل افسانه ای بود.بهترین بازیکن برترین لیگ جهان شد ،لقب مامبای سیاه را گرفت  انواع و اقسام افتخارات کسب کرد در کنار لس آنجلس لیکرز با شماره 24 .

 

1474254

 

خطای 24ثانیه


انگاری اتحادیه جهانی بسکتبال خطای 24ثانیه را برای یادآوری برایانت تصویب کرده بود تا تماشاگران و بینندگان تلویزیونی در  سالن های بسکتبال تا ابد در مسابقات تابلوی 24ببینند و یادی کنند از وفاداری، تعصب و هویت باشگاه . برایانت تا ابد ماندگار است، نسل های بعد از ما هم او را  در سالن های بسکتبال به یادمی آورند ،در هیاهوی بازی های مختلف جامعه با ما  و دنیای دیجیتالی و  مدرنیته امروز راز ماندگاری وفاداری است و بس که برایانت به آن رسید.


البته قبل از برایانت عدد 24برای ما ایرانی ها هویت دیگری هم دارد:


 هادی نوروزی


پسر محجوب ، دوست داشتنی ، کم حرف وباتعصب پرسپولیس هم با شماره 24بازی میکرد ، او که ده سال در باشگاه پرسپولیس بود ، در فصل قهرمانی درآماتیک این تیم در لیگ 88_87دو گل هم زد. هادی در فاصله 8ساله 87تا 94که بدترین روزهای پرسپولیس در فوتبال ایران سپری میشد کنار تیم ماند وفاداریش را با انتقال به نفت تهران در یک نیم فصل به صورت قرضی ثابت کرد، برگشت به باشگاه ،بزرگتر باشگاه شد، کاپیتان پرسپولیس شد ،لقب آپاچی را از طرفداران گرفت ،سه گل در داربی ها به استقلال زد  ، در زمین پرنفس بود و جنگنده و زحمت کش ولی هیچ وقت برای تیم رقیب کری نخواند و دلی را نیازارد .بعد از آن شب لعنتی 9مهر 94و ایست قلبی او پرسپولیس دوباره متولد شد، پرسپولیس که تا هفته دهم لیگ برتر همانند سال های قبل از آن وضعیت مناسبی نداشت با اتحاد بازیکنان برای تقدیم جام به هادی و هانی فرزندش تا نزدیکی های جام هم رفت ولی سال ، سال شگفتی در جهان فوتبال بود و استقلال خوزستان با تفاضل گل  قهرمان شد .پرسپولیس هادی بعد ازآن سه بار پی در پی قهرمان لیگ شد، 2بار جام حذفی را بالای سربرد و دوسوپر جام هم به قهرمانی هاش اضافه کرد.هادی در زمین نبود ولی تاثیرش از دقیقه 24در تیم کاملا ملموس بود.


دقیقه 24:


 در تمامی ورزشگاه های ایران و در زمان بازی پرسپولیس دقیقه 24 تبدیل به زمان پوست انداختن دوباره تیم در زمین شده است .هادی که در زمان کاپیتانی هم کم دیده می شد حالا همیشه در ورزشگاه ها حتی موثرتر از زمان بازی برای آینده تیمش میجنگد. هادی خواهد ماند چون دقیقه 24هویت اوست مثل شماره شناسنامه و پیراهنش .

محمد رضا تقی خانی

دیدگاه‌ها