کد خبر : 1665694 | 12 بهمن 1398 ساعت 11:02 | 76K بازدید | 0 دیدگاه

تراکتور علیه کنستانت در CAS اقامه دعوا خواهد کرد

800 هزار یورو برای قلبی که درست کار نمی کرد

جریمه سنگین تراکتور برای بازیکنی که یک دقیقه هم برای این تیم بازی نکرده، دردسر جدیدی برای سرخپوشان آذربایجانی محسوب می شود.

800 هزار یورو برای قلبی که درست کار نمی کرد

به گزارش "ورزش‌سه"، زمستان سال گذشته در حالی که هواداران تراکتور به ترکاندن بمب های مختلف توسط مالک متمول خود عادت کرده بودند، جذب هافبک تدافعی سابق تیم میلان ایتالیا سر و صدای زیادی به پا کرد. محمدرضا زنوزی که در ابتدای لیگ هجدهم موفق شد نفراتی مثل احسان حاج صفی، مسعود شجاعی ، اشکان دژاگه و یکی دو بازیکن خارجی سرشناس را برای تراکتور به خدمت بگیرد، در نیم فصل برای اینکه تیمش را در بخش دفاعی نیز تقویت کند، به سراغ یک بازیکن بزرگ رفت و او کسی نبود جز کوین کنستانت ستاره گینه ای سابق میلان ایتالیا. 


این بازیکن بعد از چند روز به ایران سفر کرد و در تمرینات تراکتور هم حضور یافت. قرارداد کنستانت با تراکتور در تاریخ 14 بهمن ماه 97 به امضا رسید و او حتی به اردوی این تیم در جزیره کیش هم ملحق شد اما کادر فنی سرخپوشان به بهانه اینکه او از نظر بدنی آماده نیست اعلام کردند این بازیکن از ابتدای سال 1398 می تواند در ترکیب تیم شان به میدان برود.

 

 

1474545

 


با گذر روزها اما خبری از کنستانت نشد و او کم کم یکی در میان در تمرینات تراکتور حضور یافت تا اینکه مساله جدیدی درباره اش ایجاد شود. ظاهرا جواب تست پزشکی کنستانت به دست مسئولان تراکتور رسیده و او در این تست رد شده بود. ایرادی که مسئولان ایفمارک به کنستانت گرفته بودند، مشکل قلبی بود و آنها اعتقاد داشتند در صورتی که او برای تراکتور بازی کند، ممکن است سلامتی اش به خطر بیفتد و اتفاق بدی برایش رخ بدهد. از این رو مسئولان تراکتور تصمیم به فسخ قرارداد یک طرفه با بازیکن سابق تیم های میلان و بولونیای ایتالیا گرفتند. با این حال در آن مقطع این بازیکن باتجربه زیر بار اینکه مشکل قلبی دارد، نرفت و حتی بارها در اینستاگرامش این موضوع را رد کرد. 


کنستانت از مسئولان تراکتور خواست دوباره تست پزشکی بدهد چراکه اعتقاد داشت اشتباهی در این روند رخ داده است. او بعد از چند وقت بار دیگر در ایفمارک حضور یافت که بار دوم نیز تست پزشکی او منفی بود تا تراکتوری ها به طور کامل قید او را بزنند.


مسئولان تراکتور در آن زمان اعلام کردند در قرارداد کنستانت بندی گنجانده اند که اگر بازیکن از نظر پزشکی نتواند به تیمش کمک کند، آنها می توانند قرارداد را به صورت یک طرفه فسخ کنند. منتهی ستاره گینه ای اعتقاد داشت مشکل پزشکی ندارد و در سلامت کامل بسر می برد. از این رو او که هیچ مبلغی از باشگاه دریافت نکرده و چند ماهی نیز در ایران سپری کرده بود، تصمیم به شکایت به فدراسیون جهانی فوتبال گرفت و این موضوع را در اینستاگرامش نیز اعلام کرد. حالا با گذشت چند ماه از آن اتفاقات فیفا حکم خود را درباره شکایت کنستانت اعلام کرده که جریمه ای سنگین برای باشگاه تراکتور است. 

 

 

1474544

 


کنستانت که قراردادی نزدیک به 500 هزار یورو برای هر سال با باشگاه تراکتور داشته، مطابق قرارداد دوساله اش حکمی مبنی بر دریافت مبلغی نزدیک به 800 هزار یورو از باشگاه تراکتور دریافت کرده و این باشگاه مکلف است این مبلغ را به این بازیکن پرداخت کند. این در حالی است که کنستانت در هیچ مسابقه ای برای این تیم به میدان نرفت و زمان زیادی هم در تمرینات حضور نداشت. به عبارتی فیفا تراکتور را محکوم کرده برای بازیکنی که هیچ مسابقه ای انجام نداده، نزدیک به 11 میلیارد تومان هزینه کند و این کمی غیرمنطقی به نظر می رسد. هرچند که آنها نیز مستندات خود را در این خصوص دارند.


خبر محکومیت کنستانت با واکنش باشگاه تراکتور مواجه شده است؛ مصطفی کار اندیش معاون حقوقی تراکتور در این خصوص گفته است: «قرارداد این بازیکن به مشکل برخورده و پیش از این نیز، اقداماتی توسط مدیران سابق انجام شده بود و فعلاً رای غیرقطعی از مراجع فیفا صادر شده که این رای، قابلیت اعتراض را دارد. پس از ابلاغ رای اصلی به باشگاه از سوی فیفا، این موضوع قطعاً توسط مدیریت محترم و معاونت حقوقی باشگاه به صورت دقیق و کارشناسی‌شده بررسی شده و اقدامات لازم در خصوص تجدید نظرخواهی و اعتراض انجام خواهد شد.»


معاون حقوقی باشگاه تراکتور به هواداران تیمش اعلام کرده که جای نگرانی در این خصوص نیست و مشکل پیش آمده برای کنستانت را حل می کند. در چنین شرایطی باید منتظر ماند و دید جذب ستاره بزرگ سابق میلان برای تراکتور چه تاوانی خواهد داشت. آیا تراکتور برای بازیکنی که یک دقیقه هم برای تیمش بازی نکرده، باید جریمه سنگینی را بپردازد؟

دیدگاه‌ها