کد خبر : 1666165 | 13 بهمن 1398 ساعت 21:25 | 80.4K بازدید | 0 دیدگاه

تکرار مکررات برای گواردیولا؛

پنالتی‌های از دست رفته، کابوس تمام نشدنی پپ!

به نظر می رسد پپ گواردیولا قادر به حل یکی از مهم ترین مشکلات دوران مربیگری اش نبوده است.

پنالتی‌های از دست رفته، کابوس تمام نشدنی پپ!

 

به گزارش "ورزش سه"، نیمه اول دیدار منچسترسیتی مقابل تاتنهام در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان رسید که تیم گواردیولا در اواخر نیمه نخست فرصت خوبی برای زدن گل اول داشت، اما ایلکای گوندوغان نتوانست ضربه پنالتی را تبدیل به گل کند و این فرصت از دست رفت. اما سیتی در تبدیل به گل کردن چهار ضربه از شش پنالتی اخیرش در همه رقابت ها ناکام بوده و این فصل دو بار گابریل ژسوس، یک بار رحیم استرلینگ و حالا یک بار نیز گوندوغان پنالتی از دست داده اند.

 

1475208

 

اما خراب کردن پنالتی حداقل برای گواردیولا اتفاق جدیدی نیست و این روند تبدیل به یک اپیدمی در تیم های او شده است. اگر چه همیشه شاگردان این سرمربی موفق اسپانیایی می گویند گواردیولا اهمیت زیادی به جزیئات داده و حواسش به همه چیز است، اما به نظر می رسد او در حل این بحران بزرگ هنوز ناکام مانده است؛ حداقل مرور کارنامه پپ در سال های اخیر که موید همین تئوری است.

 

لیونل مسی، ستاره گلزن بارسلونا در سال 2012 پنالتی حساسی را در نیمه دوم دیدار برگشت مقابل چلسی از دست داد تا بلوگرانا در رسیدن به فینال ناکام مانده و گواردیولا نتواند برای دومین بار متوالی قهرمان اروپا شود.

 

1475204

 

ناکامی های گواردیولا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان با بایرن مونیخ در سال 2016 نیز ادامه یافت و این بار آنها در سه گانه شکست برابر لالیگایی ها، مغلوب اتلتیکومادرید شدند. توماس مولر در دیدار برگشت یک پنالتی حساس را از دست داد تا بایرن مونیخ در رسیدن به فینال ناکام بماند.

 

1475206

 

فصل گذشته ریاض محرز در دیدار مقابل لیورپول در دقایق پایانی یک پنالتی حساس را به آسمان زد. اگر چه سیتی در پایان فصل گذشته موفق شد برای دومین سال متوالی قهرمان شود، اما یک لغزش دیگر می توانست نتیجه دیگری به همراه داشته باشد.

 

1475207

 

اما این روند در لیگ قهرمانان نیز تکرار شد و این بار سرخیو آگوئرو در دیدار رفت مقابل تاتنهام مغلوب هوگو لوریس شد تا در نهایت با رقم خوردن اتفاقاتی دراماتیک در دیدار برگشت، سیتی قادر به رسیدن به نیمه نهایی نباشد.

 

1475205

 

این فصل نیز این روند تکرار شده و به جز بازی امشب، گابریل ژسوس برابر شفلید و استرلینگ مقابل ولورهمپتون نتوانستند پنالتی هایشان را تبدیل به گل کنند و باید دید در نهایت چه زمان گواردیولا موفق به حل این مشکل بزرگ خواهد شد.

 

1475209

دیدگاه‌ها