کد خبر : 1666412 | 15 بهمن 1398 ساعت 09:44 | 35.7K بازدید | 0 دیدگاه

با بازیکنانی از غول‌های لیگ برتر؛

سفر به آینده با ستاره‌های تیم جوانان

سومین نماینده ملی فوتبال ایران با بهره گیری از ستاره های آینده دار، خود را برای کسب یک سهمیه جهانی مهم آماده می کند.

سفر به آینده با ستاره‌های تیم جوانان

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که تیم ملی بزرگسالان ایران هنوز سرمربی خود را برای ادامه مسیر مقدماتی جام جهانی نمی شناسد و تیم امید به تازگی از رسیدن به سهمیه المپیک بازمانده، دیگر ستاره های منتخب فوتبال ایران با سن و سالی کمتر امیدوارند که خود را به معتبرترین میدان جهانی برسانند.

 

تیم ملی زیر 20 سال ایران موسوم به تیم جوانان، این روزها از هر فرصتی استفاده می کند تا با برپایی اردو و انجام بازی های دوستانه برای مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی آماده شود. در حال حاضر هم ملی پوشان جوان ایران در اردوی پایتخت هستند و تمرینات را پیگیری می کنند.

 

از آنجا که این تیم برای انتخابی جام جهانی آماده می شود و در آینده ای نه چندان دور، شاکله تیم های امید و بزرگسالان را می سازد، آشنایی با مجموعه آن به منزله شناخت و اطلاع از آینده سازان فوتبال ملی و باشگاهی ایران است و به همین منظور به شرح جزئیاتی از این تیم می پردازیم:

 

سرمربی: سیروس پورموسوی


پورموسوی که تمام دوران کاری اش را در استان زادگاه خود یعنی خوزستان گذرانده بود، سال گذشته در حالی که چند ماه از جدایی اش از فولاد می گذشت، پیشنهاد هدایت تیم جوانان را پذیرفت. او در تیم شگفتی ساز استقلال خوزستان مربی بود و با این تیم به عنوان سرمربی در لیگ قهرمانان آسیا شرکت و از مرحله گروهی صعود کرد. اما شاید مهم ترین بخش کارنامه او که باعث حضور در تیم ملی جوانان شد، ساختن تیم رویایی فولاد در دهه هشتاد بود. نسل فوق العاده ای که ایمان مبعلی طلایه دارش بود، در تیم های پایه فولاد زیر نظر پورموسوی پرورش یافته بود.

 

1475570

 

مربیان:


- حیدر شریفی سابقه ای طولانی در فوتبال خوزستان و از جمله همکاری با سیروس پورموسوی را دارد. شریفی در تیم های ملی پایه هم سابقه کار و سرمربیگری داشته است.


- محمدرضا خطیب که اهل یزد است، یکی دیگر از اعضای کادر تیم زیر 20 سال ایران است. او در تیم ملی نوجوانان هم کار کرده است.


- فرشاد بختیاری زاده هم به عنوان مربی دروازه بان های تیم ملی جوانان فعالیت می کند. او که در تیم های فولاد و استقلال خوزستان هم کار کرده، دیگر خوزستانی حاضر در کادر تیم جوانان ایران است.

 

1450112


- علی بنی شیخ الاسلامی هم به عنوان آنالیزور در تیم جوانان کار می کند.


- مارکو، نام مربی برزیلی بود که تا چندی پیش همراه تیم ملی جوانان ایران بود اما این روزها در تمرینات کنار تیم دیده نمی شود.

 


- بازیکنان: ستاره های آینده لیگ برتر و تیم ملی

 

بازیکنان زیر 20 سال فوتبال ایران رفته رفته توجه تیم های لیگ برتری را جلب کرده اند و همین حالا چند نفر از آنها عضو تیم های بزرگ هستند. هر چه در باشگاه ها شرایط این نفرات بهتر باشد، کمک بیشتری به آمادگی شان و حضور در تیم ملی جوانان می کند.

 

1475572


کاپیتان تیم جوانان ایران احمدرضا جلالی است. مدافع چپ تکنیکی ایران یکی از بهترین ها و بازیکن مورد اعتماد سیروس پورموسوی است که در تیم فولاد خوزستان بازی می کند.

 

1475574


آریا برزگر، یکی از بهترین بازیکنان تیم جوانان مهاجمی است که اخیرا به پرسپولیس ملحق شده و توسط یحیی گل محمدی به لیست هجده نفره تیم هم رسیده است. او با انگیزه فراوانی کار در جمع سرخپوشان را ادامه می دهد و یکی از ستاره های آینده دار تیم ملی است.

 

1475571


یاسین سلمانی، هافبک میانی خوش استیل تیم امید که تک گل پیروزی بخش این تیم در آخرین بازی دوستانه را هم به ثمر رساند، عضو باشگاه سپاهان اصفهان است و فرصت فوق العاده ای برای پیشرفت و خودنمایی خواهد داشت.

 

1475300


علیرضا منظمی که از فصل گذشته با نگاه مثبت علی منصوریان به یکی از پدیده های تیم ذوب آهن تبدیل شد، هافبک تهاجمی تیم جوانان است و از جمله مهره های تاثیرگذار این تیم به شمار می رود.


حسین نخودکار، هافبک تکنیکی و ریزنقش تیم جوانان هم عضو باشگاه سایپا است که می تواند در جمع جوانان این تیم بدرخشد و خود را هرچه بیشتر به فوتبال ایران معرفی کند.


از دیگر نفرات مهم و لیگ برتری تیم ملی جوانان می توان به علی سبحانی (تراکتور)، حسین زواره ای (سایپا)، امیرحسین نیکپور (سپاهان)، حسین شاهوردی (ذوب آهن)، محمد هادی عسگری (سپاهان) و علیرضا اسدآبادی (شهر خودرو)، مهدی احمدی، حسین گودرزی و... اشاره کرد.



مسیر طی شده:


تیم ملی جوانان ایران در یک سال اخیر اردوهای مختلفی را برگزار کرده و در چند تورنمنت شرکت کرده است. رقابت های روسیه که بازی های مهمی برای تیم جوانان ایران داشت، یک محک جدی برای شاگردان پورموسوی بود. پس از این، جوانان ایران در تورنمنت کافا شرکت کردند و قهرمان منطقه آسیای مرکزی شدند. همه این تمهیدات، به منظور حضور در مسابقات انتخابی قهرمانی آسیا بود. در این رقابت ها تیم جوانان ایران در گروه خود با شکست هر سه تیم امارات، نپال و قرقیزستان سرگروه شد و جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را به دست آورد.

 

1475575

 

مسابقات پیش رو:


اردوهای فعلی و برنامه های تمرینی تیم جوانان همه برای آمادگی رقابت های قهرمانی آسیا پیگیری می شود. تیم سیروس پورموسوی شهریور ماه سال 99 در تاشکند، پایتخت ازبکستان، مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش دارد. در این رقابت ها 4 تیم آسیایی سهمیه حضور در جام جهانی زیر 21 سال را به دست می آورند؛ مسابقاتی که با حضور 24 تیم در کشور اندونزی در سال 2021 برگزار خواهد شد.


دشواری کار ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به این دلیل است که تیم جوانان در دوره قبلی به مسابقات آسیایی نرسیده و در مقدماتی حذف شده است. بنابراین در بازی های شهریور ماه 99، تیم ایران در سید چهار قرار خواهد داشت.

 

دیدگاه‌ها