کد خبر : 1666588 | 15 بهمن 1398 ساعت 20:31 | 128.6K بازدید | 0 دیدگاه

روزهای دشوار سه ستاره؛

سرنوشت تلخ معامله بدیمن بارسلونا- PSG

اتفاقاتی که در تابستان سال 2017 رخ داد به سود هیچ یک از طرفین نبود.

سرنوشت تلخ معامله بدیمن بارسلونا- PSG

به گزارش "ورزش سه"، بی شک بدترین خبر برای کیکه ستین، مصدومیت طولانی مدت عثمان دمبله، ستاره فرانسوی و جوان بارسلونا بوده است. این مهاجم جوان فرانسوی که در دیدار برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان مقابل دورتموند آسیب دید، تا پایان فصل قادر به همراهی بارسا نخواهد بود.

 

1455795

 

نیمار، ستاره برزیلی و 28 ساله در تابستان سال 2017 جهان فوتبال را متحیر کرده و بعد از سپری کردن فصلی درخشان در نوکمپ، تصمیم گرفت با انتقالی 222 میلیون یورویی به عنوان گران ترین بازیکن تاریخ راهی پاری سن ژرمن شود. بسیاری هدف نیمار را خارج شدن از زیر سایه لیونل مسی عنوان کردند، اما سه سال اخیر برای ستاره برزیلی مانند کابوس گذشته و به قدری دشوار بوده که او مستاصل، در تابستان سال قبل تلاش زیادی برای بازگشت به نوکمپ کرد، اما در نهایت این امر محقق نشد.

 

1475541

 

بارسلونای دست پاچه در آن مقطع در تلاش برای کاهش انتقادات و جذب بازیکنان جدید بود و خیلی زود عثمان دمبله، ستاره جوان دورتموند را به خدمت گرفت. اما دمبله از همان روزهای ابتدایی حضور در نوکمپ مصدوم شد و این روند به قدری در سال های اخیر تکراری و خسته کننده شده که کمتر هواداری از بارسلونا حتی یک ماه درخشان از این بازیکن را در خاطر دارد.

 

اما خریدهای بارسلونا محدود به دمبله نشد و چند ماه بعد آنها موفق به جذب فیلیپ کوتینیو نیز شدند. کوتینیو که در آنفیلد از آمادگی حیرت انگیزی برخوردار بود، در بارسلونا سایه ای از بازیکن گذشته نیز نبود و به قدری ضعیف کار کرد که بلوگرانا تابستان بعد برای رهایی از شر حقوق سنگین کوتینیو، او را به بایرن مونیخ قرض داد. جالب اینجاست به نظر باواریایی ها نیر تمایلی به دائمی کردن قرارداد او ندارند.

 

1455747

 

پس سرنوشت برای هر سه بازیکن حاضر در معادله رخ داده در تابستان 2017 به بهترین شکل ممکن پیش نرفت. نه پاری سن ژرمن بهره چندانی از سرمایه گذاری سنگین خود برد و نه نیمار که در رویای فتح توپ طلا بود، دیگر نامش در بین نامزدهای اولیه قرار می گیرد. اما شرایط در نوکمپ نیز متفاوت نبود و عثمان دمبله هرگز به آن ستاره جوان مکمل لیونل مسی در خط حمله تبدیل نشد. فیلیپ کوتینیو نیز نتوانست شمه ای از دوران حضورش در آنفیلد را در نوکمپ نیز تکرار کند تا سرنوشت این مثلث، اینگونه تلخ رقم بخورد.

دیدگاه‌ها