کد خبر : 1666670 | 16 بهمن 1398 ساعت 11:13 | 8.3K بازدید | 0 دیدگاه

بحران مدیریتی ادامه دارد چهارمین تیم را هم می‌بلعد؟

داماش گیلان نمی‌‎خواهد سمی باشد (گزارش)

از تیم حاضر در فینال جام حذفی تا داماشی که این روزها هزینه حضور در شهرستان‌ها را در اختیار ندارد، تنها چند ماه گذشته است.

داماش گیلان نمی‌‎خواهد سمی باشد (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، فینالیست فصل گذشته جام حذفی در فوتبال ایران، روزهای پرماجرایی را طی ماه‌های اخیر پشت سر گذاشته است؛ از اتفاقات ویژه در پلی آف لیگ دسته دوم و شکست عجیب مقابل نیروی زمینی تا حضور در فینال جام حذفی و بعد از آن مهمان ناخوانده شدن در لیگ آزادگان.


داماش در گیلان یک منطقه ویژه توریستی محسوب می‌شود که در نهایت با آب معدنی‌اش شناخته شد و توانست از این راه به صنعت درآمدزایی تبدیل شود. تیمی که در نهایت بعد از تغییر نام‌های پیاپی توسط استقلال رشت به عنوان یکی از محبوب‌ترین تیم‌های گیلانی در نهایت طی فصول اخیر توانست به نام باثبات برای آنها تبدیل شود. هرچند این ثبات در شرایط آنها شکل نگرفت و با تغییرات پیاپی مالکیتی و مدیریتی در نهایت با حضور حاجی پور به عنوان یک مالک خصوصی از لیگ دسته دوم کار خود را بار دیگر استارت زد. حضور هواداران ویژه و متعصب از آنها به عنوان تیمی خاص در لیگ دسته پایین شکل داد که آوازه حرکات ویژه هوادارانش خیلی زودتر از آنها به سطح اول فوتبال ایران رسید.

 


با این حال آنها در فصل جاری اتفاقات ویژه‌ای را پشت سر گذاشته‌اند؛ تیمی که در تلاش برای صعود به لیگ دسته اول بود و در پلی آف دسته دوم پشت سد قضاوت عجیب و باورنکردنی وحید کاظمی گرفتار شد. در نهایت با پیگیری‌های صورت گرفته آنها توانستند جواز صعود به لیگ آزادگان را با لابی‌هایی که شکل داده بودند دریافت کنند. تیمی که با صعود به فینال جام حذفی و تقابل با پرسپولیس نیز خبرساز شده بود.

 

1475875

 


حضور در فینال جام حذفی اما برای این تیم دردسرساز شد و ممانعت از حضور تیم از سوی مالک باشگاه و اتفاقات تلخی که در استادیوم رقم خورد با حکم کمیته انضباطی مبنی بر محرومیت شش ماهه حاجی پور همراه شد. مالکی که عضو اصلی شورای شهر رشت محسوب می‌شود و مدعی است طی این سال‌ها برای حمایت از داماش گیلان از تمامی املاک شخصی خود گذشته و آن را در راه باشگاه خرج کرده است.

 


با این حال مشکلات مالی وسیع این باشگاه که در این فصل با پرداخت تنها 5 درصدی به بازیکنان تیم در پایان هفته بیست و سوم همراه شده، با معضل بزرگی برای این تیم همراه شده است. بازیکنان هفته گذشته در واکنش به مشکلات مالی خود در سفر به کرمان حاضر نشدند تا سه امتیاز حساسی را نصیب مس کنند. سه امتیازی که البته با حواشی بزرگی همراه شده تا شایعات عجیبی در این خصوص مطرح شود.

 


حاجی پور به عنوان مالک باشگاه از این اتهامات طفره رفته و با عصبانیت نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد: یعنی چه؟ می‌خواهید بگویید تیم من تبانی کرده است؟ اول باید بگویم که به خاطر توجه فدراسیون به دو تیم دردانه و واکنشی که بنده به اتفاقات فینال جام حذفی داشته‌ام اکنون سمتی در باشگاه ندارم و همه چیز را به آقای الطافی سپرده‌ام. اما این را باید بگویم که تیم من هیچ وقت درگیر این مسائل نمی‌شود. ما برای حق خودمان می‌جنگیم اما چه کنیم که دیگر توجهی به تیم نمی‌شود و خودم باید به تنهایی و فقط برای هواداران بجنگم. دیگر ندارم برادر من! اگر داشتم باز هم خرج تیم می‌کردم اما والله دیگر ندارم! من خودم شرمنده بازیکنان در شب عید هستم ولی باید چه کنم؟

 


داماش گیلان که در یک دیدار این فصل مقابل رقیب حاضر نشده، در صورتی که نتواند مشکلات مالی خود را پایان دهد و یک بازی دیگر را هم به این شکل حاضر نشود با توجه به قانون از جدول مسابقات کنار گذاشته خواهد شد. حاجی پور اما مدعی است در تلاش است مشکلات را حل کند: از هر کس فکر کنید قرض کرده‌ام. تمام املاکم را طی این سال‌ها داده‌ام و الان هم در به در دنبال قرض گرفتن هستم. شاید با توجه به محرومیت دیگر سمتی نداشته باشم اما من به هواداران داماش خودم را مدیون می‌دانم و کاری به جز این از دستم برنمی‌آید. اما مطمئن باشید نمی‌گذارم بیش از این شرمنده شوم.

 

1475873

 

داماش که در نیم فصل اول لیگ آزادگان به نتایج خوبی دست یافته بود، بعد از جدایی سیامک فراهانی، هدایت تیم برعهده مازیار ربیعی فر، سرمربی جوان و خوشفکر این تیم قرار گرفته است. آبی‌های گیلانی اما طی هفته‌های اخیر علیرغم نمایش خوب فنی از کسب نتایج موفق ناکام مانده‌اند و این در حالیست که فرصت‌های مناسبی را نیز به دلیل عدم تمرکز که آن را کاملا می‌توان به مشکلات شخصی بازیکنان مرتبط دانست از دست داده‌اند. ربیعی فر که سابقه حضور در سپیدرود و داماش گیلان را در کارنامه دارد، پیش از این به عنوان مدیرفنی در تیم فعالیت داشت و با توجه به علاقه شخصی خود به این تیم علیرغم تمامی مشکلات که تیم را تهدید می‌کند، ریسک هدایت تیم را برعهده گرفته تا بتواند نقشی در ادامه فصل آنها داشته باشد. تیمی که به گواه کارشناسان توانسته از حیث فنی جزو برترین‌های این فصل لقب گیرد اما مشکلات مالی و عدم تمرکز بازیکنان و پنجره بسته در نقل و انتقالات زمستانی که در روزهای پایانی باز شد و اجازه جذب بازیکن مناسب را از آنها گرفت، مانع از کامیابی پسران شهر باران شده است.

 


با این حال هواداران متعصب داماش طی روزهای اخیر با پیگیری جدی شرایط تیم امیدوارند آنها در دیدار خانگی این هفته به شرایط لازم برای حضور برابر رقیب خود دست یابند و بتوانند به نتیجه خوبی دست یابند. تیمی که خاطرات شیرینی در گیلان از خود به جا گذاشته و بازیکنان بزرگی را به فوتبال ایران معرفی کرده و باید دید در ادامه مسیر شرایط به چه شکل پیش خواهد رفت و آیا مسوولان استانی با توجه به محبوبیت آن نگاه ویژه خود را معطوف به آن خواهند کرد یا همانند دوران نزول ملوان، سپیدرود و چوکای تالش باید با بحران مدیریتی در گیلان در بخش فوتبال همچنان این تیم نیز دست به گریبان باشد.

دیدگاه‌ها