کد خبر : 1667032 | 17 بهمن 1398 ساعت 19:57 | 22.9K بازدید | 0 دیدگاه

چهارمین 2-2 تاریخ؛ این بار بدون اخراجی

با گلی که بشار رسن در دقایق پایانی زد، چهارمین 2-2 تاریخ دربی شکل گرفت. نکته عجیب اینکه تمام 2-2 های قبلی اخراجی داشت اما این بار خبری از کارت قرمز نبود.

چهارمین 2-2 تاریخ؛ این بار بدون اخراجی

به گزارش "ورزش سه"  از اولین رویارویی استقلال و پرسپولیس در سال 47 ، بیست و شش سال طول کشید تا بالاخره یک بازی 2-2 شود. یعنی همان دربی شماره 39 که تبدیل به یکی از جنجالی ترین و خشن ترین دربی های تاریخ شد و عاقبت هم نیمه تمام ماند.


در آن بازی پرسپولیس با گل های فرشاد پیوس و بهزاد داداش زاده پیش افتاد اما با اخراج رضا شاهرودی ورق بازی برگشت و استقلال در ده دقیقه پایانی با گل های صادق ورمزیار و ادموند اختر جبران کردند. بعد از گل دوم بود که بازی به خشونت کشیده شد و علاوه بر چند محرومیت سنگین، با حکم کمیته انضباطی بازی با نتیجه 3-0 به سود استقلال رقم خورد. 

 

* غش، مشت، جنجال


دومین 2-2 تاریخ دربی هم با جنجال و کتک کاری همراه بود. در 9 دی 79، هاشمی نسب که از پرسپولیس به استقلال پیوسته بود و اولین دربی با پیراهن آبی را تجربه می کرد، در خط حمله به کار گرفته شده بود و در فاصله پنج دقیقه به پایان بازی، دروازه عابدزاده را باز کرد تا استقلال 2-1 جلو بیافتد. اما پیش از اینکه بازی به دقیقه 90 برسد، علی کریمی گل مساوی را زد. در آن بازی به محض اینکه داور سوت پایان را زد، مشت پرویز برومند به صورت پایان رافت، جنجال بزرگی در ورزشگاه آزادی به وجود آورد. 

 

1476322


آن دربی با غش کردن مهدی هاشمی نسب بعد از زدن گل، انتقادهای منحصر به فرد علی پروین به هاشمی نسب و مشت پرویز برومند در یادها مانده. 

 

*اخراجی در بی رمق ترین دربی تاریخ


در سال 90 تورنمنت سه جانبه ای تحت عنوان جام ولایت با حضور پرسپولیس، استقلال و ناسیونال پاراگوئه برگزار شد که سومین 2-2 تاریخ در آن جام شکل گرفت. در این دربی دوستانه کم تماشاگر که فقط 20 هزار نفر از آن استقبال کردند، پرسپولیس دوبار با گل های زنده یاد هادی نوروزی پیش افتاد اما با گل های حنیف عمران زاده و آرش برهانی، بازی با نتیجه مساوی تمام شد. 


در آن بازی، استقلال از چند بازیکن جوان و عمدتاً ذخیره استفاده کرد و شاید کمتر کسی به خاطر داشته باشد هادی زرین ساعد برای اولین و آخرین بار فرصت پیدا کرد که دروازه بان آبی ها در دربی باشد. 


نکته عجیب اینکه همین بازی دوستانه هم 6  کارت زرد داشت و عاقبت سعید مظفری زاده در دقیقه 83 علیرضا محمد مدافع پرسپولیس را با کارت زرد دوم، از زمین اخراج کرد.

 

عکس از پیام پارسایی

دیدگاه‌ها