کد خبر : 1667863 | 22 بهمن 1398 ساعت 09:06 | 4.8K بازدید | 0 دیدگاه

چین و قزاقستان رقبای اصلی واترپلوی ما هستند

رضوانی: می‌خواهیم در شنا سهمیه المپیک بگیریم

رییس فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو گفت: چین و قزاقستان از رقبای سرسخت تیم ملی واترپلوی ایران در قهرمانی آسیا هستند اما بازیکنان ما می جنگند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

رضوانی: می‌خواهیم در شنا سهمیه المپیک بگیریم

به گزارش ورزش سه، محسن رضوانی در گفت و گو با ایسنا، در مورد تعویق مسابقات واترپلوی قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: این مسابقات به دلیل ویروس کرونا به عقب افتاد. میزبان تاریخ پیشنهادی برگزاری مسابقات را اعلام کرده است اما به دلیل فضایی که به سبب این بیماری ایجاد شده زمان مشخص نیست و ما در حالت آماده‌باش هستیم.

 

او در مورد رقبای ایران در مسابقات واترپلو قهرمانی آسیا در قزاقستان گفت: چین و قزاقستان از رقبای اصلی ما هستند. دیگر کشورها مثل کره و ازبک فکر نمی‌کنم برای تیم ما زیاد مشکل ساز باشند. در هر صورت مسابقات انتخابی المپیک است و قزاقستان از تیم صربستان که سابقه حضور در المپیک را دارد بازیکن استخدام کرده است. تیم ما جوان است و چندین بازیکن ۱۷ ساله دارد. بازیکنان ما برای این مسابقات خواهند جنگید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

 

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در ادامه در مورد کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ گفت: مسابقات قهرمانی آسیا است و از سال ۱۹۹۵ که تیم ما روی سکو رفته است دیگر مدالی نداشته ایم. این مسابقات می تواند برای ایران شانس کسب مدال باشد که بعد از ۲۰ سال به آن برسیم. هدف ما بازی های آسیایی ۲۰۲۲ است که بتوانیم در فینال باشیم. البته نه اینکه به این مسابقات توجه و نگاه ویژه نداشته باشیم. ما برای مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک می جنگیم و امیدواریم که سهمیه المپیک کسب شود.

 

وی در پاسخ به این موضوع که با توجه به نداشتن دیدارهای تدارکاتی برای تیم ملی واترپلو به نظر می رسد که توجه به رشته های پایه تنها در حد شعار است، گفت: اکنون شرایط کشور شرایط جنگی است و تحت فشار اقتصادی هستیم. دلار گران شده و شرایط به سبب تحریم ها خاص است. باید اوضاع را درک کنیم. ما هفته گذشته می خواستیم تیم را به ترکیه بفرستیم، نامه شورای برون مرزی هم گرفتیم اما سفر در دقیقه ۹۰ به دلایل مشکلات میزبان لغو شد. اکنون در حال تلاش هستیم تیم را به یک کشور که نیاز به ویزا نداشته باشد بفرستیم تا مسابقه دهند. این‌ها دلیل نمی شود که بازیکنان ما بخواهند کم بگذارند یا کوتاهی کنند.

 

رضوانی اظهار کرد: سخت ترین تمرینات برای واترپلو است. هیچ رشته ای نیست که روزی ۷ تا ۸ کیلومتر شنا کنند و حداقل روزی ۶ تا ۷ ساعت تمرین کنند. بازیکنان تمرینات سخت خود را دارند و امیدوارم که بتوانند در مسابقات بازی‌های قابل قبولی ارائه دهند. شک ندارم که باید به ورزش‌های پایه نگاه ویژه شود. اگر نگاهی به المپیک بیندازیم در المپیک ۴۹ مدال برای شنا، ۴۸ مدال برای دوومیدانی و ۱۸ مدال برای ژیمناستیک است. منطقی است اگر ما در ۸ سال آینده تنها بر روی همین سه رشته  سرمایه گذاری کنیم.

 

او در پاسخ به این سوال که هدف‌گذاری فدراسیون برای تیم ملی واترپلو در بازی‌های آسیایی چیست؟ افزود: ان‌شاالله در فینال خواهیم بود. قبل از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ گفته بودم مدال می‌گیریم همه می خندیدند اکنون هم می گویم اگر همین شاکله حفظ شود واترپلو مسیر رو به روشد را همانند والیبال طی خواهد کرد و در بازی‌های آسیایی دور بعد در فینال خواهیم بود.

 

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در خصوص تیم ملی شنا و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا تیم ملی را در اسفند ماه به مسابقه‌ای در مجارستان و بعد از آن در اواسط فروردین به دوبی بفرستیم تا رکوردهای آن‌ها را ببینیم. ورزشکاران ما در تیم ملی شنا تمرینات خود را دارند و زحمت می کشند. متاسفانه استخر آزادی از نظر گرمایش به مشکل خورد و شناگران خیلی اذیت شدند. یک هفته تمرینات ما تعطیل شد اما خوشبختانه درست می شود تا بتوانند تمریناتشان را دوباره در آزادی از سر بگیرند. اکنون شناگران در ۹ دی تمرین می کنند. تجهیز مجموعه آزادی از وظایف شرکت تجهیز است که متاسفانه مشکلاتی هست.

 

رضوانی در خصوص کسب سهمیه المپیک در رشته شنا توضیح داد: شنا دو نوع انتخابی دارد حدود ۷۸۶ شناگر در المپیک شرکت می کنند. فدراسیون جهانی تعدادی رکورد معرفی کرده که شناگران در دو گروه A  و B  قرار خواهند گرفت. در گروه A، تعداد ۱۶ شناگر برتر دنیا قرار می‌گیرند که هنوز برای ایران این رکوردها دست یافتنی نیست. رکوردهای شناگران ما در چند ماده تنها یکی دو ثانیه با گروه B فاصله دارد. شناگران تا خردادماه زمان دارند تا در مسابقاتی که مورد تایید فدراسیون جهانی است شرکت کنند و ورودی را بگیرند.

 

وی در ادامه گفت: آریا نسیمی شاد با وایلد کارت در المپیک ریو حاضر شد. البته باید بگویم وایلد کارت هم به همین سادگی به همه کشورها نمی دهند و حدود ۴۰ کشور توانستند وایلد کارت بگیرند. برای المپیک ۲۰۲۰ تلاش این است که بتوانیم به صورت مستقیم کسب سهمیه کنیم و در المپیک حاضر شویم.

 

دیدگاه‌ها