کد خبر : 1668113 | 23 بهمن 1398 ساعت 16:10 | 14.9K بازدید | 0 دیدگاه

این 11 نفر را بگیرید؛ 

سپاهان قبل و بعد از پیروزی تاریخی برابر العین!

پیروزی چهار گله شاگردان امیرقلعه نویی پایانی بود بر دوران پرآشوب باشگاه اصفهانی که طی هفته های گذشته با شرایط عجیبی روبرو شده بود.

سپاهان قبل و بعد از پیروزی تاریخی برابر العین! 

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان امیرقلعه نویی آخرین دیدار لیگ برتری خود را با تساوی مقابل تیم نفت مسجد سلیمان خاتمه دادند تا خاطر هواداران تیفوسی این تیم پس از ناکامی در کسب پیروزی طی شش بازی متوالی در دیدارهای خارج از خانه مکدر شود و آنها نگران تیمشان بشوند؛ گزاره‌هایی که حالا و یک روز پس از پیروزی فوق العاده سپاهان مقابل العین رنگ باخته اند. 

 

 

اما این پیروزی چه تاثیراتی در آینده تیمِ امیرقلعه نویی و 11 بازیکن اصلی تیم خواهد گذاشت؟

 

هفته ها بود که در اصفهان کمتر کسی به نتایج سپاهان فکر می کرد و همه پیگیر اخباری بودند که روز به روز و لحظه به لحظه امیرقلعه نویی را به نیمکت تیم ملی نزدیک تر می کرد ولی بیانیه شرکت فولاد مبارکه سپاهان و البته خواستِ امیرقلعه نویی برای به ثمر رساندن زحماتی که طی یک و نیم سال اخیر برای تیمش کشیده، سبب شد تا پروژه بازگشت او به تیم ملی منتفی شود.

 

امیرقلعه نویی برای دیدار مقابل العین دست به تغییراتی در ترکیب 11 نفره تیم خود زد که تمامی آنها به خوبی جواب دادند و شاهد یک تیم منسجم مقابل بنفش پوشان العینی بودیم؛ تیمی که به ادعای امیرقلعه نویی و بازیکنان سپاهان مثل ساعت، منظم و دقیق کار کرد و کسب این پیروزی تاریخی شایسته اش بود.

 

با هم در ادامه به مرور ترکیب اصلی روز گذشته سپاهان می پردازیم و این پیروزی چه تاثیری در آینده آنها خواهد گذاشت....

 

 

پیام نیازمند؛ همانی که انتظار داشتیم 


دروازه بان ملی پوش سپاهان در اولین حضور آسیایی نشان داد که عملکردش هیچ تفاوتی با لیگ ندارد و بار دیگر قدرت سپاهان در خط دروازه را اینبار در آسیا به رخ کشید.

 

 

1477634

 

 

محمد طیبی؛ مدافعان میانی تیم قلعه نویی گلزن می شوند 


مصدومیت عزت پورقاز، دلیل اصلی خرید محمد طیبی بود. این مدافع سرزن و مستحکم که نیم فصل بسیار خوبی با نفت مسجد سلیمان را تجربه کرد، حالا با گلزنی در بازی روز گذشته و همینطور ثبت اولین کلین شیت آسیایی به عنوان رهبر خط دفاعی تیم، اعتماد به نفس بیشتری گرفته و این می تواند خبر خوبی هم برای خودش و هم هواداران سپاهان و هم امیرقلعه نویی باشد.

 

 

1477635

 


شایان؛ بازگشت به دفاع مرکزی 


آسیب دیدگی گولسیانی آخرین بدشانسی امیرقلعه نویی بوده است؛ با این حال این مربی در تعطیلات زمستانی شایان را به پست دفاع میانی برد تا عملکرد او را برای حضور در این پست ارزیابی کند. با این حال مربی سپاهان در دو بازی گذشته لیگ، از امید نورافکن در قلب خط دفاعی به عنوان زوج طیبی استفاده کرد ولی در مقابل العین و با تصمیمی غیرمنتظره، شایان به پست دفاع میانی بازگشت و او هم مانند سایر بازیکنان نمایش بی نقصی داشت تا با کنار زدن نورافکن و مهدی زاده، گزینه اول جایگزینی گولسیانی تا بهبود آسیب دیدگی او باشد.

 

 

1477648

 

 

مرتضی منصوری؛ پایان دوران آسیب دیدگی 


مرتضی منصوری در دیدار جام حذفی برابر پیکان دچار آسیب دیدگی شد و تا دیدار برابر العین هیچ وقت آن بازیکنی نبود که امیرقلعه نویی انتظار داشت؛ پس این مربی در بازی های اخیر از رضا میرزایی در پست دفاع راست استفاده کرد، ولی حالا با آمادگی ای که منصوری از خود نشان داد، بار دیگر مانند روزهای ابتدایی فصل انتخاب اول قلعه نویی در پست دفاع راست خواهد بود.

 

1477636

 

 

سعید آقایی؛ پایان روزهای سردرگمی 


مدافع چپ سپاهان در پنجره زمستانی قصد جدایی داشت و حتی با بازیکنان و کادر فنی تیم هم خداحافظی کرد و به همین دلیل بخشی از تمرینات سپاهان در تعطیلات زمستانی را از دست داد و این اتفاق همزمان شد با خرید مهدی ترکمان که با درخشش در سمت چپ خط دفاعی پارس جنوبی جم نظر امیرقلعه نویی را جلب کرده بود. مدافع 24 ساله سپاهان اگرچه در دیدار برابر ماشین سازی به میدان رفت ولی عدم حضور در دو دیدار برابر فولادخوزستان و نفت مسجد سلیمان ابهاماتی جدی پیرامون آینده این بازیکن جوان در سپاهان ایجاد کرده بود؛ اما حالا با نمایش درخشانی که آقایی با ارسال دو پاس گل دقیق و کار شده، مقابل العین داشت، باید دوباره مثل گذشته او را انتخاب اول امیرقلعه نویی در سمت چپ خط دفاعی با وجود گزینه های پرشمار پیش روی امیرقلعه نویی بدانیم.

 

 

1477637

 

 

مهدی کیانی؛ رهبری که از جان مایه می‌گذارد


کیانی از زمان حضور در سپاهان هیچ دیداری نبوده که در دسترس امیرقلعه نویی باشد و در ترکیب اصلی قرار نگیرد. او در میانه زمین می جنگد و وظیفه انتقال توپ از بخش دفاعی به بخش هجومی را به بهترین شکل انجام می دهد. نقش مهدی کیانی در تیم سپاهان با امیرقلعه نویی انکارناشدنی است؛ بازیکنی که با تمام وجود در زمین مسابقه برای تیمش می جنگند و از هم تیمی هایش هم چنین انتظاری دارد.

 

1477638

 

 

امیدنورافکن؛ بازگشت به جایی که کارایی بیشتری دارد


حضور نورافکن در قلب خط دفاعی تیم امید، یکی از ایرادهایی بود که به حمید استیلی وارد شد ولی امیرقلعه نویی نیز در دو دیدار برابر فولادخوزستان و نفت مسجد سلیمان از این بازیکن چند پسته به عنوان زوج طیبی استفاده کرد. با این حال نمایش او در دیدار برابر العین نشان می دهد که شاید دیگر قلعه نویی از او در پست دفاع میانی استفاده نکند، چرا که در میانه میدان کارایی بیشتری دارد. دیدار برابر العین و پیروزی پر گل برابر این تیم، بیشتر از همه بازیکنان سپاهان به او چسبید. 

 

 

1477639

 

 

سروش رفیعی؛ قلعه نویی سومین ضلع مثلث میانی‌اش را پیدا کرده


از پنجره زمستانی لیگ شانزدهم تا پنجره زمستانی لیگ نوزدهم، دوران جدایی سروش از قلعه نویی و او طی این مدت برای پرسپولیس، الخور، فولاد خوزستان، پرسپولیس و شهرخودرو بازی کرد. رفیعی جذاب ترین خرید زمستانی فوتبال ایران بود و حالا دیگر با اطمینان می توان گفت که نام او از ترکیب اصلی سپاهان جداشدنی نخواهد بود و قلعه نویی در آینده حساب بیشتری روی او بازخواهد کرد. او یکی از ستاره های درخشان سپاهان در شب پرستاره طلایی پوشان مقابل العین بود و اولین گل رسمی با پیراهن سپاهان را نیز ثبت کرد تا ولادیمیر کومان کار سختی برای بازگشت به ترکیب اصلی داشته باشد.

 

 

1477647

 

 

محمدرضا حسینی؛ با فاصله از پتانسیل بالفعل 


اگرچه حسینی انتخاب اول امیرقلعه نویی در پست وینگر راست است ولی او هنوز با روزهای اوجش فاصله دارد؛ با این حال قلم گرفتن نام او از ترکیب اصلی به یک جایگزین بسیار خوب نیاز دارد که در شرایط فعلی شاهد چنین موضوعی در ترکیب سپاهان نیستیم.

 

1477641

 

 

محمد محبی؛ پسرتو باید به اروپا بروی


پس از روزهای تلخی که محبی با تیم امید پشت سر گذاشت، نگرانی‌هایی در مورد آینده او در سپاهان به وجود آمده بود، اما امیرقلعه نویی بدون توجه به عملکردی که این بازیکن در تیم و تحت تاثیر شرایط نامناسب تیم امید داشت، بار دیگر به او اعتماد کرد و او را در ترکیب اصلی تیمش قرار داد. محبی مقابل العین ستاره دارترین بازیکن تیم پرستاره سپاهان بود؛ تا جایی که علاوه بر رسانه ها، امید نورافکن و هم تیمی هایش نیز به تمجید از او بپردازند. حتی مهدی کیانی در راه بازگشت از بازی العین و در اتوبوس تیم، این جمله را به محبی گفت که تو باید به فوتبال اروپا بروی. 

 

1477522

 

 

استنلی کی روش؛ توپ برسد، گل می شود  


سهم استنلی کی روش در پیروزی 4 گله سپاهان، ثبت گل دوم بود که با پای راست و روی غافلگیری و اشتباه مدافع العین به دست آمد. استنلی بار دیگر نشان داد که چه بازیکن فرصت طلبی است و حضور او به عنوان مهاجم اصلی تیم، مایه قوت طلایی پوشان در رقابت های لیگ و به خصوص رقابت های آسیایی خواهد بود که حریفان با مهاجمان سرشناس به مصاف تیم های ایرانی می آیند.

 

1477642

 

 

در پایان حتما باید به این نکته هم اشاره داشت که نام های بزرگی روی نیمکت تیمِ امیرقلعه نویی قرار حضور دارند؛ ولادیمیر کومان، محمدرضا مهدی زاده، رضا میرزایی، محسن الغسانی، سجاد شهباززاده، علی قربانی، محسن مسلمان، محمد کریمی و مهدی ترکمان بارها از ابتدا و در ترکیب 11 نفره کارشان را در کنار سایر هم تیمی ها آغاز کرده اند، ولی دیشب برخی از آنها روی سکوهای ورزشگاه هزاع بن زائد حضور داشتند و با نمایشی که از بازیکنان اصلی تیم دیدیم، به جرات می توان گفت که گرفتن جای آنها در ترکیب اصلی کار بسیار سختی خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها