کد خبر : 1668117 | 23 بهمن 1398 ساعت 16:17 | 35.7K بازدید | 0 دیدگاه

فوتبال دنیا دلتنگ R9

رونالدو اوریجینال؛ کلاس درس دریبل دروازه بان ها

رونالدو نازاریو برای سال ها بهترین مهاجم فوتبال دنیا بود. تخصص بزرگ ستاره برزیلی در دریبل دروازه بان ها بود.

رونالدو اوریجینال؛ کلاس درس دریبل دروازه بان ها

به گزارش"ورزش سه"، رونالدو نازاریو دالیما ابتدا در پی اس وی آیندهوون بود که چشم ها را خیره کرد و سپس بارسلونا زودتر از همه توانست او را به سطح اول فوتبال دنیا معرفی کند. تابستان 1996 رونالدو راهی بارسا شد ولی دوران حضور در این باشگاه تنها یک سال دوام داشت و سپس راهی اینتر شد. او بعدها پیراهن رئال مادرید و میلان را نیز به تن کرد و در کورینتیانس فوتبال را کنار گذاشت.

 

 

1442979

 

 

رونالدو در 616 بازی موفق به زدن 414 گل شد. بسیاری او را به خاطر سرعت خیره کننده، دریبل های به یاد ماندنی و قدرت تمام کنندگی بالایش می شناسند. یکی از نکات قوت رونالدو اما به مصاف های تک به تک بر می گشت. فوق ستاره برزیلی 21 درصد گل هایش یعنی 88 گل را با دریبل دروازه بان به ثمر رسانده است که یک آمار فوق العاده محسوب می شود. 

 

 

1477646

 

 

در واقع رونالدو کافی بود با گلر تک به تک شود و دیگر باید مسلم می دانستید که با دریبل او توپ را وارد دروازه خواهد کرد. در رده باشگاهی همه گل او با پیراهن بارسا به کامپوستلا را بهترین گل او می دانند. از میانه زمین کار را شروع کرد و پس از جا گذاشتن مدافعان و دروازه بان، توانست گلزنی کند.

یکی از بهترین گل های ملی رونالدو از این حیث نیز به جام جهانی 2006 و پیروزی 3-0 مقابل غنا بر می گردد وقتی او پاس کاکا را دریافت کرد و سپس توانست به تنهایی کار را تمام کند. رونالدو با ریچارد کینگستون گلر غنا تک به تک شد با یکی به راست و یکی به چپ او را فریب داد و توانست یک گل خاطره انگیز را به ثمر برساند.

 

 

1477645

 

 

فوق ستاره ای که هنوز او را رونالدوی واقعی می دانند و برای خیلی ها بهترین بازیکن همه دوران هاست. فوتبالیستی که مصدومیت ها و نیز اضافه وزن ژنتیکی به وی اجازه حضور طولانی مدت در سطح اول فوتبال دنیا را نداد؛ که در غیر این صورت قطعا او می توانست آمار گلزنی بهتری نیز از خود به جا بگذارد.

برای خیلی ها یک فصل حضور او در بارسا بهترین دوران فوتبال رونالدو است. بازیکنی که سپس 5 فصل پیراهن رئال را به تن کرد و در حال حاضر یکی از اسطوره های این باشگاه محسوب می شود.

 

 

1379738

دیدگاه‌ها