کد خبر : 1668120 | 23 بهمن 1398 ساعت 16:55 | 16.4K بازدید | 0 دیدگاه

بحث و جدال کفاشیان و شاه حسینی روی آنتن

مناظره جنجالی ؛ آیا فدراسیون علیه فوتبالی ها است؟

مناظره رئیس سابق فدراسیون و رئیس سابق کمیته انضباطی در تلویزیون در نهایت این سوال را به وجود آورد که آیا قوانین فدراسیون علیه و مقابل خواست فوتبالی ها است.

مناظره جنجالی ؛ آیا فدراسیون علیه فوتبالی ها است؟


به گزارش" ورزش سه" این سوال بزرگی است که چرا در ساختار مدیریت کلان فدراسیون فوتبال ، فوتبالی ها نقش پررنگی ندارند. "فوتبالی ها" در ادبیات فوتبال ایران به معنای کسانی است که از طریق فوتبال زندگی کرده اند. بازیکن و مربی بوده اند و در سطوح بالا بازی کرده اند. کسانی که در این ورزش افتخار کسب کرده اند و جامعه آن ها را به واسطه توان فوتبالی اش می شناسد. در برابر این واژه "غیرفوتبالی ها" هستند که به مدیرانی گفته می شود که نه از فوتبال که دنیاهایی کاملا متفاوت می آیند و در گلوگاه های مهم مدیریتی می نشینند. علی کفاشیان یکی از همین مدیران غیرفوتبالی بود که توانست هشت سال بر صندلی ریاست فدراسیون فوتبال تکیه بزند. او البته کماکان مخالف حضور فوتبالی در مدیریت کلان و مجمع فدراسیون است. خودش در رشته دوومیدانی فعالیت می کرد و قبل از فدراسیون هیچ تجربه مدیریتی در فوتبال نداشت. امروز او روی خط برنامه " سلام صبح بخیر" شبکه سه آمد و به بحث با عبدالرحمن شاه حسینی رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرداخت.


سوالی که مطرح شد این بود که " چرا چهره های مطرح فوتبال ایران در مجمع فدراسیون فوتبال جایی ندارند."


کفاشیان در این رابطه گفت:" اساسنامه مشخص است و تیپ اساسنامه هایی است که در فدراسیون های جهان اجرا می شود و دست اندرکاران مجمع کسانی هستند که در بدنه فوتبال کار می کنند." او در این ارتباط که چرا چهره های مطرح فوتبال نمی توانند در مجمع حضور داشته باشند گفت:" این اعضا هم نماینده دارند. نماینده مربیان، بازیکنان، داوران، بانوان و... چون در کار اجرایی نیستند نماینده دارند. اعضای مجمع دست اندرکاران بخش مدیریتی مجمع فوتبال هستند."


کفاشیان البته معتقد است که فدراسیون نقش زیادی در انتخابات مجمع ندارد:" در انتخاب روسای هیات استان ها فدراسیون نقشی ندارد آنجا هم مجمع هست و نفر کاندید می شود. آنجا هم یک مجمع است فدراسیون یک رای دارد مدیرکل استان هم رای دارد، و حدود از 40 نفر اعضای مجمع شروع می شود تا 15 نفر. فدراسیون موثر هست 10-20 درصد اما انتصابی نیست و انتخابی است. ببینید افرادی که می خواهند به عنوان رئیس فدراسیون کار کنند باید در کار اجرایی باشند و کار مدیریتی کرده باشند و به این خاطر است که می گویند باید ده سال سابقه مدیریت داشته باشد."


در این لحظه عبدالرحمان شاه حسینی به بحث وارد شد و گفت:" درگزارشی که از طرف فوتبالی ها در مجلس جمع شد یکی از پیشنهاداتی که به وزارت ورزش شد این بود این ترکیب مجمعی که مصوب کردید و لازم الاجرااست 4 سال قبل بماند اما این افراد مجمع فعلی مطابق اساسنامه کسانی است که در حال حاضر در فوتبال سمت دارند. پس شما تاریخ فوتبال ایران را نادیده گرفتید. ما پیشنهاد دادیم که کل روسای فدراسیون فوتبال ،سرمربیان ایرانی و کاپیتان های تیم ملی با شرایط خاص و طی تشریفات و احراز صلاحیت در مجمع حضور داشته باشند اما الان اتحادیه باشگاه ها در خیلی از جاها حق رای ندارند. می دانید اگر اینگونه شود چه اسامی در مجمع قرار می گیرد. 14 رئیس فدراسیون می شوند عضو مجمع و این یعنی چهل سال تجربه." 


کفاشیان پاسخ داد:" کجای دنیا می آیند می گویند مدیران قبلی و بازیکنان قبلی باید در مجمع باشند. ربطی ندارد. مجمع دست اندرکاران فعلی..."


شاه حسینی حرف کفاشیان را قطع کرده و گفت:" یعنی آقای کفاشیان شما می گویید کسانی مثل ناصرنوآموز، دادکان، صفایی فراهانی، علی پروین، علی جباری، علی دایی ...اینهایی که تاریخ فوتبال ما را ساختند و تحصیلکرده هایی که دکترا دارند و علم مدیریتشان از خیلی از این افراد بالاتر است هیچ نقشی در اداره فوتبال ایران نداشته باشند اما کسانی که به هر طریقی در فوتبال ایران سمت گرفته اند سرنوشت فوتبال ما را رقم بزنند. رسانه ملی بیاید از خود فوتبالی ها-من و شما نیستیم آقای کفاشیان- و بپرسند که آیا این افراد باید باشند یا نه؟ ما این را از خود این افراد گرفتیم،حضور رئیس فدراسیون وبازیکن تیم ملی و هیچ تعارضی با قوانین بین المللی ندارد و در جهان هم به ما آفرین هم خواهند گفت اینهمه افراد فوتبالی در مجمع هستند."


کفاشیان در ادامه گفت:" الان نه تنها فدراسیون فوتبال بلکه همه فدراسیون ها اینگونه است. در فدراسیون فوتبال سی تا رئیس هیات هست، زمانی  دو سه تا باشگاه  بودند اما الان سی و اندی اعضای باشگاه ها هستند. باشگاه ها بدنه فدراسیون فوتبال هستند. اصلا به هیچ عنوان در هیچ شکلی نه فوتبال و نه جای دیگر و نه هیچ جای دنیا چنین کاری انجام نمی شود."

 

شاه حسینی پاسخ داد:" آقای کفاشیان شما جایی را در دنیا می شناسید که افراد برای حضور در مجمع کاسه گدایی دستش بگیرد تا بتواند تاییدیه ده نفر را بگیرد تا تازه وارد انتخابات مجمع شود؟"


کفاشیان گفت:" این بحث دیگری است.شاید باید شرایط هایی باشد که در آن شرایط افراد از هرکجا نیایند کاندید شوند. این قابل اصلاح است. "

دیدگاه‌ها