کد خبر : 1668153 | 23 بهمن 1398 ساعت 19:11 | 116.2K بازدید | 0 دیدگاه

بزرگ‌ترین پیروزی ایرانی‌ها در لیگ قهرمانان چطور به دست آمد؟

نابود کردن العین بزرگ در هزاع بن‌زائد!

پیروزی پرگل سپاهان مقابل العین آن هم در شرایطی که 3 سال از فضای لیگ قهرمانان دور مانده بود، حتی برای کادر فنی طلایی‌پوشان هم بیشتر از چیزی بود که فکر می‌کردند.

نابود کردن العین بزرگ در هزاع بن‌زائد!

به گزارش "ورزش سه"، دقیقا یک سال و 12 روز از آخرین باری که یک تیم از فوتبال ایران در ورزشگاه هزاع بن زائد بازی کرده بود، می گذشت؛ روزی که تیم پرامید کارلوس کی روش با اینکه شروع خوبی مقابل ژاپن در نیمه نهایی جام ملت های آسیا داشت، در پایان با سه گل بازنده از زمین بیرون آمد و فوتبال ایران تا همیشه آن شکست تلخ را فراموش نخواهد کرد.

 

در حد فاصل این زمان، تیم استقلال با فرهاد مجیدی در شهر العین به پیروزی 2 بر 1 رسید، اما حذف استقلال و العین قطعی بود و کسی بابت پیروزی آبی ها از ته دل شادی نکرد.

 

داستان سپاهان اما متفاوت بود؛ سناریوی بازی سپاهان العین، شبیه بازی ایران ژاپن شده بود. شاگردان پدرو امانوئل شروع خوبی داشتند و نیمکت سپاهان نگران ادامه روند 15،20 دقیقه بود که نمی توانست نتیجه خوبی در پایان به همراه داشته باشد؛ آن هم در روزهایی که طلایی پوشان در لیگ برتر مثل همیشه سرحال نیستند و امتیازات مهمی را در شروع نیم فصل دوم مسابقات از دست داده اند.
این ترس میان بازیکنان هم وجود داشت و کمی روحیه آنها را پیش از شروع بازی تحت تاثیر قرار داده بود؛ سپاهان پس از سه سال به بازی های آسیایی بازگشته بود و علیرغم اینکه قلعه نویی بازیکنان خوبی در اختیار دارد، بودند نفراتی که اولین دیدار آسیایی‌شان را تجربه می کردند و استرس داشتن در این شرایط امری طبیعی به شمار می رود.


با تمام این ها اما همیشه برای رسیدن به موفقیت یک راه بیشتر وجود ندارد و آن هم کار و تلاش خستگی ناپذیر؛ خصوصیاتی که اگر بازیکنان سپاهان نداشته باشند، جایی در تیم امیرقلعه نویی که نظم و سخت کوشی را سرلوحه کار خود می داند، نخواهند داشت.

 

1477706

 

 

پس علیرغم تمام فشارها و استرس هایی که طی هفته های اخیر به مجموعه سپاهان، مربیان و بازیکنان تیم وارد شده بود، آنها از هدفی که انتخاب کرده بودند، عقب نکشیدند و با گل بازیکنی با پیروزی به رختکن رفتند، که بی تجربه ترین بازیکن میان ستاره های سپاهان بود ولی تا بخواهید پر است از استعداد و اشتیاق.

 

زدن 2 گل طی 5 دقیقه هر تیمی را فلج می کند و این سناریو برای العین هم غیر از این نبود؛ دقیقه 51 که سروش رفیعی گل سوم را زد، بازی تمام شده بود و سپاهانی ها سه امتیاز بازی اول تورنمنت که مربی ها آن را مهم ترین بازی می دانند، کسب کردند و در دقیقه 80 محمد طیبی شیرینی پیروزی را بیشتر کرد و تلخی شکست را برای پدرو مانوئل و شاگردانش سنگین تر تا آنها بدترین نتیجه تاریخشان مقابل تیم های ایرانی را در ورزشگاه خانگی تجربه کنند.

 

1477515

 

 

این پیروزی اهمیت بسیاری برای سپاهان و مجموعه باشگاه داشت؛ با این پیروزی روحیه چند بازیکن کلیدی تیم نظیر سعید آقایی دو چندان شد و مشکلات و حاشیه های پیرامون باشگاه که تمرکز را از باشگاه اصفهانی و هوادارانش گرفته بود، به دست فراموشی سپرده شد. علاوه بر این ها حالا سپاهان در گروه مرگ مسابقات لیگ قهرمانان آسیا سه امتیازی هستند و برای دو رقیب دیگر یعنی السد و النصر خط و نشان کشیده اند.


همین حالا که در حال نوشتن این متن هستیم، اعضای سپاهان فرودگاه کیش را به مقصد دوحه ترک کرده اند ( ساعت 19 عصر روز چهارشنبه 23 بهمن ماه) و 6 روز تا دیدار سرنوشت ساز برابر ژاوی و شاگردانش زمان دارند. پیروزی برابر العین که پنج مسابقه آخرش در رقابت های آسیایی را در خانه واگذار کرده و در لیگ امارات هم رتبه پنجم را در اختیار دارد، پاگشایی استثنایی برای سپاهان در بازگشت به آسیا بود ولی مسیر دشواری پیش روی طلایی های اصفهان قرار دارد؛ مسیری که در لیگ ایران به روزهای تعیین کننده در لیگ و البته دیدار حساس برابر استقلال در جام حذفی رسیده و در آسیا هم پیروزی چهارگله شروعی بود برای ماجراجویی های جدید باشگاه اصفهانی.

 

پیروزی سپاهان مقابل العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا

دیدگاه‌ها