کد خبر : 1668294 | 24 بهمن 1398 ساعت 19:58 | 34.5K بازدید | 0 دیدگاه

سازمان لیگ نمی‌تواند بازی عقب بیندازد

برف‌پارو‌کن‌ها در راه یادگار!

تراکتور فردا میزبان سایپا خواهد بود؛ اما بارش سنگین برف فعلاً اما و اگرهای بزرگی سر راه برگزاری این بازی انداخته است.

به گزارش "ورزش سه"، تبریز در هفته گذشته روزهایی به‌شدت سردی پشت سر گذاشته و اکنون در آستانه دیدار تراکتور و سایپا، خبرها حکایت از آماده نبودن ورزشگاه یادگار امام تبریز برای این دیدار می‌کند. هر چند خبر لغو این دیدار سریعاً تکذیب شد؛ ولی موضوع اصلی این است که چرا این استادیوم برای این دیدار آماده نخواهد بود و آیا این موضوع شایسته کلانشهری همچون تبریز است؟

 

بارش برف شدید در تبریز امری عادی است و بارش برف در روزهای گذشته نیز یک اتفاق نادر در این شهر نبوده و برای اثبات عادی بودن این موضوع، چرخی در شهر می‌زنیم و خیابان آزادی تا خیابان امام خمینی، یا از نصف‌راه تا آبرسان را طی می‌کنیم، ولی هیچ اثری از برف در سطح خیابان‌ها نیست. البته این‌گونه نیست که در سطح شهر هیچ اثری از برف نباشد؛ سپیدیِ بالای دیوارها نشان می‌دهد که در روزهای گذشته حداقل ۳۰ سانتی‌متر برف بر زمین نشسته است؛ ولی شهرداری تبریز در طی این بارش‌های شدید توانسته تمامی خیابان‌های اصلی و فرعی را پاکسازی کند و هیچ ترافیکی بابت لغزندگی خیابان‌ها در کار نیست.

 

1477830

 

سؤال مهم این است که در آن حال که شهرداری تبریز توانسته در این مدت کلانشهر عظیمی چون تبریز را پاکسازی کند، مسئولین استادیوم قادر نبوده‌اند یک زمین چمن نیم هکتاری یا کمی بیشتر را برف‌روبی و برای این دیدار آمده کنند؟!

 

1477829

 

گزارش‌های ویدیویی‌ای که در روزهای گذشته از تمرینات تیم‌های تبریزی به دست رسیده نشان می‌داد استادیوم شهید باکری و استادیوم شهید سپهبد سلیمانی (بنیان دیزل) با وجود بارش برف شدید هیچ مشکلی برای تمرین تیم‌ها نداشت. پس استادیوم یادگار امام تبریز نیز می‌توانست برای این دیدار هیچ مشکلی نداشته باشد؛ ولی کمی وظیفه‌شناسی طلب می‌کرد و این موضوعی است که استادیوم‌هایی که به‌صورت خصوصی اداره می‌شوند به‌خوبی از عهده آن برآمده‌اند.

 

1477828


اکنون تی‌تی‌های ساکن در شهرستان‌های استان‌های همجوار آذربایجان شرقی، به دلیل نامشخص بودن برگزاری این دیدار برنامه‌های سفر خود برهم زده‌اند و تراکتور در صورت برگزاری این دیدار از وجود تبریزی‌ها روی سکوها بهره‌مند است؛ و این یعنی ضربه‌ای بزرگ بر پتانسیل هواداریِ تراکتور.

 

آیا وقت آن نشده است که مسئولیت نگهداری یا حتی مالکیت استادیوم‌ها به بخش خصوص و باشگاه‌های بزرگ شهر واگذار شود؟ قطعاً باشگاهی چون تراکتور این پتانسیل را دارد که استادیوم یادگار را همچون استادیوم سپهبد سلیمانی (بنیان دیزل) و استادیوم شهید باکری آماده مسابقات نگه دارد.

دیدگاه‌ها