کد خبر : 1668305 | 24 بهمن 1398 ساعت 21:17 | 19.9K بازدید | 0 دیدگاه

دورتموند: سوپر استار نمی‌خریم، آنها را می‌سازیم!

باشگاه دورتموند طی سالیان اخیر درآمدزایی فوق‌العاده‌ای از فروش بازیکنان خود داشته است.

دورتموند: سوپر استار نمی‌خریم، آنها را می‌سازیم!

به گزارش "ورزش سه"، جیدون سانچو در ماه دسامبر به جوان ترین بازیکنی تبدیل شد که توانسته با آمار ۲۲ گل در رقابت‌های بوندس‌لیگا دست پیدا کند. ستاره انگلیسی در سال ۲۰۱۷ و با قراردادی تنها به ارزش ۱۰ میلیون یورو به دورتموند پیوست.

 

 

1476840

 

 

با این وجود همانطور که اسطوره باشگاه دورتموند یعنی لارس ریکن نیز پیش از این گفته بود، انجام چنین انتقال هایی اصلا یک موضوع اتفاقی نیست. این یک استراتژی واضح و بدیهی نه برای خرید سوپراستار ها بلکه برای ساختن آنهاست. همان طور که باید انتظار داشت سانچو در تابستان با مبلغی بیش از ۱۰۰ میلیون یورو راهی تیم دیگری شود. این همان کاری است که دورتموند در مورد کریستین پولیشیچ نیز انجام داد و این ستاره آمریکایی را با مبلغ ۵۸ میلیون پوند به چلسی فروخت.

 

جدیدترین صید این استراتژی جذاب دورتموند اما هالند نروژی بوده است؛ بازیکنی که در زمستان به دورتموند پیوست و در ۵ بازی ابتدایی خود نیز آمار خارق العاده هشتگ را به ثبت رسانده است.

 

 

1476836

 

 

در واقع به نظر می رسد که فلسفه باشگاه دورتموند جذب ستاره های کم نام و نشان، پرورش آنها و در آخر فروش شان با مبلغی بسیار گزاف باشد؛ فلسفه ای که در بحران مالی باشگاه پدید آمد اما حالا به یک اتفاق فوق العاده برای زنبور ها تبدیل شده است.

دیدگاه‌ها