کد خبر : 1668478 | 25 بهمن 1398 ساعت 22:08 | 260.5K بازدید | 0 دیدگاه

شوک بزرگ به سیتیزن ها؛

رسمی؛ محرومیت دو ساله سیتی از لیگ قهرمانان

باشگاه منچسترسیتی به مدت دو فصل از حضور در لیگ قهرمانان محروم شد

رسمی؛ محرومیت دو ساله سیتی از لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه"، در سال 2018 نشریه اشپیگل اسناد و مدارکی مبنی بر استفاده غیرقانونی باشگاه منچسترسیتی از منابع خارج از باشگاه منتشر کرد و حالا یوفا تصمیم به صدور حکمی مبنی بر محرومیت دو ساله این باشگاه از شرکت در لیگ قهرمانان و 30 میلیون یورو جریمه نقدی گرفته است.

 

به نظر می رسد اسناد و مدارک نشان می دهد که مالک سیتی، شیخ منصور بن زاید آل نهیان از خانواده حاکم ابوظبی، از بودجه هایی خارج از باشگاه برای تیمش استفاده می کند. یکی از ایمیل های فاش شده نشان می دهد که تنها 8 میلیون پوند از قرارداد اسپانسری سیتی با شرکت اتحاد از سوی این ارگان تامین شده و باقی این ارقام از دیگر شرکت های تحت هدایت شیخ منصور به باشگاه تزریق می شود.

 

1478032

 

سیتی در آن مقطع قاطعانه این شایعات را رد کرده و اخبار نشریه اشپیگل را محکوم کرده بود. اشپیگل منبع خود را مردی ناشناس به نام "جان" دانسته و مدعی شد وی برای به دست آوردن ایمیل و این اسناد، کامپیوترها را هک نکرده است. اندکی پس از انتشار این اسناد، مشخص شد فردی به نام روی پینتو در پرتغال مرتکب چنین کاری شده و او اکنون در پرتغال به 147 جرم کیفری از جمله هک کردن و سایر جرایم سایبری متهم شده است که البته خودش آنها را انکار می کند.

 

در بیانیه یوفا آمده است: "با در نظر گرفتن همه مدارک و شواهد ، دریافتیم که باشگاه فوتبال منچستر سیتی مرتکب نقض جدی آیین نامه صدور مجوز و پخش مالی یوفا شده است. شورای دادرسی همچنین دریافت که باشگاه سیتی با نقض مقررات، در جریان تحقیقات این پرونده همکاری نکرده است.

 

تصمیم این نهاد در دادگاه داوری ورزش (CAS) قابل تجدیدنظر است. اگر منچسترسیتی از این حق استفاده کند، اسناد تا قبل رای نهایی دادگاه داوری ورزش منتشر نمی شود. پس یوفا در این مرحله از اظهار نظر بیشتر خودداری خواهد کرد."

 

به نظر می رسد در صورت تایید شدن این حکم تبعات فراوانی در انتظار منچسترسیتی خواهد بود. در روزهای اخیر حتی شایعاتی در مورد انتقال لیونل مسی نیز به این باشگاه شنیده شده بود، اما احتمالا حالا سیتیزن ها باید شاهد جدایی برخی از ستاره هایشان نیز باشند.

 

همچنین این حکم احتمالا در آینده پپ گواردیولا نیز تاثیر فراوانی خواهد داشت. اخبار زیادی در مورد احتمال جدایی سرمربی اسپانیایی در پایان فصل از سیتی منتشر شده و با توجه به عدم امکان حضور در لیگ قهرمانان برای دو فصل آتی، حالا این احتمال افزایش هم خواهد یافت.

 

1478033

 

سیتیزن ها نیز این تصمیم را بی پاسخ نگذاشته و به سرعت بیانیه ای صادر کرد: "منچسترسیتی از تصمیم امروز شورای یوفا ناامید گشته، اما متعجب نشده است. در دسامبر سال 2018، رئیس بازپرس یوفا قبل از هرگونه تحقیقات و حتی پیش از شروع تحقیقات، به طور علنی از نتیجه و مجازات احتمالی در مورد منچسترسیتی صحبت کرد و به همین دلیل نقض مداوم از سوی یوفا، تردید چندانی در مورد رخ دادن چنین نتیجه ای وجود نداشت.

 

سیتی رسما از کمیته انضباطی یوفا شکایت کرده و این شکایت با حکم CAS تایید شد. به عبارت ساده، این پرونده که توسط یوفا آغاز شده، توسط این نهاد تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و توسط یوفا داوری شده است. حالا باشگاه در سریعترین زمان ممکن به داوری بی طرفانه خواهد رفت و در در اولین فرصت به دادگاه داوری ورزش مراجعه می کند."

 

سهمیه لیگ جزیره برای صعود به لیگ قهرمانان فصل بعد با وجود محرومیت منچسترسیتی همان چهار تیم باقی خواهد ماند، بدین صورت که در صورت حضور منچسترسیتی در بین تیم های اول تا چهارم، تیم پنجم به جای این تیم به لیگ قهرمانان صعود می‌کند

دیدگاه‌ها