کد خبر : 1668547 | 26 بهمن 1398 ساعت 12:11 | 93.4K بازدید | 0 دیدگاه

روی پینتو باز هم در صدر اخبار؛

کسی که سیتی را لو داد از زندان آزاد کنید! (عکس)

هواداران فوتبال خواهان آزادی کسی هستند که تخلفات مالی منچستزسیتی را لو داد.

کسی که سیتی را لو داد از زندان آزاد کنید! (عکس)


به گزارش "ورزش سه"، دیشب یوفا در خبری غیرمنتظره اعلام کرد باشگاه منچسترسیتی به دلیل تخلفات مالی دو فصل از حضور در لیگ قهرمانان محروم شده و 30 میلیون یورو نیز جریمه شده است. اولین بار در سال 2018 این نشریه اشپیگل بود که با گرفتن اطلاعاتی محرمانه از روی پینتو، هکر 31 ساله ادعاهایی مبنی بر تخلفات سیتیزن ها مطرح کرد و حکم دیشب یوفا نشان داد این اطلاعات صحت داشته است.

 

1478114

 

1478118

 

1478119

 

دو سال قبل روی پینتو، هکر پرتغالی خستگی ناپذیر به 70 میلیون سند و 3.4 ترابایت اطلاعات از جمله ایمیل های محرمانه این باشگاه ها در مورد تیم های متعدد دست یافت و در ادامه آنها را به رسانه ها تحویل داد. بدین ترتیب پروسه تحقیقات یوفا در امور مالی منچسترسیتی از همینجا کلید خورد.

 

با این حال، علیرغم اینکه روی پینتو مورد تمجید جهانی هواداران فوتبال به خاطر عملکرد شجاعانه و هوشمندانه خود قرار گرفت، اما او در ماه مارچ گذشته دستگیر و راهی زندان شد. هنوز هم محاکمه در مورد 90 پرونده مختلف هک، خرابکاری و کلاهبرداری باقی مانده است.

 

روز پنجشنبه و یک روز قبل از اینکه یوفا منچسترسیتی را از دو فصل دیگر لیگ قهرمانان اروپا محروم کند، رای تجدید نظر دادگاه تجدیدنظر پینتو در لیسبون اعلام شده و محکومیت او ادامه یافت. اما با انتشار خبر محرومیت سیتی نام پینتو دوباره با هشتگ #FreePinto در توییتر مطرح شده و هواداران فوتبال خواهان آزادی او هستند. این در حالیست که چندی قبل هواداران دورتموند در استادیوم بنری نشان داده و خواهان آزادی روی پینتو شده بودند.

 

1478113

دیدگاه‌ها