کد خبر : 1668587 | 26 بهمن 1398 ساعت 15:29 | 135.5K بازدید | 0 دیدگاه

مسائل مالی آخرین اولویت من است؛

اسکوچیچ: در تیم ملی لیست سیاه ندارم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امروز در اولین نشست خبری خود به صحبت با اصحاب رسانه پرداخت.

اسکوچیچ: در تیم ملی لیست سیاه ندارم

به گزارش "ورزش سه"، دراگان اسکوچیچ پس از قطعی شدن قرارداد با تیم ملی ایران امروز با حضور در سالن هتل آکادمی اولین نشست خبری خود را برگزار کرد. 


در این نشست که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد سرمربی جدید تیم ملی ایران به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پرداخت. با مشروح این جلسه پرسش و پاسخ همراه "ورزش سه"، باشید.

 

 

 

 

- نتایج اخیر فوتبال ملی را فراموش کنید

 


* ما در دوران حضور کارلوس کی روش در صدر تیم های آسیایی حضور داشتیم اما در حال حاضر به رده های دوم و سوم رسیده ایم. فکر می کنید باز هم می توانیم به همان دوران بگردیم؟ 

 

 در ابتدا همه ما باید حمایت همیشگی خودمان را به بهترین شکل از تیم ملی نشان دهیم. ما در تیم جو مثبتی القا خواهیم کرد و با بازیکن سطح بالایی که داریم مطمئنا می توانیم کارمان را به بهترین نحو پیش ببریم. با شناختی که من از فوتبال ایران و بازیکنان دارم مطمئن هستم که می توانیم کارمان را به بهترین نحو جلو ببریم. این تعهد و اطمینان را به تک تک شما می دهیم که از در راستای اجرای اهداف تیم ملی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد و امیدوارم هستم که بازیکنان هم این پیام من را بشنوند تا در کنار هم و دست در دست همدیگر فصل جدیدی در فوتبال ایران را با هم شروع کنیم. نتایجی که فوتبال ملی ایران اخیرا گرفته را فراموش کنیم و خوشبین باشیم که می توانیم به اهداف مان برسیم. از همین جا کمک همه اصحاب رسانه و باشگاه ها و ... را می خواهیم تا به ما کمک کنند چرا که تنها یک نفر نمی تواند همه کارها را از پیش ببرد.

 


- لژیونرها اهمیت پیراهن تیم ملی را می دانند

 

* این خیلی خوب است که ایشان با لژیونرها و مربیانشان در ارتباط هستند. درباره لژیونرها مدیریت کردن آنها در قالب تیم ملی هم مهم است. آقای اسکوچیچ چه برنامه ای دارند تا بتوانند لژیونرها را در قالب بازیکن تیم ملی ایران مدیریت کنند؟

 

 بخشی از شخصیت من این است تا انگیزه بازیکنانی که دارم را بالا ببرم. این افزایش انگیزه در بازیکنان مختلف می تواند متفاوت باشد و با توجه به اینکه ما بازیکنان بزرگ و حرفه ای هستند قطعا می دانند پوشیدن پیراهن تیم ملی چه افتخاری می تواند باشد. روش من این است تا از نزدیک با آنها در ارتباط باشم و خواسته و هدف مشترک مان را برایشان توضیح بدهم تا بتوانیم دست به دست هم به هدف نهایی برسیم.

 

 


- راهی که می رویم در ادامه مربیان قبلی است 

 

* از چه کسانی به عنوان دستیاران خود استفاده می کنید؟

 

 این روزها درگیر انتخاب دستیاران هستم و به زودی به این سوال جواب می دهم. البته از دستیاران قبلی هم استفاده خواهد شد چرا که ما راهی می رویم که در ادامه راه مربیان قبلی است و می توانیم از برنامه های آنها برای رسیدن تیم ملی به موفقیت استفاده کنیم.

 

 


- با هیچ کرواتی برای تیم ملی ایران مشورت نکردم

 

* به عنوان پنجمین مربی کروات ایرانی، امروز در تیم ملی مشغول به کار هستید. آیا با مربیان قبلی برای گرفتن این پست مشورت کرده اید یا خیر؟

 

 در ابتدا باید بگویم که بسیار خوشحال هستم که رابطه ای اینقدر خوب و این اتحاد ورزشی بین ایران و کرواسی برقرار است. چند روز قبل در دیدار با سفیر نیز این موضوع را عنوان کردم. افتخار می کنم به اینکه به عنوان یک مربی کروات در راس تیم ملی فوتبال ایران کار می کنم. قبل از اینکه بخواهم به این پست برسم صحبتی با کروات های قبل از خودم نداشتم اما می توانم بگویم آقای برانکو اولین نفری بود که بعد از انتشار خبر سرمربیگری من در تیم ملی به من تبریک گفت. در این باره گویا آقای بلازوویچ هم صحبتی داشتند و از من حمایتی کردند اما من شخصا تاکنون با ایشان حرفی نزدم. خبر انتصاب بنده به عنوان سرمربی تیم ملی ایران در رسانه های کرواسی بسیار خبرساز بوده چرا که اصحاب رسانه در کرواسی هم خوشحال می شوند و هم حمایت می کنند از اینکه هم وطنشان سرمربی تیم ملی کشور دیگری شده است.

 

 

 

 

- ارتباطات خوبی دارم که می توانم از آنها استفاده کنم

 

* همه می دانیم که فدراسیون فوتبال ایران دچار مشکلات مالی شده است و این مشکلات در زمان مربیان قبلی تیم ملی هم بوده است. شما از این مشکلات آگاهی دارید که ممکن است که باعث شود نتوانید بازی های تدارکاتی خوبی داشته باشید و اینکه شما می توانید از اعتبار خود برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی استفاده کنید؟


الان که در کنار شما هستم تقویم ما مشخص است و البته همان طور که گفتید من ارتباطات بسیار خوبی دارم و امیدوارم بتوانم این طور که شما گفتید از این ارتباطات سود ببریم. از طرفی این را هم مطمئن باشید که بدون شک فدراسیون فوتبال هرکاری از دستش بربیاید برای تیم ملی خواهد کرد تا بتواند به اهدافش برسد. 

 

 

- در رسانه های ایرانی شنیدم که ناراحتی قلبی دارم 

 

* بحث جدایی شما از صنعت نفت آبادان بحث داغ فوتبال ایران بود. شما به گونه ای شدید که تصور می رفت دیگر در ایران نمانید اما این اتفاق نیفتاد و شما پس از جدایی از این تیم برخلاف تصور همچنان در فوتبال ایران باقی ماندید. 

 

 درباره جدایی ام باید بگویم که در برخی از رسانه ها می خوانم که من مشکل قلبی داشتم اما باید بگویم که این مشکل قلبی را من در این رسانه ها دیدم و وجود خارجی نداشت. من تنها مشکل آلرژی داشتم که با توجه به هوای آبادان بدتر شده بود و در حال حاضر هم مشکلی در این باره ندارم. وقتی من تیم صنعت نفت را ترک کردم هیچ اطلاعی از این که قرار است در تیم ملی ایران مربیگری کنم نداشتم و حتی این بحث از طرف مدیرعامل صنعت نفت هم مطرح شده بود که پس از پایان قراردادم به عنوان مربی تیم ملی در ایران فعالیت کنم. زمانی که من در صنعت نفت بودم از پنج شش باشگاه مهم ایرانی با من تماس گرفتند تا برای مربیگری به آنها قول همکاری بدهم اما من گفتم در حال حاضر نمی توانم چرا که به صنعت نفت تعهد داشتم و در باشگاهی از لیگ برتر نمی خواستم حضور داشته باشم. اما تیم ملی ایران قطعا موضوعی متفاوت است و همان طور که قبلا گفتم و الان هم تکرار می کنم این است که برای من باعث افتخار است که با تیم ملی ایران کار می کنم و فدراسیون فوتبال ایران هم باید بداند با یک مربی صادق فعالیت می کند. 

 

 

- با تجربه پنج فینال در چهار کشور به اینجا آمدم

 

* علیرغم انتقاداتی که به مربیان قبلی تیم ملی از جمله کی روش و ویلموتس مطرح بود اما آنها مربیان برگی بودند که در جام جهانی هم حضور داشتند. این روزها گاهی اوقات برخی در قالب مقایسه عمل می کنند و در این باره می گویند شما وزن آنها را روی نیمکت تیم ملی ایران ندارید و بیشتر از اینکه شما به تیم ملی ایران وزن بدهید این نیمکت تیم ملی ایران است که به شما وزن می دهد، در این باره نظرتان چیست؟

 

 درباره این موضوع باید گفت که بله، من پیش از این سرمربی تیم ملی کشور دیگری نبودم. ولی باید بگویم تحصیلات بنده دقیقا مرتبط با کاری است که الان درگیر آن هستم. من در مسابقات و لیگ های بزرگی همچون لیگ های اروپایی و لیگ قهرمانان آسیا بودم و دانش و تجربه من باعث شده تا الان در کاری حضور داشته باشم که به طور کامل درگیر آن هستم. من در چهار کشور مختلف به پنج فینال رسیدم که همه اینها باعث شده با تجربیات خوبی امروز اینجا حاضر باشم. درباره تجربه ام در ایران هم باید بگویم تاکنون در تیم هایی در ایران بودم که شاید بازیکنان بزرگی نداشتند و تنها بازیکنان جوان و جویای نام در آنها بازی می کردند. اما الان می توانم بهترین بازیکنان ایران را در اختیار داشته باشم و این دست من را باز می گذارد که بتوانم همان فوتبالی که می خواهم را توسط تیمم در زمین پیاده کنم. در زمین تنها یک ورزش برگزار می شود و آن هم فوتبال است که من سالیان سال است که در آن حضور داشتم و کسب تجربه کردم. 

 

 

 

 

- من هم جزئی از ایران و این تیم ملی هستم

 

* قبل از شما بحث های زیادی درباره سرمربی شدن یک مربی ایرانی مطرح بود اما در نهایت شما سرمربی تیم ملی شدید. حمایت از شما بر همه ما لازم است اما می خواهم بدانم شما چه انتظاری از سرمربیان ایران دارید؟

 

 من به همه مربیان ایرانی احترام می گذارم و باید بگویم که خودم را با هیچ کدام آنها مقایسه نمی کنم و تنها باید بگویم خودم را با گذشته خودم مقایسه می کنم که قبلا در چه موقعیتی بودم و الان هم در چه موقعیتی حضور دارم. به همه مربیان ایرانی احترام می گذارم و می گویم که همه نظرات آنها را با جان و دل می پذیرم. همه افرادی که خانواده بزرگ فوتبال ایران فعالیت می کنند می توانند درباره تیم نظر بدهند و حتی انتقاد کنند چرا که حتی انتقادات آنها هم به درد ما می خورد من با افراد منتقد هم با احترام برخورد می کنم. فکر می کنم جوی که قرار است من در آن فعالیت کنم خیلی مهم است. هدفی که ما داریم بالاتر بردن استانداردها در بازی های تیم ملی است اما انتظار من این است که در فضایی با احترام با یکدیگر برخورد کنیم و بتوانیم در نهایت به اهدافی که می خواهیم برای تیم ملی دست پیدا کنیم. ما باید به دنبال این باشیم تا در جام جهانی تیم ملی ایران، البته بهتر است بگویم تیم ملی ما بتواند با موفقیت کار خود را پیش ببرد. من هم الان جزئی از تیم ملی ایران هستم و بهتر است بگویم تیم ملی ما. 

 

 

- خودم را درگیر بازی های پشت پرده نمی کنم

 

* شایعاتی وجود دارد که اسامی بازیکنان تیم ملی را برخی از رسانه ها تعیین می کنند. چه پاسخی برای رفع این شبهه دارید؟

 

 بابت سوال از شما ممنونم اما اصلا انتظار پرسیدن آن را نداشتم. من در دو دانشگاه فعالیت می کنم، در کرواسی و اسلوونی چهار جام بردم. تیم های النصر عربستان و فولاد ایران را در لیگ قهرمانان آسیا هدایت کردم و تا الان فقط درباره تجارب و فعالیت های پنج ساله ام در ایران صحبت کردم. بگذارید راحت با شما صحبت کنم اگر قرار است ایجنت ها و کارگزاران فوتبال در ایران بخواهند اول من را به شمال ببرند و بعد به جنوب ببرند و سپس به تیم ملی و فدراسیون بیاورند باید بگویم که خیلی کارشان را بد انجام دادند. من اگر بخواهم مسیرم را در خروج از پارک کوتاه تر کنم پایم را روی گل ها نمی گذارم بلکه سعی می کنم همیشه مسیر درست را انتخاب کنم. من انسان صادقی هستم و هرگز خودم را درگیر این بازی ها نمی کنم و فوتبال را همیشه با عشق و علاقه و دانش و آگاهی خودم دنبال می کنم. 

 

 

- امکانات تیم ملی متعجبم کرد

 

* نظرتان درباره امکانات کمپ تیم های ملی چیست؟

 

 درباره امکانات کمپ تیم های ملی باید بگویم که وقتی آنها را دیدم بسیار متعجب شدم. واقعا امکانات بسیار خوب و در سطح بالایی اینجا وجود دارد و برای رسیدن به هدف به ما کمک زیادی می کند.

 

 

 

 

- هر ایرانی شانس پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد

 

  * روی لژبونرهایی که در کشورهایی مانند آذربایجان بازی می کنند هم شما نظر دارید؟

 

 درباره همه بازیکنان ایرانی که هرجای دنیا بازی می کنند خیلی حرفه ای عمل می کنم و قطعا شجاعت این را دارم که هرکسی که می تواند پیراهن تیم ملی ایران را بپوشد این شانس را به او بدهم. 

 

 

-هرکسی پاسپورت ایرانی داشته باشد می تواند به تیم ملی بیاید

 

* شما در جریان مشکلات مالی فدراسیون فوتبال هستید و می دانید که مربیان قبلی تیم ملی هم از این موضوع شاکی بودند. در این باره چه نظری دارید؟ 

 

 من کاملا متوجه مشکلات مالی فدراسیون هستم که در نتیجه تحریم ها به وجود امده است. در صنعت نفت هم من یک ماه شبانه روز وقتم را گذاشتم تا بتوانیم بازیکنی که مد نظرمان هست را پیدا کنم تا به تیم بیاید و آماده بازی شود اما در نهایت به دلیل همین مشکلات مالی نتوانستیم او را به خدمت بگیریم. البته چالش دیگر من در آنجا این بود که چهار ماه متوالی من حقوقم را دریافت نکرده بودم و البته نمی خواستم تا دریافتی بازیکنانم انجام شود اتفاق بیفتد و در نهایت هم به من گفتند تا دو روز پس از دریافتی بازیکنانم من هم مبلغم مورد نظر را می توانم دریافت کنم. این اتفاق نیفتاد و شرایط برای ما سخت تر از قبل شد. بازیکنانم حق الزحمه خود را دریافت نکردند. درباره تیم ملی هم باید بگویم که همه از این شرایط آگاه هستیم و باید به یکدیگر کمک کنیم تا در نهایت بتوانیم این شرایط را مدیریت کنیم. درباره خودم هم می توانم بگویم که من همه تمرکز و توجهم به کار است و اگر بخواهم به مشکلات مالی فکر کنم آن آخرین مسئله من خواهد بود. 

 

 

- نتیجه خوبی بگیرم مربی بهتری می آید

 

* درباره مدت زمان قرارداد خود هم کمی توضیح بدهید.

 

 همه اینجا فوتبالی هستیم و می دانیم که قرار داد من می تواند تا سال 2050 هم باشد. طبیعتا اگر من بتوانم نتایج خوبی با تیم ملی ایران بگیرم قراردادم تمدید می شود و اگر نتوانم شخص بهتری جای من را در تیم ملی ایران خواهد گرفت. 

 

 

- تعامل دو جانبه به مدیریت من برمی گردد

 

* تیم ملی همیشه با حاشیه هایی هم همراه بوده است که مربیانی مانند کی روش با آن برخورد کرده اند. شما در این باره چه می کنید؟

 

 کسانی که من را می شناسند و در این مدت پنج سال کار من را دیدند شیوه رفتاری من را هم فهمیده اند. سعی می کنم تمام موضوعاتی که در تیمم اتفاق می افتد از طریق تعاملی دو جانبه مدیریت شود. 

 

 

 

 

- من پیش فعال هستم و فوتبال تهاجمی می پسندم

 

* در دوره کی روش تیم ملی با فوتبالی مبتنی بر وضعیت دفاعی پا به میدان می گذاشت. ویلموتس عنوان کرد تیمی هجومی به میدان می فرستد این اتفاق نیفتاد. شما در این باره چه نظری دارید و تیم ملی در دوره شما با چه تاکتیکی در زمین حضور خواهد یافت؟


آن طور که اخیرا دیدم تیم ملی در تدابیر دفاعی دچار مشکلاتی بود. ایده کلی من این است که یک تیم باید برابر تیم های بزرگ هم مقتدر ظاهر شود اما طبیعتا تغییراتی ناگهانی و عجیب در تیم به وجود نمی آورم. البته من آدم پیش فعالی هستم و همیشه دوست دارم تا تیمم در زمین هجومی بازی کند اما با توجه به بازی های مختلف برنامه هایمان را هماهنگ می کنیم و اگر در دیداری لازم باشد تیممان دفاعی به میدان برود در یک مسابقه خاص و در یک شرایط خاص قطعا برنامه هایی برای دفاع هم خواهیم داشت. 

 

 

- به کیفیت بیشتر از کمیت اهمیت می دهم

 

* در زمان ویلموتس یک ایرادی وجود داشت و آن هم این بود که تیم ملی چند روز پیش از هر دیدار کارش را آغاز می کرد و همین باعث شد تا دو بازی با عراق و بحرین را از دست بدهیم. برنامه شما برای این موضوع چیست؟

 

 حقیقت این است که بازیکنان لژیونرمان را تنها برای فیفا دی در اختیار خواهیم داشت اما در واقع کیفیت برایمان خیلی مهم تر است کمیت است و در صورتی که تا جایی که بتوانیم بازیکنان مان را در اختیار داشته باشیم این کار را خواهیم کرد تا بتوانیم برنامه های آماده سازی مان را به بهترین نحو پیش ببریم. همان طور که گفتم اردوهای مان در روزهای خارج از فیفا خواهد بود که طبیعتا نمی توانیم بازیکنان لژیونر را در اختیار داشته باشیم. من جلسه ای با مسئولان سازمان لیگ برای تقویم مسابقات داشتم. قطعا ارتباط خوب و تعامل دو جانبه باشگاه ها و تیم ملی باعث خواهد شد تا تصمیمی گرفته شود که به نفع هر دو طرف باشد و به طور حداکثری با باشگاه ها تعامل خواهد شد. البته این را بگویم که قطعا برنامه ای نخواهیم داشت که تیم ملی در آن در اولویت نباشد. 

 

 

- لیست سیاه ندارم

 

* بعد از اعلام خبر سرمربی شدن شما در تیم ملی باعث انتشار مطالبی در صفحات اجتماعی برخی از بازیکنان تیم ملی بودیم. در لیست بعدی تیم ملی آیا باید منتظر اعلام نام بهترین های ایران باشیم یا ممکن است در این باره لیست سیاهی به وجود بیاید؟

 

 این سوال جالبی بود. البته شاید بهتر بود پرسیده نمی شد البته من به عنوان یک مربی با پنجاه و یک سال سن، باید بگویم کسی نیستم که لیست سیاه داشته باشم. بازیکنانی به تیم ملی دعوت خواهند شد که لایق پوشیدن پیراهن تیم ملی باشند. من به دنبال منافع شخصی در فوتبال ایران نیستند و از اعماق قلبم به دنبال موفقیت تیم ملی فوتبال ایران هستم. 

 

 

- من با مسئول فدراسیون قرارداد بستم نه آقازاده

 

* شما گفتید در حالی از صنعت نفت جدا شده اید که حرفی از تیم ملی در میان نبود. آیا در همان 48 ساعت پس از جدایی از صنعت نفت بحث تیم ملی به وجود آمد و قرارداد بستید؟ این صحت دارد که قرارداد شما در دفتر یک آقازاده ورزشی بسته شده است؟

 

 شاید صحبت هایی بین مسئولان صنعت نفت و تیم ملی بوده باشد اما این که من به دلیل تیم ملی از صنعت نفت جدا شوم خیر، این گونه نبود. چیزی که من می دانم این است که فدراسیون فوتبال من را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرده است. اگر شما چیزی بیشتر از این می دانید بگویید تا همه در جریان باشند. قرارداد من با بهاروند به عنوان مسئولان فدراسیون فوتبال ایران بسته شده است. 

 

 

- بازیکنی که به کار تیم ملی بیاید دعوت می شود

 

* در صورتی که بازیکنان همچنان جهانبخش و عزت اللهی در ترکیب اصلی تیمشان به میدان نروند شما آنها را به تیم ملی دعوت می کنید؟ ویلموتس این کار را نکرده بود شما چطور؟


 مسلما این که بازیکنی در باشگاهش به میدان برود اتفاق بسیار خوبی برای ما هم خواهد بود اما در صورتی که این اتفاق نیفتد بازیکنی بتواند به کار تیم ملی بیاید قطعا دعوت خواهد شد.

دیدگاه‌ها