کد خبر : 1668802 | 27 بهمن 1398 ساعت 16:41 | 18.1K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی آماری عملکرد قعرنشینان لیگ برتر

میشو و مجید، دایره سقوط را بزرگتر کردند (آنالیز)

در یک سوم پایانی لیگ برتر و در حالی که 10 هفته تا پایان لیگ باقی مانده، جدال تیم های پایین جدول برای بقا در لیگ بسیار هیجان انگیز شده است.

میشو و مجید، دایره سقوط را بزرگتر کردند (آنالیز)

به گزارش «ورزش سه» تا چند هفته پیش به نظر می رسید که شاهین بوشهر در پایان فصل به لیگ دسته اول بازخواهد گشت و گل گهر هم با توجه به نتایج ضعیفی که در دور رفت گرفته بود، کار بسیار سختی برای بقا در لیگ برتر داشت اما با شروع دور برگشت لیگ برتر نتایج خوب گل گهر و شاهین و در سوی دیگر، ادامه پیروز نشدن های پارس جنوبی جم و افت چشمگیر پیکان و حتی نساجی، جدال در پایین جدول برای بقا در لیگ برتر را پیچیده و جذاب کرده است

 

 

* پیشرفت پارس در مالکیت 


در این اینفوگرافی که از داده های سایت یازده استخراج شده، متوسط عملکرد چهار تیم پایین جدول در سه هفته اخیر را می بینیم. نکته اینکه متوسط مالکیت و شوت در بازی اخیر پیکان مقابل فولاد به دلیل عدم پخش تلویزیونی در اینفو لحاظ نشده است.


پارس جنوبی جم هرچند در سه بازی اخیر پیروز نشده و سه تساوی داشته، اما با 52 درصد مالکیت توپ، بالاترین متوسط حفظ توپ در میان چهار تیم پایین جدول را ثبت کرده است. پارس در این سه بازی با گل گهر، سایپا و نساجی روبرو شد که عملا هر سه بازی، رویارویی مستقیم با تیم هایی بود که خطر سقوط را حس می کنند. 


در فاکتور «میانگین شوت به چارچوب» شاهین بوشهر بالاترین آمار در پایین جدول را ثبت کرده و 4.6 بار در هر بازی شوت در چارچوب داشته. میشو سرمربی موفق شاهین در سه بازی اخیر 9 امتیاز گرفته و پیکان، نساجی و ماشین سازی بدون امتیاز تقابل با شاهین را به پایان رسانده اند؛ چیزی که بوشهری ها را به بقا در لیگ برتر امیدوار کرده است. 

 

 

1478490

 

 

*رویکرد تهاجمی مجید جلالی


اما شاید جالب ترین آمار، تعداد شانس گلزنی گل گهر باشد. تیم مجید جلالی در سه بازی اخیر در مجموع 13 شانس گل خلق کرده که آمار ویژه ای برای یک تیم پایین جدول محسوب می شود و البته از طرف دیگر 8 بار هم حریفان گل گهر در سه بازی اخیر شانس گل مقابل این تیم داشته اند. این امار نشان می دهد که جلالی برای نگه داشتن گل گهر در لیگ برتر، رویکرد تهاجمی و پرریسکی را در پیش گرفته است. گل گهر در سه بازی اخیر مقابل پارس، تراکتور و صنعت نفت قرار گرفته و از این سه بازی دشوار در مجموع 5 امتیاز گرفته که عملکرد بسیار خوبی محسوب می شود. پیکان هم هرچند در سه بازی اخیر فقط یک امتیاز گرفته اما 10 بار موقعیت گلزنی خلق کرده و در مقابل 11 شانس گل هم روی دروازه پیکان ایجاد شده است. در مجموع در زمینه شانس گل حریف هم موفق ترین تیم در میان پایین جدولی ها در سه هفته اخیر گل گهر بوده که 8 شانس گل روی دروازه این تیم ایجاد شده است. در این اینفوگرافی عملکرد چهار تیم قعر جدول در برخی فاکتورهای کلی بررسی شده اما نکته مهم اینجاست که با توجه به نتایج خوب گل گهر و شاهین بوشهر از ابتدای نیم فصل دوم و افت تیم هایی مثل پیکان و نساجی، حالا دیگر جنگ بقا منحصر به سه یا چهار تیم نیست و تقریبا نیمی از تیم های لیگ خطر سقوط را احساس می کنند.

دیدگاه‌ها