کد خبر : 1668935 | 28 بهمن 1398 ساعت 10:30 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

عاشوری: پرسپولیس یحیی بهتر می شود

مگر بکن باوئر 10 سال سابقه مدیریتی داشت؟

ورود ایگر کاسیاس به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا و هم چنین عدم ورود چهره های فوتبالی به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایران واکنش جالب محسن عاشوری را به همراه داشت.

مگر بکن باوئر 10 سال سابقه مدیریتی داشت؟

به گزارش "ورزش سه"، او در این باره می گوید:« حتما فوتبال ما حرفه ای تر از فوتبال اسپانیا است که مانع از ورود فوتبالی ها به انتخابات می شود! شاید ما درست فکر می کنیم و اسپانیایی ها اشتباه.  چرا نباید علی دایی، علی پروین، حمید استیلی، افشین پیروانی و دیگر چهره های موجه فوتبال وارد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شوند؟ آیا روزی که بکن باوئر می خواست وارد مدیریت فوتبال شود از او 10 سال سابقه مدیریتی خواستند؟ به نظر من قوانین انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایران باید اصلاح شود و اصلا اشکالی ندارد ما در مسیر برگزار انتخابات از الگوهای موفق پیروی کنیم.»

 

از محسن عاشوری خواستیم کمی در مورد تیم یحیی صحبت کند و آیا با توجه به شکست این تیم در برابر الدحیل شانس زیادی برای صعود قائل است؟ سرمربی تیم خوشه طلایی در دور رفت بازی های دسته اول در این باره گفت:« فوتبالی که یحیی دوست دارد فوتبال مالکانه و ترکیبی است. این خواسته رفته رفته در بازی پرسپولیس پیدا می شود. در بازی با الدحیل با وجود شکست پرسپولیس، توپ و میدان در اختیار شاگردان یحیی بود. به نظر من پرسپولیس باید به این شکل از بازی سرعت بیشتری بدهد تا خط دفاعی حریف امکان بازیخوانی و جابجایی سریع را نداشته باشد. در بازی با الدحیل و روی گل اول اعتراض به داور و عدم تمرکز به روی بازی مشهود بود و البته این نه تنها مشکل پرسپولیس بلکه مشکل خیلی از تیم های ایرانی است.»

 

بازیکن پرسپولیس در دهه 60 در خصوص انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی گفت:« لزوما نیاز نبود ایران به عنوان یکی از قدرت های برتر فوتبال آسیا و اینکه تیم شناخته شده ای در جهان است دست به استخدام مربی گرانقیمت می زد. اتفاقی که بعد از رفتن کارلوس کی روش رخ داد و ما دیدیم مارک ویلموتس با دستمزد بالاتری نسبت به کی روش به تیم ملی آمد. یک مربی جوان و صاحب سبک و با بازی رو به جلو مثل سانچس که قطر را قهرمان جام ملت ها کرد، برای تیم ملی خوب بود. در خصوص انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی من به شخصیت این مربی احترام می گذارم و حتی بر این عقیده ام در تیم هایی که بوده و با توجه به ابزارهایی که در اختیار داشته خوب نتیجه گرفته و تاثیر گذار بوده اما همانطور که اشاره کردم بهتر بود مربیانی نظیر سانچس را برای تیم ملی انتخاب می کردیم. حالا باید به این انتخاب احترام گذاشت و در خدمت تیم ملی بود. یک نکته باید همیشه مورد توجه باشد؛ اینکه بازیکن نباید در انتخاب مربی نقش داشته باشد. سردار آزمون پیش تر در مصاحبه دور همی گفته بود فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی از آنها نظر خواهی کرد که این اشتباه بود و من را به یاد اتفاق دوران مرحوم دهداری انداخت. ماجرای استعفای 13-14 بازیکن و محرومیت آنها از بازی برای تیم ملی.»

 

محسن عاشوری در پایان در پاسخ به این سوال که چرا بعد از جدایی از تیم خوشه طلایی رهبری تیم جدیدی را برعهده نگرفت؟ گفت:« پیشنهاداتی ارایه شد اما برای کار کردن تنها پیشنهاد کافی نیست. فرصت به وجود آمده زمان خوبی برای مطالعه بیشتر در خصوص فوتبال است و انشاالله فصل آینده با شرایط بهتری به مربیگری ادامه خواهم داد.»

دیدگاه‌ها