کد خبر : 1668980 | 28 بهمن 1398 ساعت 12:53 | 9.2K بازدید | 0 دیدگاه

السد با اکرم عفیف و بدون عبدالکریم حسن

سرنوشت متفاوت مردان سال آسیا مقابل سپاهان

عبدالکریم حسن و اکرم عفیف دو ستاره فوتبال قطر و باشگاه السد هستند که در دوسال متوالی جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را تصاحب کرده اند.

سرنوشت متفاوت مردان سال آسیا مقابل سپاهان

به گزارش" ورزش سه" عبدالکریم حسن در سال 2018 و اکرم عفیف در سال 2019 دو بازیکنی بودند که جایزه مرد سال آسیا را به قطر آوردند در حالی که هواداران فوتبال ایران حداقل در سال 2018 در انتظار انتخاب علیرضا بیرانوند به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا به خاطر درخشش در جام جهانی بودند؛ جالب اینکه بیرانوند در سال 2018 با وجود دستاوردهای فوق العاده در بین سه بازیکن برتر قرار نگرفت اما در فصلی به مراتب ضعیف تر در سال 2019 برای کسب عنوان آسیایی به هنگ کنگ رفت و در آنجا جنگ را به اکرم عفیف جوان و خوش تکنیک باخت.


نکته جالب درباره این دوبازیکن جوان و مطرح السد که از محبوبیت خاصی در کشور قطر برخوردار هستند حضور آن ها در سمت چپ این تیم قطری است. کریم دفاع چپ و عفیف وینگر چپ بازی می کنند و نقش کلیدی در موفقیت های تیم دارند. البته اکرم عفیف در طول مسابقه جای خود را با حسن الهیدوس بارها عوض می کند و ممکن است او را در نقاط مختلف زمین ببینیم. با اینحال عبدالکریم حسن با آن اندام ورزیده و تلاش بی پایان همواره در دفاع چپ السد به میدان می رود.

 

1478690


البته برای عبدالکریم در فصل گذشته لیگ قهرمانان اتفاقی افتاد که احتمالا تاثیر زیادی در سرنوشت تیم السد خواهد داشت. او برابر الهلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بعد از قضاوت عجیب داور اعتراض تندی به او کرد و تا حوالی درگیری با وی پیش رفت که این موضوع منجر به محرومیت شش ماهه او از رقابت های آسیایی شد. عبدالکریم در رقابت های داخلی قطر برای السد به میدان می رود اما در لیگ قهرمانان آسیا مدافع چپ قد بلند دیگری با شماره 66 (یاسر ابوبکر) جای او بازی می کند که در مسابقه اول تیم در مسابقه النصر در عربستان از نقاط ضعف این تیم محسوب می شد.


عبدالکریم بازیکنی درخشان و یگانه در آسیا است و از ستون های موفقیت و درخشش السد در سال های گذشته بوده و شاید اگر در دیدار با الهلال در فصل گذشته داور آن اتفاق را برای او رقم نمی زند السد می توانست حتی به قهرمانی آسیا برسد اما قضاوت مشکوک داور الهلال در نهایت بعد از برد در بازی رفت، در بازی برگشت با درخشش دروازه بان خود عبدالله معیوف به زحمت از سد السد گذشت و در فینال با پیروزی بر نماینده ژاپن قهرمان شد.


حالا السد دور تازه ای از حمله خود را به سمت جام آسیایی آغاز کرده و بعد از دو حذف در نیمه نهایی های لیگ قهرمانان امیدوار است امسال با ژاوی هرناندز که مشهور ترین چهره بین المللی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا است در این جام کاری صورت بدهند اما آن ها فعلا از عبدالکریم حسن یکی از بهترین هایشان محروم هستند و همین مساله می تواند در بازی فردا برابر سپاهان که وینگرهای سرعتی و پابه توپی دارد خطرناک باشد. با اینحال السدی ها امیدوار هستند در حالی که بعید است جای خالی عبدالکریم حسن پر شود اکرم عفیف مرد سال 2019 آسیا در خط جلو طوری بازی کند که کسی نگران مشکلات خط دفاعی این تیم نباشد.

 

1478691


کاری که البته انجام آن در دیدار برابر تیم سخت گیر و فیزیکی امیرقلعه نویی چندان راحت نیست با اینحال عفیف که فوتبالیست های ایرانی در ابتدا او را از درخشش برابر استقلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان دوسال پیش می شناختند پیش از این زهر خود را به پرسپولیس هم ریخته و حالا می خواهد مقابل سپاهان قد علم کند.


گرچه شکل بازی او و توانی که معطوف به خط حمله می شود و نه به بازیکن کم تجربه سمت چپ السد، این امیدواری را برای سپاهان به وجود آورده که از همین نقطه ضربه کاری را به پیکر السدی های میزبان وارد کنند. تیمی که در دوحه بسیار خطرناک و دشوارتر از حریفان دیگر این گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها