کد خبر : 1669030 | 28 بهمن 1398 ساعت 16:16 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

نیازمند با شخصیت است و یک الگو

امیدیان: در بازی با السد حتی یک اشتباه هم زیاد است

مربی جوان تیم فوتبال سپاهان معتقد است که سپاهان عملا به‌روزهای اوج خود بازگشته است و این در شرایطی است که تا چند وقت اخیر این تیم تا رده چهاردهم جدول سقوط کرده بود.

امیدیان: در بازی با السد حتی یک اشتباه هم زیاد است

به گزارش "ورزش سه"، جلال امیدیان یکی از مربیان تیم فوتبال سپاهان در آستانه دیدار حساس فردا این تیم مقابل السد طی گفتگویی اختصاصی با " ورزش سه " در ابتدا در خصوص این بازی و  اهمیت این دیدار گفت: «بازی بسیار سختی را پیش روداریم که نیاز به تمرکز بالایی دارد و من عقیده دارم به‌هیچ‌وجه اجازه نداریم در این بازی اشتباه کنیم.


وی در ادامه افزود: «خداروشکر ما در بازی در مقابل العین یکی از قدرت‌های آسیا باوجود آنکه ادعا می شود این تیم دو سال است که تضعیف شده است با اقتدار برنده شدیم وبا توجه به این‌که ما دو سال در رقابت‌های آسیایی حضور نداشتیم، این برد  شخصیت تیمی را به ما برگرداند. در بازی فردا هم امیدوارم همان نظم بازی قبل را حفظ کنیم و درعین حال از موقعیت‌هایمان به‌خوبی بهره ببریم.»


امیدیان درباره تحمیل سنگین‌ترین شکست به العین در تاریخ لیگ قهرمان اظهار داشت: «من از زمان حضور در ذوب‌آهن در زمان سرمربی گری یحیی گل محمدی تا حدی نسبت به العین شناخت داشتم. بازی بسیار سختی بود و باید بگویم صحبت‌های کادر فنی در این دیدار موبه‌مو اجرا و آن اعتمادبه‌نفس لازم به تیم تزریق شد ضمن آنکه گل دوم درروند این دیدار بسیار تأثیرگذار بود و به نظر من تاکتیک تیمی کاملاً بر اندیشه آن‌ها چربید و غلبه کرد و باعث شد یکی از بهترین نتایج و یکی از بهترین نمایش‌های تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانی آسیا در طی این چند سال اخیر به ثبت برسد.»


وی در خصوص حفظ همین روند خوب تیمی که در تیم‌های ایرانی بسیار سخت است تصریح کرد: «همان‌طور که خودتان دیدید در تیم ما علی‌رغم برگزاری جلسات تاکتیکی مدام به همه بازیکنان در این خصوص توصیه زیادی می شود که دیگر آن بازی تمام‌شده است اما این را هم فراموش نکنید که در تیم ما بازیکنان باتجربه زیادی هستند که سابقه بازی در ورزشگاه‌های مملو از جمعیت را دارند اما به‌هرحال من معتقدم باید از این برد باارزش مراقبت کنیم تا این روحیه خوب برای ادامه این رقابت‌ها حفظ شود.»


امیدیان درباره مصدومیت مدافعین وسط سپاهان و بازی کردن شایان مصلح در پست دفاع وسط تصریح کرد: «من در این چندساله خودم دیده‌ام که بازیکنانی بوده‌اند که با تغییر پست حتی تا دعوت به تیم ملی پیش رفته اند و من فکر می‌کنم او خصوصیات کاملی را برای قرار گرفتن در این پست را از قبیل سرعت مناسب و قدرت سرزنی بالا را دارد. اما به‌هرحال دو مدافعی را که ازدست‌داده‌ایم در نیم‌فصل اول خیلی به ما کمک کردند و باعث شدند تیم فرازوفرود کمی داشته باشد. آقای قلعه نوعی باتدبیری که دارند این کمبود را با خرید محمد طیبی و همچنین انتقال شایان مصلح به پست مدافع وسط جبران کرد که البته به نظرم او در این چند بازی اخیر بسیارکم اشتباه ظاهرشده و به‌اصطلاح جواب داده است.»


امیدیان در ارتباط با این سؤال که به‌عنوان یک بازیکن همیشه آماده چه توصیه‌ای به بازیکنان جوان سپاهان درباره علت‌های پیشرفت و تغییر زندگی خودشان و اطرافیانشان پاسخ داد: «همواره با بازیکنان، وقتی صحبت می‌کنم برایشان مثال می زنم که کسانی بودند که از درجه بالای کیفیت فنی برخوردار بودند ولی به علت نبود شخصیت لازم نتوانستند در دوران فوتبالشان تداوم لازم را داشته باشند. نمونه بارز آن پیام نیازمند است که باوجوداینکه تنها دو سال است که لیگ برتر را تجربه می‌کند اما توانسته در همین مدت کوتاه به تیم ملی راه پیدا کند و مطمئنم در ادامه راه خیلی بیشتر از او خواهیم شنید. او حتی بازیکنی است که در چند سال آینده می‌تواند قابلیت بازی در اروپا را پیدا کند.»


مربی جوان تیم فوتبال سپاهان درباره این موضوع که آیا فکر می‌کند سپاهان بازهم به دوران اوج خود بازگشته است گفت: «من در تیم مس کرمان به‌عنوان بازیکن شاگرد آقای قلعه نوعی بودم و علاوه بر این سه سال هم دستیار ایشان هستم. به همین خاطر نمی‌توان نقش ایشان برای قرار گرفتن در مسیر قهرمانی انکار نشدنی است و این در حالی است که سپاهان با ایشان و مربیان دیگر هم قهرمانی آورده است و یکی از قطب‌های فوتبال ایران و جزو سه تیم برتر لیگ برتر محسوب می‌شود. به نظر من ما شق‌القمر کردیم چراکه بسیار سخت است یک تیمی را از رده چهارم جدول به رده دوم بیاورید و سال بعد در آسیا یکی از بهترین نتایج تاریخ این تیم را رقم بزنید. به اعتقاد من سپاهان به‌روزهای خوب خودش بازگشته است و این امر هم باوجود بازیکنانی در حال حاضر هستند و سرمایه‌های جوانی که توسط کادر فنی به این تیم اضافه شدند تداوم خواهد داشت. آرزو می‌کنم تا به بهترین شکل جایگاه سپاهان را به این تیم برگردانیم.»

دیدگاه‌ها