کد خبر : 1669053 | 28 بهمن 1398 ساعت 17:02 | 13.2K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش: بی‌تجربگی بلای جان شهرخودرو

پذیرش شکست سنگین مقابل پاختاکور، امیدهای صعود شهرخودرو از گروه B لیگ قهرمانان آسیا را به حداقل رساند.

گزارش: بی‌تجربگی بلای جان شهرخودرو

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال شهرخودرو نماینده فوتبال ایران  در رقابت های آسیایی نتوانست با امتیاز ازبکستان را ترک کند تا با دریافت ۵ گل خورده و بدون امتیاز در قعر جدول جا خوش کند. شاگردان سرآسیایی البته می توانستند همان طور که در نیمه اول بازی پایاپای و خوبی مقابل میزبان ارایه کردند، با حفظ حداقل امتیاز در بازی خارج خانه، تاشکند را با دست پر ترک کنند اما در عرض ۳ دقیقه و با از دست دادن نظم و تمرکز این موقعیت را از دست دادند.


در ثبت این شکست چیزی که بیش از همه جلب توجه می کرد کم تجربگی نماینده خراسان در آسیا بود. سرآسیایی با بیرون گذاشتن امین قاسمی نژاد و فرامرزی از قدرت سرزنی تیمش کاسته بود و میدان دادن به نفرات همیشگی باعث خستگی بازیکنان شهرخودرو شده بود. تیمی که در روزهای گذشته با طی مسافت هایی طولانی بازی های فشرده و سنگینی را پشت سر گذاشته  اما با کمترین نفرات این مسابقات را برگزار کرده است.


 حسن جعفری در سمت راست دفاعی شهرخودرو در نیمه نخست بارها توسط ماشاریپف از جریان بازی خارج شد. مسئله‌ای  که در نیمه دوم چاره ای برایش اندیشیده نشد تا بازیکن ارزشمند پاختاکور زهر خود را بریزد و روی حرکات او دروازه رحمتی ۳ بار فرو  ریخت و بارها مورد تهدید قرار گرفت. نکته ای که می شد با به کار گرفتن یک هافبک میانی تخریبی یا مدافع کناری کمتر پیش رونده جلوی آن را گرفت یا لااقل تاثیر آن را کاهش داد.


شهرخودرو همچنین به دلیل استفاده همزمان از میلاد سرلک و اکبر صادقی می بایست به مانند نیمه اول با توپ میدان داری می کرد تا با ایجاد فشردگی نفرات مانع استفاده حریف از عرض زمین شود. این شرایط در لحظات کلیدی نیمه دوم دیده نشد تا شهرخودرو نتواند توپ رسانی مناسبی به ۴ عنصر هجومی خود سعید صادقی، سیف اللهی، قاضی و مهمترین طراح حملات، یعنی خلعتبری داشته باشد تا پس از دومین بازی همچنان در حسرت امتیاز و حتی گل زده باقی بماند.


باتوجه به ثبت این نتیجه، تفاضل گل منفی ۵ و برتری احتمالی الهلال برابر نماینده امارات شاید دیگر نتوان شانسی برای شگفتی سازی شهرخودرو در ادامه رقابت ها قائل شد. آنها اگر می خواهند پس از مرحله گروهی در ACL 2020 باقی بمانند باید هر ۶ امتیاز مصاف با شباب الاهلی امارات را کسب کنند و پس از آن به اما و اگرهای بسیاری مثل پیروزی الهلال در دو دیدار مقابل پاختاکور و شکست دادن این تیم در دور برگشت بازی ها دل ببندند. اتفاقاتی که با نمایش امروز بسیار بعید بنظر می رسد.

دیدگاه‌ها