کد خبر : 1669112 | 28 بهمن 1398 ساعت 20:25 | 30.9K بازدید | 0 دیدگاه

تیمم تمرین می کرد ولی فکر می کردم تیم دیگری تمرین می کند؛

قلعه‌نویی: قطر 35 سال نه، 350 سال پیشرفت کرده است

امیرقلعه نویی می گوید که مقایسه امکانات 35 سال پیش قطر و امکانات پرشماری که حالا آنها دارا هستند، فقط باعث ایجاد افسوس و تاسف می شود.

قلعه‌نویی: قطر 35 سال نه، 350 سال پیشرفت کرده است

به گزارش "ورزش سه"، امیرقلعه نویی سرمربی سپاهان پس از شرکت در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر السد، مستقیم به تالار افتخارات این تیم رفت تا علاوه بر بازدید از افتخارات باشگاه قطری، یادی هم از سی و چند سال پیش کند که خودش در تیم قطری به میدان می رفت و به همراه ابراهیم قاسمپور موفق شد دو جام را به افتخارات این باشگاه اضافه کند.


هنگامی‌که امیرقلعه نویی از تالار افتخارات باشگاه قطری بازدید می کرد، با خبرنگار "ورزش سه" گفتگو کرد و حرف های قابل توجهی در مورد شرایط گذشته کشور همسایه و البته کنونی‌اش و شرایط ایران زده که در ادامه می خوانید.

 

قلعه نویی که مقابل جامی با نماد شاهین که قدمت آن به زمان حضور سرمربی سپاهان در السد بازمی گردد، اینگونه حرف هایش را آغاز کرد: در این چند روزه که ما اینجا بودیم، جز افسوس و تاسف هیچی عاید ما نشد. وقتی برمی گردیم به 35 سال پیش، می بینیم که این ها 350 سال پیشرفت کرده اند. باشگاه السد اصلا قابل قیاس با الان نیست. خوشحالم که این مجموعه را می بینیم و یاد زمان بازیگری خودم افتادم. جا دارد تشکری از آقای عبدالله سعیدی و همینطور ابراهیم قاسمپور بکنم. یک سالی که اینجا بودم، جز سال های خوب زندگی ام بود و الان که این امکانات و تشکیلات، زمین های بازی، سالن های بدنسازی و .. را می بینم و استادیومی شبیه اولدترافورد دارند، هیچ چیز جز تاسف نمانده است.

 

سرمربی سابق تیم ملی با اشاره به شرایط فوتبال ایران ادامه داد: واقعا ما در تهران و ایران وقتی می خواهیم جایی بازی کنیم، از پاییز به بعد تمام دغدغه ما و تمام مربیان زمین های بازی است ولی اینجا اصلا شرایط اینگونه نیست. شما ببینید 35 سال پیش قطر چگونه بوده است و الان چطور شده است.

 

سوال- شما که می خواستید به تالار افتخارات بیایید، فردی از باشگاه السد که مشخص بود قدیمی هم هست، گفت که باشگاه متعلق به امیرقلعه نویی است و از هم دوره های شما هم نام می برد. شما می گویید قبلا چیزی در اینجا نبوده است. با توجه به اینکه ما در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال هستیم، آیا زمان آن نرسیده که امکاناتی در حد نام ایران داشته باشیم؟

 


فکر می کردم یک تیم دیگری دارد تمرین می کند
 امیرقلعه نویی به این سوال اینگونه پاسخ داد و گفت:« ببینید زمانی که ما اینجا بودیم، دو هتل داشتند و یک فروشگاه به نام سیتی سنتر. از آن زمان ببینید چقدر پیشرفت کرده است. ما ایرانی ها فقط نیروی انسانی خوبی داریم. یعنی یکی از علت های پیشرفت فوتبال قطر هم اضافه شدن فوتبالیست های ایرانی بود که تکنیکی بودند. ما چنین نیروی انسانی ای داریم ولی استفاده نمی کنیم. من 10 سال پیش گفتم که ما تا زیرساخت نداشته باشیم، موفق نمی شویم و خیلی به من حمله شد. ما تا زیرساخت هایمان را درست نکنیم، استادیوم های خوب درست نکنیم و مدیرهایی نداشته باشیم که به فکر مردم باشند و برای مردم کار کنند، به جایی نمی رسیم و همین آش و همین کاسه خواهد بود. رئیس فدراسیون می خواهد چیکار کند؟ ما یک کمپ و ایفمارک درست کرده ایم که خدا پدرشان را بیامرزد. ما یک نقش جهان را چند سال طول کشید که درستش کردیم و هنوز هم درست نشده است. اینجا را که می بینیم جز افسوس برای ما چیزی نمی ماند. من اینجا را دیدم 35 سال پیش ولی الان انگار 350 سال گذشته است. از آن سال تا الان این ها دو جام ملت های آسیا برگزار کرده اند، یک بازی های آسیایی برگزار کرده اند، می خواهند جام جهانی برگزار کنند و یک جام باشگاه های جهان. سوپرجام آفریقا هم اینجا برگزار شده است. این ها نشان می دهد که مدیرانشان می خواهند. البته نمی خواهم بگویم که مدیران ما نمی خواهند. قصد آنها خدمت است ولی کاری از دستشان برنمی آید. ایراد از جاهای دیگر است. یک بار گفتم، الان هم می گویم، شاید در مملکت ما فوتبال را تهدید می دانند ولی فوتبال را باید فرصت بدانند. شما با فوتبال خیلی از آسیب های جامعه را می توانید جلوگیری کنید ولی این نگاه در فوتبال ما نیست. ما تنها چیزی که داریم یک سری بازیکنان دلسوز است که دیگر این ها را هم نداریم. این ها جای تاسف دارد. شما این زمین تمرین ها را ببینید. این چند روز وقتی تیم سپاهان تمرین می کرد، فکر می کردم تیم دیگری دارد تمرین می کند و دلیلش هم، همین امکانات و زمین های تمرین بود.

دیدگاه‌ها