کد خبر : 1669226 | 29 بهمن 1398 ساعت 13:40 | 52.4K بازدید | 0 دیدگاه

بشار یا کریستین؛ انتخاب پرابهام یحیی

با توجه به شکست در اولین گام از لیگ قهرمانان، انتظار می‌رود یحیی برای دستیابی به اولین پیروزی دست به تغییراتی در ترکیب تیم خود بزند.

بشار یا کریستین؛ انتخاب پرابهام یحیی

به گزارش "ورزش سه " امشب و از ساعت 19 پرسپولیس ایران در روز دوم از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در امارات به مصاف الشارجه خواهد رفت. هر دو تیم بازی هفته اول خود را به نمایندگان قطر و عربستان واگذار کردند و برای قرار گرفتن در کورس صعود نیاز به برد خواهند داشت. پرسپولیس که در بازی با الدحیل بدون محاسبه 15دقیقه اول دیدار، فوتبال خوبی ارائه داد در این دیدار در خط هافبک و حمله گزینه های زیادی برای انتخاب خواهد داشت.


 احتمال استفاده از اوسآگونا به جهت نیاز به برد در اردوی پرسپولیس به جهت ایجاد اکثریت در خط حمله بیشتر از رسن است، هر چند بسته به اندیشه های تاکتیکی یحیی می توان از رسن هم در صورت تغییر تاکتیک استفاده نمود.


رسیدن ترابی به بازی علیرغم مصدومیت در دیدار با الدحیل قطر او را به همراه امیری و علیپور جزئی از گزینه های اصلی یحیی برای انتخاب 11مرد درون زمین خواهد کرد. حضور نوراللهی به همراه ربیع خواه و یا کمال در میانه میدان هم قطعی خواهد بود. بسته به نوع تفکرات یحیی در این بازی از ابتدا یکی از دو خارجی تیم بشار رسن و یا کریستین اوسآگونا به میدان خواهند رفت. یحیی که هم مالکیت توپ و هم فضا را در تفکرات تاکتیکی خود دوست دارد و به دفعات مختلف با این روش در تیم های تحت مربیگری برابر رقبا ایستاده است، امشب  هم می تواند با کشاندن تیم الشارجه به نیمه زمین خودی از خلاقیت بشار رسن از ابتدا به جهت استفاده از فضا و رساندن توپ به ترابی، امیری و علیپور که قدرت حمل توپ خوبی دارند استفاده کند و هم با استفاده از قدرت تخریبی اوسآگونا با ایجاد اکثریت در خط دفاع آسیب پذیر الشارجه که در 16 بازی لیگ امارات 21گل خورده است و ایجاد پرس از منطقه دفاعی این تیم و نزدیک شدن هافبک ها به نفرات پرس کننده و بازی فیزیکی، این تیم را در امارات خلع سلاح کند.


یحیی برای ادامه هر دو تاکتیک و یا استفاده از پلن های دیگر هم به جهت نیمکت قوی و وجود بازیکنان با کیفیت دستش باز خواهد بود.

دیدگاه‌ها