کد خبر : 1669230 | 29 بهمن 1398 ساعت 14:25 | 14.9K بازدید | 0 دیدگاه

سه نکته فنی از پاختاکور- شهرخودرو (آنالیز)

تیم شهرخودرو مشهد با وجود آمار بهتری که نسبت به تیم ازبکستانی داشت در نهایت نتوانست با امتیاز زمین را ترک کند.

سه نکته فنی از پاختاکور- شهرخودرو (آنالیز)

به گزارش "ورزش سه"، شهرخودرو  در اولین حضور خود در لیگ قهرمانان، در یک گروه دشوار قرار گرفته و دو بازی اول خود را هم مقابل دو تا از تیم های مدعی این رقابت ها انجام داده است. سه نکته فنی از بازی دیروز پاختاکور-شهرخودرو را مرور می کنیم.

 

 

1-فشار شدید در راه بین المللی شدن

 

در نیمه اول شهرخودرو تقریبا بازی پایاپایی مقابل پاختاکور داشت و تیم مشهدی روی ضربه سر مرادمند بر روی ضربه ایستگاهی می توانست دروازه میزبان را باز کند، اما با شروع نیمه دوم، فشار پاختاکور روی حریف بیشتر شد. هرچند در مجموع شهرخودرو مالکیت توپ بیشتری داشته، اما پاختاکور دو برابر حریف شانس گل خلق کرد و سه تا از شش شانس خود را هم تبدیل به گل کرد تا شهرخودرو در پایان روز دوم مرحله گروهی، صفر امتیازی بماند. شهرخودرو در 24 روز باید 6 بازی انجام می داد و با توجه به پایین بودن تجربه بین المللی این تیم، تحمل چنین فشاری بسیار سخت است و جالب اینکه از این 6 بازی، فقط یک مسابقه در مشهد و به میزبانی شهرخودرو انجام شده و 4 تا از این بازی ها هم خارج ایران برگزار شده؛ مقابل الرفاع، السیلیه، الهلال و پاختاکور. در اروپا هم تیم هایی که پس از سال ها به لیگ قهرمانان صعود می کنند، تحمل فشار حضور همزمان در لیگ داخلی و لیگ قهرمانان برایشان سخت تر از قدرت های کلاسیک است و این موضوع، کارشان را در هر دو رقابت سخت می کند.

 

1479032

 

 

2-ستاره ای به نام ماشاریپوف

 

از همان فصل قبل و دو بازی پرسپولیس مقابل پاختاکور مشخص بود که جناح چپ پاختاکور در میان تیم های غرب آسیا، یکی از قدرتمندترین چپ هاست. حضور سیفیف دفاع چپ شماره 34 و ماشارپیف وینگر چپ شماره 9 در این جناح، بارها پرسپولیس را در فصل گذشته آزار داد و گل سرنوشت ساز در ازبکستان به پرسپولیس هم با حرکت عالی سیفیف به ثمر رسید. این درخشش همچنان ادامه دارد و ماشاریپف مقابل شهرخودرو با ثبت 2 پاس گل، 5 پاس کلیدی و 3 دریبل موفق، از سایت یازده نمره 9.7 را گرفت و با این نمره عالی بهترین بازیکن میدان شد. نه تنها شهرخودرو، بلکه دو تیم دیگر گروه هم باید فکری به حال قدرت سمت چپ پاختاکور بکنند. ماشاریپوف 26 ساله، یکی از ستاره های ویژه فوتبال ازبکستان است که می توان تصور کرد در سال های آینده برای یکی از قدرت های اصلی فوتبال آسیا بازی کند.

 

1479031

 

 

3-مربع دفاعی جواب نداد

 

تصویر متوسط استقرار بازیکنان دو تیم در طول نود دقیقه در سایت یازده، چند نکته مهم را نشان می دهد؛ مهمترین نکته اینکه شهرخودرو در سمت راست خود تراکم و میل دفاعی بیشتری داشته، آن هم با هدف کنترل شماره 9(ماشاریپوف) و شماره 34(سیفیف). فرجی(5)، اکبر صادقی(8) و سعید صادقی(21) در جریان بازی نزدیک به دفاع راست خود یعنی جعفری(17) بازی می کردند تا او را مقابل زوج قوی جناح چپ پاختاکور کنترل کنند؛ یعنی یک مربع دفاعی برای کنترل توان حریف در سمت راست؛ هر چند در نهایت ماشاریپوف وظیفه خود را به خوبی انجام داد. شماره 80 شهرخودرو یعنی سیف اللهی در مقایسه با سعید صادقی(21)، خیلی نزدیکتر به مهاجمان کار کرده و دو فوروارد شهرخودرو یعنی قاضی و خلعتبری هم نزدیک به هم کار می کردند اما در مجموع شهرخودرو زهر کافی در خط حمله را نداشت. فشردگی شهرخودرو در جریان بازی بد نبود اما این تیم برای کسب نتایج بهتر در گروهی به این سختی، نیاز به تحرک بیشتری در بازی با توپ دارد.

 

 

1479030

 

دیدگاه‌ها