کد خبر : 1669412 | 30 بهمن 1398 ساعت 11:17 | 15K بازدید | 0 دیدگاه

سهمیه 2+2 هم به خطر می افتد 

نتایج لیگ قهرمانان؛ 5 باخت در 8 بازی

چهار تیم استقلال، شهر خودرو، پرسپولیس و سپاهان بازی های خود در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را پشت سر گذاشتند و تا به این جای کار تیم های ایرانی 8 بازی در این مسابقات انجام داده اند.

نتایج لیگ قهرمانان؛ 5 باخت در 8 بازی 

به گزارش "ورزش سه"، اگر نگاه کلی به عملکرد تیم های ایرانی در این بازی ها بیاندازیم به صراحت می توانیم بگوییم کارنامه تیم های ایرانی نه تنها قابل دفاع نیست بلکه ضعیف است. با وجود اینکه همه این بازی ها در خانه حریفان برگزار شده است. تیم های ایرانی در 5 بازی از 8 بازی شکست خورده اند. اینطور نیست که در سه بازی دیگر تیم های ایرانی پیروز شده باشند. در دو بازی نتیجه مساوی برای تیم های ایرانی رقم خورده است و تنها یک پیروزی برای فوتبال باشگاهی ایران تا به اینجای کار به ثبت رسید که این پیروزی هم با بازی خوب سپاهان در برابر العین به دست آمد؛ با نتیجه جالب 4-0. 

 

تعداد گل های زده در 8 بازی از سوی تیم های ایرانی 9 گل بوده و این معدل گل 1.12 را برای تیم های ایرانی به ثبت رسانده است. هر چند در این بازی ها و تا به اینجای کار شهر خودرو گل نزده است. مجموع گل های خورده هم 15 گل بوده. این بدین معنی است که تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در هر بازی به طور میانگین 1.87 گل دریافت کرده اند. 

 

 

1479268

 

صرف نظر از اینکه چهار هفته به پایان بازی ها باقی مانده و فرصت جبران برای همه ی تیم ها وجود دارد به خصوص در بازی های دور برگشت که تیم های ایرانی میزبان هستند باید به این نکته اشاره کرد این روند در صورت عدم تغییر شرایط را برای صعود سخت خواهد کرد. از همه مهمتر در فوتبال حرفه ای امروز میزبانی دلیل قطعی برای پیروزی و میهمانی دلیل قانع کننده برای پذیرش شکست نیست و حتی تیم های موفق نزدیک به بازی هایی که در داخل خانه پیروز می شوند در خارج از خانه به سه امتیاز می رسند. از همه مهمتر ادامه ی این روند سهمیه 2+2 فوتبال باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا را به چالش می کشد. همان طور که پیش تر سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا چهار تیم بود که اکنون به 2+2 کاهش یافته است. البته در حال حاضر سهمیه ایران 2+2 هم نیست. چرا که تیم های دوم و سوم لیگ برتر در دو مرحله از بازی های پلی آف حاضر می شوند تا به مرحله ی گروهی بازی ها صعود کنند. 

 

 

گروه a


*الشرطه یک – استقلال یک 
*الاهلی 2- استقلال یک 

 

 

گروه b


*الهلال 2- شهر خودرو صفر 
*پاختاکور 3 – شهر خودرو صفر 

 

 

گروه c


*الدحیل 2- پرسپولیس صفر 
*شارجه 2 – پرسپولیس 2 

 

 

گروه d


*العین صفر – سپاهان 4 
*السد 3 – سپاهان صفر

دیدگاه‌ها