کد خبر : 1669529 | 30 بهمن 1398 ساعت 18:26 | 76.7K بازدید | 0 دیدگاه

شاگردان بنا با آمار 90 درصدی قهرمان قاره کهن شدند

ایران بر بام آسیا؛ واردات طلا از دهلی به تهران

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با مدال های پرتعداد و نمایشی درخشان عنوان قهرمانی قاره کهن را به دست آورد.

ایران بر بام آسیا؛ واردات طلا از دهلی به تهران

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کشتی فرنگی ایران که از روز گذشته کار خود را در رقابت های قهرمانی آسیا به میزبانی دهلی نو آغاز کرد؛ امروز هم به نمایش درخشان خود در قاره کهن تداوم بخشید.


محمد بنا که تیمش را اکثرا بر اساس نفرات برتر جام تختی راهی مسابقات آسیایی کرده بود، خوب می داند ماموریت اصلی او رقم زدن اتفاقات مثبت برای کشتی فرنگی ایران در المپیک است، اما از پیش رو برداشتن رقبای آسیایی یکی پس از دیگری توسط شاگردان بنا همه را امیدوار کرد.

 

دیروز با 2 طلایی که پویا ناصرپور و امین میرزازاده در سبک و سنگین وزن کسب کردند و مدال نقره پژمان پشتام در 77 کیلوگرم و برنز میثم دلخانی در 63 کیلوگرم ایران در صدر جدول امتیازی مسابقات ایستاد. البته انصراف عجیب بهروز هدایت از ادامه مسابقه در مرحله نیمه نهایی حواشی زیادی به وجود آورد و برخی موفقیت ها را هم زیر سایه خود قرار داد.


شاگردان بنا در 5 وزن دوم هم مثل روز نخست همگی تا نیمه نهایی پیش رفتند. مهدی محسن نژاد در 60 کیلوگرم، حسین اسدی در 67 کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در 72 کیلوگرم، مهدی ابراهیمی در 82 کیلوگرم و هادی ساروی در 97 کیلوگرم نفراتی بودند که تا پای فینال پیش آمدند، اما ازمیان این 5 نفر محسن نژاد و اسدی که از تجربه کمتری هم برخوردار بودند، با شکست در نیمه نهایی به دیدار رده بندی رفتند.

 

1479429

 


با اینکه قهرمانی ایران بالاتر از قزاقستان، ازبکستان و هند میزبانی قبل از مسابقات نهایی عصر امروز قطعی شده بود، فرنگی کاران با تمام توان و برای صید خوش رنگ ترین مدال ها روی تشک رفتند.

 

1479430


در نهایت در روز دوم هم محسن نژاد به مدال برنز، حسین اسدی به مدال برنز، کاویانی نژاد به مدال طلا، مهدی ابراهیمی به مدال طلا و هادی ساروی به مدال طلا دست پیدا کردند تا به جز وزنی که بهروز هدایت به شکل عجیبی دیسکالیفه شد؛ بقیه نفرات با دست پر به تهران بازگردند.

 

1479431


بدین ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران با 5 طلا، یک نقره و 3 برنز قهرمانی قاره کهن را به دست آورد و از عنوان سال گذشته خود به خوبی دفاع کرد.


حالا محمد بنا و شاگردان بنا تقریبا بدون استراحت باید به فکر کسب 3 سهمیه باقی مانده المپیک 2020 باشند؛ اتفاقی که باید امیدوار بود در اولین ماههای سال 99 رخ دهد. پس از آن هم دیگر همه اتفاقات در کشتی معطوف به میدان بزرگ المپیک خواهد بود.

دیدگاه‌ها