کد خبر : 1669544 | 30 بهمن 1398 ساعت 19:17 | 302.6K بازدید | 0 دیدگاه

دروازه‌بان خوش تیپ و ست شگفت انگیز

احمد عابدزاده و عجیب‌ترین لباس گلری تاریخ!

احمدرضا عابدزاده را همه با لباس‌های دروازه بانی زیبا، خوش طرح، خوش رنگ و خاطره انگیز می شناسند. اما او در سال 73 بد لباس ترین بود.

احمد عابدزاده و عجیب‌ترین لباس گلری تاریخ!

به گزارش "ورزش سه"، دربی سال 73 با تمام دربی ها قبل و بعدش تفاوت داشت. تو می توانستی از اولین قدم به ورزشگاه، جو متشنج آن بازی را حس کنی. دربی ای که در نهایت به علت هجوم تماشاگران پرسپولیس به داخل زمین ناتمام ماند و در نهایت با نتیجه سه بر صفر به سود استقلال اعلام شد. این در حالی بود که در جریان بازی پرسپولیسی ها با دو گل پیش افتاده بودند اما با اخراج شاهرودی ورق ناگهان برگشت و استقلال دو گل خورده را جبران کرد.


 اما شاید این ادعا هم جالب توجه باشد که در آن دیدار اولین کسی که از میان تماشاگران به داخل زمین پرید از جایگاه 17 بود که بعد از گل دوم پرسپولیس رهبری فرد را که ان زمان اولین دربی خود را تجربه می کرد دنبال کرد اما سریعا از زمین بیرون کشیده شد.

 

 100 هزار تماشاچی درست 25 سال پیش در تاریخ 30 بهمن ماه 1373 بر خلاف دربی های اخیر تا ساعت 11 تا 12 ورزشگاه را به تسخیر خودشان درآورده بودند تا در نهایت شاهد یک دربی جنجالی باشند و امروز سالگرد این دربی است.


 یکی از نکات جالب توجه آن دیدار لباس های دو تیم بود که دیگر در هیچ دیدار دیگری به تن نکرده بودند. لباس های که با احترام به لباس های امروز به مراتب زیباتر و خوش طرح بود. لباس پرسپولیس با طرحی ساده و تبلیغاتی از مبلیران و بر خلاف پرسپولیس ،استقلال با لباسی که خط های مورب و نام منظم  که البته هر دو زیبا بود.  البته آن زمان رسم بر آن بود که برای دیدار دربی لباسی متفاوت به تن کنید و این دربی هم شامل حال همان قانون نانوشته  شد.

 

اما جدا از لباس بازیکنان داخل زمین لباسی بود که ستاره کاریزماتیک تمام دربی ها به تن کرده بود. ستاره ای که 13 دربی را با لباس های استقلال و پرسپولیس به میدان رفت و هیچ گاه قافیه را نباخت. او در اولین سال حضورش در پرسپولیس حالا باید در مقابل تیمی بازی کند که همراه با آن به هر چه می خواست دست پیدا کرده بود اما با انتقالی جنجالی تر از هاشمی نسب از استقلال روی برگرداند و به باشگاه رقیب پیوست.

 

چانچه تصاویر این بازی موجود است عابدزاده بدون توجه به تمام شعارهای هواداران استقلال پشت حسین عبدی به میدان آمد، همچنان که مثل همیشه ادامس می جوید . احمد آن روز یک دست کاپشن ورزشی سفید بر تن کرد و روی آن یک شورت ورزشی قرمز رنگی هم پوشیده بود که بسیار عجیب به نظر می رسید و تا آنجا که به یاد می آوریم دیگر هیچ وقت چنین ست عجیبی را نپوشید.

 

1479447

 


 علاوه بر آن کاپشن و شورت ورزشی، کفش دیادورا که آن زمان برندی نایاب بود هم پوشیده بود و خلاصه باید گفت تمام توجهات را به خود معطوف کرد.


 اما انصافا بعد از گذشت بیش از دو دهه هنوز با دیدن این لباس نوستالوژیک  شما بر انگیخته می شود و دلت می خواهد از احمد بپرسی داستان آن ست ورزشی چه بود.


در نهایت این شهر آورد آنقدر حساس و جنجالی دنبال شد که دو تیم را برای تنبیه به بندرعباس منتقل کردند و این حکایت دربی شماره 38 بود که می شود در وصفش یک کتاب نوشت.

دیدگاه‌ها