کد خبر : 1669626 | 01 اسفند 1398 ساعت 13:10 | 56.9K بازدید | 0 دیدگاه

زیباترین سالن ورزشی ایران ساخته شد

رونمایی از گنبد سرخ در سنندج (عکس)

سالن زیبای گولان بالاخره افتتاح شد و حالا انتظار می‌رود که تورنمنت های قاره ای و جهانی به میزبانی هم‌میهنان کرد برگزار شود.

رونمایی از گنبد سرخ در سنندج (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، یک و نیم دهه پس از این که در دوره ریاست محمد علی‌آبادی بر سازمان تربیت‌بدنی، کلنگ مجموعه ورزشی گولان کردستان بر زمین شد، این سالن سرانجام به بهره‌برداری رسید. در دوره‌ای که نه علی‌آبادی مسئول ورزش ایران است و نه سازمان تربیت‌بدنی وجود دارد!

 

سالن گولان مجهزترین مجموعه ورزشی سرپوشیده در استان کردستان است. سالنی شش هزار نفری که برای ورزش‌هایی چون والیبال، بسکتبال، هندبال و حتی فوتسال مورد استفاده قرار خواهد گرفت. احتمالاً باتوجه به افتتاح سالن گولان، انتظار می‌رود که مسئولان ورزش این استان، اقداماتی برای تیم‌داری در سطح اول ورزش کشور انجام دهند.

 

گولان که نامی است کردی به معنای فصل بهار و ماه اردیبهشت، دو رئیس تربیت‌بدنی، دو وزیر ورزش، چند مدیر کل تربیت‌بدنی استان و... را به خود دید و انتظار می‌رفت تا پایان دهه ۸۰ به بهره‌برداری برسد؛ اما زمان افتتاح هر بار به تأخیر خورد تا این که در واپسین روزهای سال ۹۸ خبر افتتاح آن رسید.

 

1479738

 

سازمان توسعه و تجهیز مسئول ساخت سالن گولان بود که چند باری حتی ساخت پروژه را تعطیل کرد و با وجود دریافت بودجه دولتی، دست به دامان مسئولان استانی کردستان نیز شد.

 

نکته جالب درباره این سالن شش هزار نفری، شکل بیرونی آن است. جایی که یک گنبد قرمز زیبا، بر سقف آن نقش بسته و شکل خاصی به آن بخشیده و احتمالاً یکی از زیباترین مجموعه‌های سرپوشیده کشور است.

 

1479740

 

گولان قرار بود شهریور ماه افتتاح شود و سپس افتتاح آن به زمان حضور رئیس‌جمهور در کردستان موکول شد، اما در نهایت سالنی که در موقعیت مکانی خوبی هم هست، در اسفند ماه افتتاح شد. البته مشخص نیست که امکانات آن در چه سطحی است و به‌طور مثال وضعیت تهویه، گیت الکترونیکی، اتاق‌های مختلف از جمله داوری، نشست خبری، عکاسان و... در چه شرایطی است.

 

پس از این که رویدادهای مختلف قاره‌ای و جهانی در شهرهایی چون تهران، ارومیّه و تبریز به میزبانی سالن‌های سرپوشیده برگزار شد، حالا انتظار می‌رود که این موهبت به هم‌میهنان کرد نیز برسد تا آن‌ها هم در ورزش کشور عرض اندام کنند.

 

1479741

 

1479742

 

1479739

دیدگاه‌ها