کد خبر : 1669632 | 01 اسفند 1398 ساعت 13:26 | 35.1K بازدید | 0 دیدگاه

سرخ ها 6 سال پیش هم مدعی هردوجام بودند

شباهت‌های تراکتور الهامی با تیم تونی اولیویرا(عکس)

تراکتور در فصل جاری لیگ برتر شباهت های زیادی با تیم 6 سال پیش خود دارد.

به گزارش "ورزش سه"، تراکتور روز گذشته در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی موفق شد مس کرمان را شکست دهد و به جمع 4 تیم برتر این رقابت ها برسد. اتفاقی که بعد از چند سال برای سرخپوشان تبریزی رخ داده و حالا هواداران این تیم را به قهرمانی امیدوار کرده است.


این در حالی است که تراکتور در لیگ برتر هم بار دیگر اوج گرفته و یکی ازشانس های قهرمانی محسوب می شود. مدعی بودن در هردوجام برای کسب عنوان قهرمانی اتفاقی است که هواداران تراکتور چند سالی است آن را تجربه نکرده اند. به همین خاطر تیم کنونی با هدایت ساکت الهامی شباهت های زیادی با تیم 6 سال پیش تراکتور با هدایت تونی اولیویرا دارد.

 

 

1479573

 

در لیگ 92-93 تراکتور فصل را با مجید جلالی آغاز کرد. آنها در ابتدای فصل ستاره های بزرگ فوتبال ایران را به خدمت گرفتند تا تیم قدرتمندی شوند. ستاره هایی نظیر علی کریمی، جواد کاظمیان، مرتضی اسدی، کریم انصاری فرد، محمد نصرتی، میلاد فخرالدینی، مهدی کیانی، سعید دقیقی و... آن سال در تراکتور عضویت داشتند و نتایج خوبی را به دست آوردند. در میانه راه مجید جلالی از جمع سرخپوشان جدا شد و جای خود را به تونی اولیویرا پرتغالی داد. همان تیم تا پایان فصل نتایج خوبی گرفت و علاوه بر اینکه در جام حذفی به عنوان قهرمانی رسید در لیگ برتر هم با بدشانسی نتوانست عنوان اولی را کسب کند.

 

1479575

 

حالا بعد از 6 سال تراکتور بار دیگر چنین شرایطی را تجربه می کند. آنها که فصل را با دنیزلی شروع کردند، در میانه راه ساکت الهامی به عنوان سرمربی شان انتخاب شده است. حضور ستاره هایی مثل مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، احسان حاج صفی، محمدرضا خانزاده، ساسان انصاری و... باعث شده تا تراکتور یک تیم پرمهره هم باشد. از سوی دیگر سرخپوشان آذربایجان برای قهرمانی در هردو جام تلاش می کنند، اتفاقی که پرشورها را یاد تیم رویایی شان با تونی اولیویرا می اندازد.

 

1479572


نکته قابل توجه اینکه نسبت به تیم 6 سال پیش میلاد فخرالدینی تنها بازیکن مشترک است. فخرالدینی آن سال در تراکتور سرباز بود و بعد از چند سال بار دیگر پیراهن این تیم را برتن دارد. همچنین علیرضا پژمان نیز آن زمان دستیار تونی بود و حالا به عنوان مربی در کادرفنی الهامی فعالیت می کند.

 

1479574

دیدگاه‌ها